kleintjes met de hand opvoeden helpp..

Gestart door laura19, juli 09, 2007, 10:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Ow Laura wat vreselijk, dat het niet gelukt is en dat er nu nog een kleintje niet geaccepteerd is. Dit valt me echt heel erg tegen: tot nu toe heb ik altijd 'meegemaakt' dat mams de adoptiepietjes gewoon gaat voeren. Dat ze dat al niet doet en nu ook nog een kleintje er uit heeft gegooid... Nou ja, zoals je ook al eerder kon lezen.. het verbaast ons gewoon best wel.

Laten we hopen dat het handvoeden goed gaat. Ik wens je echt heel veel sterkte. Verwijt jezelf niets, dit is gewoon dubbele domme pech.

Sterkte er mee en houd ons op de hoogte.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

laura19

hoihoi bedankt voor de reacties.
@mars ja dit is echt dubbele pech  ja maar goed ik hoop ook dat het goed komt.

@sonja ja dat wil ik me nu ook aan gaan wennen op vaste tijden. enkele ml? kleintste krijg nog geen ml en de wat grotere krijgt nu plus minus 1ml binnen dan vind ik het zo tezien genoeg maar ja dit is ook me eerste keer haha.

oke ik wil nu ook een andere bak van mfd gaan maken maar heeft er iemand misschien foto's van een zelf geknutselt iets dan weet ik hoe het beetje in elkaar moet maken. oke je zegt de warmte van bovenaf, waarmee kan ik dat dan het beste doen? ik heb een kuiken warmte plaat die in hoogte verstelbaar is zal het daar mee lukken? en dan hoeft er geen kruik onder?

de temp. meter(diditaal)lag onder het jong en geeft 38,7 aan en in doekje zelf 34 ongeveer du dat zou goe dmoeten zijn maar hoe doe ik dat met de lucht vochtigheid dan? en hoeveel moet dat zijn?  ik wil dus een dichte bak van mdf maken is me bedoeling.

en als dat allemaal goed gaat wanneer mogen ze dan meer ligt en verkennen enz?

goed ik hoop dat jullie me kunnen helpen

@safrena bedankt voor de 2 site's had ze zelf al in de favo gezet maar staat net niet genoeg in uit gelegt vind ik zelf na mijn mening maar misschien komt dat ook wel omdat het nu me eerste keer is.

alvast bedankt

groetjes laura

Safrena

Hey Larua

Ik kan me helemaal voorstellen dat die info alleen niet voldoende is, zeker niet voor een eerste keer zonder ervaring zo kleintjes te moeten groot brengen ;)

Vraag maar zoveel en zovaak je wil, we zullen je hier allemaal zo goed en zo veel mogelijk helpen, om door de moeilijkste fase heen te gaan.
Weet dat iedereen met je mee duimt en hoopt, dat het allemaal goed komt. Aan jouw goede zorgen hebben ze zeker niet tekort  ;)

Wat betreft de luchtvochtigheid, die moet tussen de 50% en 70% liggen. Nu in het begin zelfs liever 65%
Je kan dat meten met een hygormeter, als je dat niet hebt kun je deze bij een optieker kopen of kun je deze zelf gaan maken

hoe je die kan maken kun je lezen op onderstaande link ;)

http://www.knutselidee.nl/startknippen.htm?vocht

Vele groetjes

laura19

hoihoi ja dat klopt heb totaal daar geen ervaring in. ik was al blij dat ik 3maand terug kuiken eieren kon uit broeden met de bm haha.
maar dit is wel een mooie ervaring om veel van op te doen en ja ik hoop ook zo dat het lukt.

maar vanmorgen 7uur zat ik alweer aan de eerste voeding van de dag en gelukkig deden ze het allebij nog :)

een lv meter heb ik hier liggen van de kuikens nog die heeft toen de tijd ook in de bm gestaan voor lv. omgevings lv hier in de kamer is 60% dan zal het toch goed moeten wezen toch? maar ik zal zo de lv in de bak eens meten.

nu ben ik alleen nog opzoek hoe ik z,n bak in elkaar moet gaan knutsellen waar ze starks in komen. heeft iemand hier een tekening of foto's van?

de temp in het doekje waar ze zitten is het nu 31,7graden is dit nu voldoende of niet? we hebben er vanacht een was handje boven opgedaan dus dat het een dankje had om het lekker warm tehouden.

nou ik hoor nog wel alvast bedankt groetjes laura

Safrena

Hey Larua

Super dat de kleintjes de nacht goed hebben doorgebracht ;D
Dit is weer een stap dichter ;)

