speeltjes...

Gestart door Isis, juli 06, 2007, 22:53:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isis

Ik heb gehoord dat een spiegeltje zorgt dat een parkietje niet meer tam word, omdat ze dan denken dat er een ander parkietje is en dat ze dan vriendjes worden met hun spiegelbeeld. ???

Is dit waar?????

Zijn er nog andere dingen die zorgen dat een parkiet niet tam meer word?

Groetjes Zoe en fluitjes van Isis :-X

speedy

Ik heb zelf het spiegeltje er wel uitgehaald. Die van mij deed niks anders meer. Nu speelt hij echt met andere speeltjes. Zoals klimmen aan kettingen  van het laaghangende speelgoed enzo. :) Ik zou hem gewoon andere speeltjes geven dan een spiegeltje.  :-\  Die van mij is ook tam, maar het spiegeltje is echt vervelend vind ik

Safrena

Hey Isis

Neen hoor, een parkietje word niet moeiljker of minder tam door een spiegeltje of welk speeltje ook

Zelf heb ik twee parkietjes, allebei lekker tam en hebben hier en daar ook spiegeltjes hangen  ;)

Wat je wel het beste kan blijven doen, wil je dat je pakietjes tam blijven, is er regelmatig met blijven spelen en oefenen
Dit is nodig, want als je denkt van super ze zijn tam, ik moet niet meer oefenen, gaat het na verloop van tijd fout en zullen ze minder en minder tam zijn

Laat ze lekker spelen met hun speeltjes en spiegeltjes en speel en oefen jij gewoon gezellig mee met hen en dan komt allles helemaal goed en zul je altijd super lieve en tamme parkietjes hebben ;)

Vele groetjes

roha

Hoi,

Als je parkiet een spiegeltje juist leuk vind, kun je de spiegel juist gebruiken met het tam maken, of te spelen.

DarkWolf

Toen ik Falkor net had, was het enige dat telde zijn spiegeltje. Het werd zo erg dat hij me begon te bijten. Ik heb toen het spiegeltje er voor enkele maanden uitgehaald, in die tijd zijn wij heel erg naar elkaar toegegroeid. Nu hangt het spiegeltje er alweer enkele maanden is en het doet hem niks meer. Hij zit er wel nog voor en praat ermee, maar het is niet dat hij zich naar mij toe agressief gaat gedragen.

Mars

Een spiegeltje kan inderdaad problemen opleveren, ze kunnen er veel naartoe trekken of heel erg boos op zijn. Jim was dat namelijk en daardoor ook agressief naar mij.

Je kunt uitproberen hoe je parkietje op spiegeltjes reageert en geef hem dan ook even een weekje de tijd.

Andere speeltjes kun je gewoon ophangen en zullen er echt niet voor zorgen dat parkietjes minder snel tam worden. Zoals al eerder gezegd kun je mee gaan spelen met het favo speeltje. En het balngrijkste argument: hoe eerder je parkiet zich op zijn gemak voelt, hoe eerder het tam wordt en vertrouwen in je heeft. Speeltjes zorgen er voor dat ze zich sneller thuis voelen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hallo,

Ik wil hier ook even op inhaken.

Ook andere speeltjes behalve een spiegeltje kunnen er (soms) voor zorgen dat ze meer daarmee bezig zijn dan met andere dingen, en soms op een nogal "felle" manier.

Vroeger had ik een parkietje die niets deed met zijn spiegeltje, maar des te meer met zijn "Tweety". :P Hij deed echt niets anders meer dan daarmee bezig zijn, en o wee als ik in de buurt kwam....

Toen heb ik Tweety voor een tijdje weggehaald en veranderde mijn parkietje weer in een lief en gezellig vogeltje en had hij weer aandacht voor andere speeltjes en voor mij.
Naderhand heb ik hem zijn Tweety weer teruggegeven en speelde hij er nog wel mee, maar niet meer op zo'n fanatieke manier als daarvoor.

Hier wil ik mee zeggen dat het dus niet per definitie een spiegeltje hoeft te zijn waar ze op een dergelijke manier op kunnen reageren. ;)

Je kunt het eerst even aankijken, want het is lang niet altijd gezegd dat het voor problemen zorgt.
Als dat toch het geval is, kun je het (tijdelijk) verwijderen. Dat is in de meeste gevallen voldoende.

Groetjes, Sonja.

Isis

heel erg bedankt voor al jullie reacties ;D

hebben jullie misschien nog tips om een al wat oudere parkiet tam te maken.... of kan dit niet meer? :-\

mijn parkietje is op dit moment best wel bijterig :(. komt dit doordat het paartijd is geweest wilt/wou mijn parkietje een partner :-*. of is de paartijd al voorbij????

groetjes :P

Mars

Niet reageren op het bijten en gewoon doorgaan. Een ouder parkietje is nog best heel goed tam te maken, gewoon op dezelfde manier als een jong parkietje, met veel geduld. Zie 'tam maken' op de site parkietenfreak.nl

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Isis

#9
bedankt ;D

ik had nog een vraagje mijn parkiet gaat best wel vaak al uit de kooi moet ik hier nu mee stoppen om hem tammer te maken? :-[ Isis is namelijk niet erg tam in de kooi...
ik vind het zielig als hij niet meer uit de kooi mag.

Isis is een heel klein beetje tam ik kan hem wel oppakken en soms komt hij opmijn vinger of schouder zitten maar heel vaak niet uit zichzelf.

Berichtjes samengevoegd. ;)
Groetjes, Sonja.