geef geen mulitvitamines!!!!!!!!!!!!!!!1

Gestart door dijkje2, juli 10, 2007, 14:04:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dijkje2

Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties.

Wat het nu werkelijk geweest is zal altijd een vreemd raadsel blijven. Maar erg toevallig vind ik het wel.

Erg stil zo nu in huis, wat een gemis is het zeg. Het was een heel bijzonder dier. Ik zal hem nooit vergeten.

Ik weet niet of ik nog een parkietje in huis haal, daar moet ik nog even goed over nadenken. Ik heb denk al 20 jaar een parkiet in huis gehad maar nu weet ik het niet. Je moet er toch helemaal achter staan vind ik.

Groetjes ingrid.

hannah

#21
wat een raar verhaal allemaal, ook van Ivory.
heeel erg sterkte met het verlies van  je parkietje Ingrid!

ik geef zelf ook beaphar spray voor parkieten en valkparkieten. de dosering is 2x sprayen per parkiet per dag, dus hier krijgen ze 6 spays over het voer per dag.
ik vis net de verpakking uit de prullenbak, ik had het gisteren weg gegooid. :o

ik geef het omdat ze niet heel veel fruit eten (maar de laatste tijd wel meer) en vooral omdat Quelian toen ziek was (maar aangezien ze is gestorven heeft het niet per se geholpen) en nu lijkt Candidij ook wat zwak.

ik geef het al vrij lang. maar ik dacht er al over om op de multivitamines van de va over te stappen en dit word steeds aantrekkelijker. maar zo gauw ze allemaal weer gezond zijn geef ik ze het sowieso niet meer. ik dacht zelf dat de dosis zo hoog was omdat je het over het voer spuit en ze de velletjes eraf pellen en dus nooit alle vitaminen binnen krijgen.

trouwens..de ingrediƫnten zijn hetzelfde als bij ingrid met de vitamines A, B, D, E
en de preciese dosering is:
gewicht vogel:                       dosering:
20-62.5 g                              2x sprayen
62.5-125 g                            4x sprayen
per dag per dier     

berichtjes samengevoegd,
gr pf

Safrena

Hey Mensen

Ik blijf die extra vitaminen toch allemaal maar best eng vinden
Zelf geef ik dat dus nooit.

Het is niet dat je parkietje er meteen van zal gaan sterven, maar die dosisen zijn inderdaad vaak erg hoog. Zelf heb ik dat ooit besproken gehad met mijn vogelarts en het beste is nog de natuurlijke vitaminen bronnen namelijk groentjes en fruit, en daarnaast zo een drie keer per week appelazijn in het water, ja ook in appelazijn zitten heel wat vitamintjes en mineralen die ze nodig hebben ;)

Het is niet dat ze meteen gaan sterven van die vitaminen, maar op veel langere termijn kan het wel problemen gaan veroorzaken.

@ dijkje2
Heel veel sterkte met het verlies van je parkietenvriendje

Vele groetjes

Maur@

In plaats van appelazijn kun je het water ook aanlengen met cirtroenzuur. Dat heb ik ooit van de site gehaald van ????? uit Aruba als ik het goed heb. Citroenzuur heb ik altijd in huis omdat ik zelf siroop maak. Citroenzuur is in korreltjesvorm te koop in een toko.

Mees

Hoi,
wat erg van je parkietje :(
sterkte!  :(
zelf denk ik ook niet dat het van die vitaminespray komt.
als het daarvan kwam en hij bestaat al een tijdje
waren er waarschijnlijk al meer mensen geweest met klachten..

mathilde

Extra vitaminen lijkt me sowieso niet echt goed. Ik heb niet heel veel verstand van parkieten, maar bij extra vitaminen voor mensen zit er heel vaak 1000% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid in. Misschien ook wel eens 800% maar eigenlijk altijd meer dan 100%. Dat kan op de lange termijn ook niet goed zijn.

veerle

dat van een overdosis blijf ik raar vinden

normaal zou toch het teveel opgenomen stoffen via de urine verwijderd worden??
dus vitamines toch ook ??

Caradow

Citaat van: veerle op augustus 24, 2007, 16:40:02
dat van een overdosis blijf ik raar vinden

normaal zou toch het teveel opgenomen stoffen via de urine verwijderd worden??
dus vitamines toch ook ??

Lang niet alle vitaminen worden uitgescheiden.
Ook bij mensen word geadviseerd om de dosering niet te ver te overschrijden. De vitaminepreparaten die ik ken, bevatten ook meest 100% of minder van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid...

Stijn

Gecondoleerd namens mijn 2 maatjes en mezelf.
Maar ik geef mijn maatjes wel eens wat extra's gezien vitamines enzo maar ze zijn er nog nooit raar van gaan doen. Ik heb ze kort maar ik heb in het begin al vitamines gegeven omdat ze wat zwak waren