De temperartuur en de luchtvochtigheid lijken inderdaad goed te zijn ;)

Wat betreft een hokje maken, daar kan ik niet zoveel tips over geven omdat ik eerlijk gezegd niet zo handig in ben
Het beste kun je een broedblok gebruiken, liefst eentje die bovenaan opengaat, om voor de warmte te zorgen  ;)

Vele groetjes

laura19

ja ben ik zo blij dat ze de nacht weer over leeft hebben.ik ben ook niet zo handig met hokjes maken maar dat laat ik weer aan mijn neef over haha. die heeft net de 2 gevoed om 11uur en heeft er filmpjes van gemaakt zullen straks hier nog wel verschijnen, dit ook om tekijken of we het wel goed doen.

dus een klein broedhokje moet voldoende zijn? ze moeten toch ook op verkenning gaan over een paar weken toch? dan lijkt me dat zo klein haha.maar wat vanwarmte brond moeten ze nu hebben boven een broedhokje dan als ik die er eventueel voor pak?

ik heb nog even een foto gemaakt hoe ze er nu in zitten die komt vandaag ook nog online dus.

nou tot zover en ik hoor nog wel

alvast bedankt groetjes laura ;)

Safrena

Hey Laura

Als een broeblok gebruikt, kun je beste eentje gebruiken speciaal voor grasparkieten.

Je kan deze dan van boven open laten, voor de warmte. Je kan dan een warmte lamp gaan gebruiken
Je kan bij dierenwinkels waar ze ook spulletjes voor reptielen verkopen eventueel een infra rood warmte lamp gaan halen.
Daarnaast geven deze lampen een temperatuur van 30 à 35 graden ;)

het verkennen enzo, daar hoef je je nu nog geen zorgen om te maken. ;)
Als ze ongeveer een vier weken zijn, zul je wel gaan merken dat ze willen beginnen verkennen enz... en dan kan het wel, omdat ze dan al voldoende veertjes hebben.
ze zullen dan ook wel zelf uit het blok komen kijken als ze er de behoefte toe hebben ;)

Vele groetjes

laura19

hoihoi dan ga ik daar maar na opzoek denk ik haha. maar we hebben toen voor de kuikens ook een plaat ipv lamp genomen omdat lamp veel meer verbruikte.

maar als ik er een lamp boven hang wat gebeurt er dan met de lv? en of hoe los ik dat op dan? en laat je het gaatje voorin wel gewoon los?

nou hier een paar filmpjes voor de liefhebbers en kijken of we het goed doen :D

http://members.chello.nl/ja.vink/parkietje/film1.wmv

http://members.chello.nl/ja.vink/parkietje/film2.wmv

http://members.chello.nl/ja.vink/parkietje/film3.wmv

http://members.chello.nl/ja.vink/parkietje/film4.wmv

http://members.chello.nl/ja.vink/parkietje/film5.wmv

http://members.chello.nl/ja.vink/parkietje/vogeltjes.JPG

zo nou ik hoor nog wel

groetjes laura

ps op de foto zitten de kleintjes onder het witte washandje in het zelf gefabriceerde bakje haha

ashley

hallo,
ik heb hier verder geen verstand van hoor, van handopfok.
maar ze eten in iedergeval wel goed.

ik hoop voor je dat het je gaat lukken
succes

groetjes ashley

Sonja

Hoi Laura,

Wat fijn om te lezen dat de kleintjes de nacht goed hebben doorgebracht!  :)
Je zorgt er dan ook wel supergoed voor. ;D

Jammergenoeg kan ik de filmpjes niet bekijken... :(

Bij Intratuin hebben ze kant en klare broedblokken te koop voor niet al teveel geld, maar je kunt natuurlijk ook in de dierenwinkel gaan kijken.

Een lamp voor reptielen, waar Safrena het over heeft, gebruik ik zelf ook voor kleine vogeltjes en dat gaat prima. We hebben er hier een dimmer tussen gezet, zodat als de parkietjes wat ouder worden, de temperatuur geleidelijk kan zakken totdat die gelijk is aan kamertemperatuur.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat, wens je veel succes!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.

Mars

Voor zo ver ik dat kan zien ziet het er goed uit hoor! Complimenten!
Ik zou niet graag in je schoenen staan en van die kleine kwetsbare wormpjes in leven moeten zien te houden. Ik heb ooit mijn vogel van 6 weken bij moeten voeden omdat hij van de stress niet at en zelfs dat vond ik al dood-en-doodeng, veel te bang dat ik iets verkeerd deed.

