Missende veren

Gestart door Navras, juli 22, 2007, 21:01:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Navras

Terwijl ik dit schrijf zit de parkiet ice zielig op mijn hand want hij kan niet meer vliegen. Gisteravond haalden wij Ice uit zijn kooi en hij stortte vrijwel direct neer. Nu bleek dat hij aan een vleugel plotseling alle grote veren mist!! Zomaar. We verdenken Luna, zijn nieuwe huisgenote ervan ze eruit geplukt te hebben. Ze is jong en nogal wild, happerig, en dol op ice en waarschijnlijk is het tijdens een speelpartij niet goed gegaan. Ík houd Ice nu apart van Luna en haal hem liever maar niet uit zijn kooi want ik wil niet dat hij zich bezeert bij het vliegen. Het lijkt hem wel goed te bevallen zo alleen in een kooi, net alsof hij de rust nodig heeft.

Hoelang zal het duren voordat deze grote veren weer terug zijn? Hij was zon luchtacrobaat dus dit is wel erg sneu om te zien.

FrankvdBee

waarschijnlijk duurt dat ongeveer wel een week of 2 misschien wel meer

Ingrid

Twee weken lijkt mij een te korte periode ;). Na de eerstvolgende rui zullen de veren weer aangroeien, maar met een beetje pech is het mogelijk dat de veren pas de rui daarna tevoorschijn komen.

Navras

Oh, dat is wel erg lang ??? Zal hij snel beter kunnen gaan vliegen als ze weer een beetje beginnen met groeien?