het hok niet terug inwillen

Gestart door Elzzie, juli 10, 2007, 21:14:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elzzie

Als ik mijn parkietje Pino eruit laat, duurt het heel even om op mijn vinger te komen zitten. Daarna komt hij toch op mijn vinger zitten en haal ik hem eruit, hij vliegt een paar rondjes en gaat op zijn hok zitten. Maar... Hij wilt er niet terug in!! Net als nu dus, best laat en moet zometeen naar mijn bed. Hij wil niet op mijn hand/vinger komen zitten en vliegt telkens weg als ik met mijn hand kom.

Ik vind het zielig om hem te pakken, vind ik zielig en dan denk ik dat hij vliegtrauma's krijgt. Mag ik van iemand tips?? Alvast bedankt, Elzzie

roha

Hoi,

Probeer het eens met wat lekkers, een stukje gtrosgierst misschien?

Elzzie

#2
Dat helpt ook niet echt, het ging wel beter toen ik het met wat parkietenzaad deed, trosgierst heeft ie vanmiddag al opgegeten..

toch bedankt  :D

Gelukkig, hij zit er weer in. Na 1 uur ploeteren  ;D

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

roha


Safrena

Hey Elzie

Een hele goede tip is om de kamer waar je parkietje vliegt donker te maken
In het donker zijn parkietjes veel rustiger en zullen ze makkelijker opstappen en naar hun kooitje laten brengen.

Verder vind je daarover ook nog heel veel tips
Kijk maar eens bij de zoekfunctie ;)

Vele groetjes

-joepiie-

hee!
als mijn parkiet er echt helemaal niet in wil pak ik hem uiteindelijk toch en als hi dan in zijn kooi zit praat ik nog even rustig tegen hem! maar dta gebeurd niet vaak maar toch..  kan geen kwaad toch?
groetjes stephanie

Sonja

Hoi -joepiie-,

Je kunt je parkietje beter niet vastpakken, je doet op deze manier het vertrouwen wat hij in je heeft, teniet.
Tenzij het echt moet, bijvoorbeeld als hij ziek zou zijn en je moet hem medicijnen toedienen.
Anders kun je hem beter niet vastpakken, maar de tips van Safrena opvolgen. ;)

Groetjes, Sonja.

-joepiie-

Okeee ik zal het niet meer doen!
ik doe het eigenlijk ook nooit, maar ja, zoms is hij zooo eigenwijs dat ik gewoon een uur achterhem aan loop te draven en dan heb ik hem op mijn hand en dan vliegt hij gauw voor het deurtje weer weg! dan heb ik zoiets van ik pak hem nu maar effe want ik wil nu echt weg ofzo..
maar tgebeurt niet vaak hoor!! gelukkig:)


groetjes

Maur@

Onze parkieten mochten alleen maar uit de kooi als ze vrijwillig op de inmiddels denk ik wel beroemde stok kwamen. Met de stok zette ik ze terug in de kooi. Gingen ze niet vrijwillig op de stok, mochten ze er niet uit. Maar wat de ene parkiet doet neemt de ander over. Dus diegene die niet vrijwillig op de stok kwamen zagen heel gauw dat als zij wel op de stok kwamen ze er ook uit mochten. Duurde even, niet lang, maar allemaal gaan ze op de stok en daarmee terug in de kooi.

DarkWolf

Parkiet eerst tam maken?
Of zoek zijn favoriet speeltje (bv een belletje), neem dat uit zijn kooi, ga ermee tot bij je parkiet, toon het hem en hij zal wel snel op je hand zitten om bij zijn speeltje te kunnen. Zo lukt het in ieder geval met Falkor, als ik dringend weg moet en hij nog teveel energie heeft en dus wil vliegen! :P

Corien

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb steeds als ik hem in de kooi gezet had, een klein beetje voer gegeven en met hoge toon tegen hem gepraat, nu gaat hij zonder problemen z'n hok in, en gaat hij zelf weleens zelf z'n hok in om te slapen, zo hoort het toch! :-X

***anita***

ik wilde even iets zeggen maar ik weet wel dat je niks meer aan hebt maar ja ;)
(en ik weet ook dat ze weer gaan schrijven ik kan het niet lezen kan je duidelijker zijn maar daar kan ik echt niks aan doen :( )
ik wilde zeggen toen ik mijn parkiet(sheytoonak)kochte wilde ik hem uit zijn kooi halen en meteen tam maken :P maar die ging ook niet meer in de kooi dus die ging mijn vader en mijn moeder bijten omdat mijn ouder hem wilden vangen en mijn zus die is echt bang van vogels en zij ging gillen en de parkiet werd maar wild :-*


much love Anita :-*

DarkWolf

Citaat van: ***anita*** op juli 13, 2007, 16:44:46
ik wilde zeggen toen ik mijn parkiet(sheytoonak)kochte wilde ik hem uit zijn kooi halen en meteen tam maken :P
Je moet je parkiet ook eerst tam maken IN de kooi, en niet erbuiten.
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Kikey

hej! je kan ook gewoon trostgierst neerleggen waar je parkietje zit!
Teminste als hij het lekker vind! mijnde wel :D!
en als hij er dan een poosje van eet! de kooi er boven op zetteN! :P

DarkWolf

Ik denk dat je dan beter trosgierst tussen je vingers klemt, en zo bij je parkiet gaat. En dan, als ie op je hand zit, hem naar zijn kooi brengen.
Maar een kooit erop zetten. En wat al hij net wegvliegt als jij de kooi met een zwier op de grond zit?
1) U parkiet is helemaal in paniek (in de natuur komen roofvogels ook van boven)
2) U parkiet kan onder u kooi zitten (er dus niet in, maar zeg maar tussen de kooi en de grond).
-> U kan een bezoekje brengen aan de dierenarts, met veel pech kun je meteen een put graven om je vriendje in te leggen die net is overleden.

Kikey

Hiha die ss goed  >:(
Ik doe het wel goed hoor~!
Ik heb het al 5 x zo gedaan en hij fladdert nog zo vrolijk rond als eerst!
IK WEET OOK WEL WAT IK DOE HOOR!!!
Ben ook niet gek!
Ik doe mijn lieve Kikey echt niks aan hoor!
dit vond ik echt een flauwe opmerking!~

>:(

Kikey

Sorry dat ik zo door dramde maar ik vond het echt gemeen..
Ik ga echt mijn lieve vogel niks aan doen..
Als hij weg wilt vliegen.. dan doe ik de kooi wel weer omhoog..
En ik ga heus niet door duwen..


DarkWolf

how how, je hoeft niet zo overdreven reageren.
Ik zeg toch niet dat jij iets fout doet, ik zeg alleen dat als je het te snel doet (en met een geweldige klap de kooi op de grond zet) de kans erin zit dat je vogel geplet zit.
Het is gewoon nog altijd het beste om je parkiet tam te maken IN DE KOOI, alsvoren je hem eruit laat! Dan moet je al die trucs niet uithalen

Sonja

Voordat dit topic uitloopt op een discussie, waar de topicstarter niets aan heeft,
gaat er op dit topic een slotje. *klik*
Groetjes, Sonja.