Dat ze de nacht door zijn gekomen is fantastisch! Nu zijn ze weer een dagje ouder en een dagje minder kwetsbaarder ;)

Het voeden ziet er goed uit: drupje voor drupje en de kleintjes mooi rechtop gehouden.

Groeten en succes en we leven met je mee,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

laura19

#31
hoihoi allemaal weer een nieuwe dag en gelukkig hebben ze het weer overleeft :D dus van morgen 7uur was de eerste voeding weer haha ;D.

nu ga ik ze zo weer voeden dus. ik heb nog een broedblok staan in de schuur. die kan ik er dan toch ook voor gebruiken toch? alleeen zijn lamp hier in de buurt halen wat minder. verkopen ze hier niet in de buurt dus moet eens even rond bellen.

raar dat de filmpjes niet kunt zien doen ze het bij iemand anders wel?want bij mij werken ze wel gewoon  ;D

@ mars ik snap wat je bedoelt maar je kunt niet meer dan je best doen toch? het is ook zielig om hem dood te laten gaan door geen eten te geven toch . maar hoop zo dat ze het allebij gaan halen. die grote snapt het nu ook helemala van het eten hij neemt nu bijna de hele spuit in zijn bekkie haha.

nou ik ga ze nu weer even voeden , plaats straks nog wel even een foto.

ik hoor nog wel groetjes laura

oja nog 1 vraagje wanneer gaan de oogjes van de kleinste open?

groetjes laura

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Safrena

Hey Laura

Super dat ze de nacht weer goed zijn doorgekomen
Weer een stapje dichterbij en een dagje minder risico

Je doet het heel goed, super gewoon. Het is wel leuk om te zien hoe snel ze weten hoe en wanneer ze hun eten krijgen. ;D

De oogjes van het jongste parkietje zullen zo rond de leeftijd van 10 dagen opengaan ;)

Veel succes en strekte
We duimen en hopen nog steeds met je mee

Vele groetjes

Siempke

Hallo, ik heb helaas geen verstand van handopfok, maar op
www.birdsathome.nl staat handopfok en er staat wat je er voor nodig hebt.
( weet niet of het er goed staat want zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van)

Gr. Simone

laura19

hoihoi

@siempke bedankt voor de site zal hem eens door lezen ;)

@safrena ja ik doe ook goed me best haha en hoop dat ik me doel daarmee haal  :D.
oke dan weet ik datvan de oogjes, kon het zo snel even nergens terugvinden namelijk haha.

@ingrid had geprobeert om te editten maar dat lukt me niet of kan dat niet in een bericht.

ik hoor nog wel

groetjes laura

Sonja

Hoi Laura,

Gelukkig kan ik nu wel de filmpjes zien, schattig....!!! :-* :-*

En je doet het helemaal super, je bent een goede parkietenmama hoor. ;D

Heel veel succes verder, ik duim voor je dat het helemaal goed gaat komen. ;)

Groetjes, Sonja.


laura19

hoihoi allemaal glukkig ze hebben het allebij weer overleeft alleen de kleinste begint langer over zijn voeding doen om het te verteren maar ik heb niks verandert. is dit nu normaal?normaal krijg ze 23:30uur nog een voeding maar gister heb ik moeten wachten tot half 2 s'nachts voor dat de kleinste de krop helemaal leeg had.

de grote heeft het helemaal door die neemt de spuit in zijn bek en snapt het helemaal haha. die krijg nu plus minus 3ml dat is toch niet teveel of wel? als ik dan stop blijft die zeuren dat die meer wil maar geeft hem dan niks meer haha.

nou ik hoor nog wel

groetjes laura

laura19

#38
-knip-

Het is niet de bedoeling dat dit forum als plaats word gebruikt om bezoekers voor je eigen website te werven. Het is toegestaan om een link naar je eigen website in je signature te plaatsen. Kijk voor meer informatie in de forum regels

- Jorijn


heb ik nog een vraagje. is het normaal als ik ze eten gegevn hebt dat ze blijven schreeuwen? ik geef de grote nu 3ml volgens mij is dat voldoende want ben bang dat ik hem anders ga over voeren.

ik hoor nog wel groetje laura

Maur@

Wat ik mis in de hele berichtgeving en antwoorden is de rol van de vader. Meestal als de moeder dood gaat neemt de vader de moederrol over. Is het niet mogelijk de vader met een paar van de jongen apart te zetten. Wellicht neemt hij zijn taken goed waar en gaat verder met de jongen voeren en opvoeden.