Andere manier om tam te maken?

Gestart door Vogeltje, juli 10, 2007, 11:16:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogeltje

Hallo iedereen!

Ik heb even een vraagje. Ik hoop aan het einde van de week toch nog een mannetje in mijn huis te mogen begroeten, maar ik heb er een vraag over. Ik had eerst een vogeltje Flake die ik nu nog steeds heb. Die was heel erg tam, maar omdat ik een jaar moest stage lopen heb ik er toen 3 bij genomen en toen was het tamme van Flake verdwenen. Omdat ik het hokje dat ik toen had te klein was ( gebruik ik nu voor het wennen van nieuwe parkiet) heb ik een nieuw huisje voor hun gemaakt.  Het probleem met deze grote kooi is dat ik mijn hand er niet in kan doen omdat ze er dan uitkunnen omdat de opening veel te groot is. Ik ben nu klaar met stage lopen en wil heel graag weer beginnen met tam maken. Ik weet dat het met 4 parkieten absoluut niet makkelijk gaat, maar het is te doen, daar ben ik van overtuigd. Heeft iemand nog een ander idee om ze tam te maken.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,13678.0.html

Een foto van me kooi staat hier op.

Ik heb al geprobeerd het deurtje een klein stukje open te doen alleen ze krijgen het toch voorelkaar om er tussenuit te glippen.

kimmy89

haay,

ik heb een voliere met momenteel 14 parkietjes. allemaal waren ze vreselijk wild en ruim volwassen. de helft wordt langzaam wat tammer. ik heb helaas niet dagelijks de tijd waardoor het bij mij niet erg snel gaat.

elke keer met voeren ga ik op dezelfde plek staan. mijn arm strek ik dan uit tot een stokje in het midden van de voliere. op mijn hand ligt een trosgierst en dan blijf ik stil staan. na een tijdje komt er voorzichtig toch een kijken. het maatje daarvan wil ook wel weten wat de ander eet en langzaam komen ze een beetje kijken. sommige durven redelijk snel op je vinger te zitten tijdens het eten. heel voorzichtig eronder schuiven en dan gaan ze zelf lekker zitten. sommige zeggen dat je handpalm erg eng zou zijn maar mijne hebben daar geen last van omdat ik het altijd zo heb. daar zitten ze met 3 op en vanaf daar eten ze ook goed.
als ik nu mijn voliere binnen kom en ik leg mijn hand neer, komen er minstens 2 meteen aanvallen en vlak daarna komen er minstens 5. na een kwartiertje heb ik de meeste al bij me gehad. niet allemaal op mijn hand nog maar dat komt nog wel.

ook heb ik sinds vrijdag 2 parkietjes op mijn kamer. daar ben ik n wel dagelijks mee bezig. als de een eet, komt de ander toch wel even kijken. de 2e is een volwassene van buiten die buiten weinig durfte. nu gaat het stukken sneller omdat ze graag bij elkaar zijn.

zo zie je dat zelfs in n voliere, met 14 (eerst 15) vogels het toch mogelijk is. ik heb zelf het idee dat als je veel geduld hebt, toch wel gaat lukken. ik denk dat je met 4 er wel uit moet komen. hoe tam het zal worden weet ik niet en hangt ook van jou trainen af.

ik wens je veel succes!! ik geloof dat het goed moet komen.

groetjes kim