Grasparkieten en....?

Gestart door stijnow, juli 08, 2007, 16:40:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stijnow

Hallo,

Ik heb een aantal koppels grasparkieten in een buitenvoliere samen zitten met een koppel valkparkieten, dit gaat allemaal goed, ook met broeden enzo. Maar nu wil ik er eigenlijk nog een koppeltje (grote) parkietachtige bij.

Iemand ervaring met het houden van grasparkieten en andere parkieten in een voliere, het moet wel goed gaan met broeden.

Ook als je ervaring hebt met grasparkieten en andere parkieten in een voliere dat niet goed ging wil ik dat ook graag weten wat voor soort parkietachtige het was.

Groeten,

Caradow

Gras en valk gaan zoals je al ervaren hebt prima, maar de meeste andere grote parkieten gaat niet samen tijdens de broedperiode.

stijnow

Kunnen er bijvoorbeeld geen halsbandparkieten, rosella's, kakariki's of roodruggen bij?

ashley

hallo,
ik weet wel dat er roodruggen bij kunnen die heb ik er namelijk zelf ook bij ;)

groetjes ashley

stijnow

Citaat van: ashley op juli 08, 2007, 19:18:34
hallo,
ik weet wel dat er roodruggen bij kunnen die heb ik er namelijk zelf ook bij ;)

groetjes ashley

Gaat dat ook goed met het broeden?

ashley

nou,, dat weet ik eigenlijk nog niet heb de voilere nu 4 maanden, en daarvoor heb al wel altijd parkieten gehad.
en een grasparkiet die thuis ook heeft gebroed, en die nu in de voilere zit, zit sinds een week steeds in een het
broedhok en heb haar ook zien paren.
af en toe zit die roodrug wel achter haar aan als ze het broedhok in wil maar hij past zelf niet in het broedhok van het
grasje dus gaat het tot nu toe goed ;)
dus weet eigenlijk niet of je hele goed broed resultaten zult krijgen met ook nog eens roodruggen erbij opzich zou
het wel kunnen, maar bij mij gaat het daar ook niet om, ik heb gewoon
wat nestkasten en ze zoeken maar uit wat ze ermee doen als ze maar gezond zijn ;)

groetjes ashley

stijnow

Citaat van: ashley op juli 08, 2007, 23:34:21
nou,, dat weet ik eigenlijk nog niet heb de voilere nu 4 maanden, en daarvoor heb al wel altijd parkieten gehad.
en een grasparkiet die thuis ook heeft gebroed, en die nu in de voilere zit, zit sinds een week steeds in een het
broedhok en heb haar ook zien paren.
af en toe zit die roodrug wel achter haar aan als ze het broedhok in wil maar hij past zelf niet in het broedhok van het
grasje dus gaat het tot nu toe goed ;)
dus weet eigenlijk niet of je hele goed broed resultaten zult krijgen met ook nog eens roodruggen erbij opzich zou
het wel kunnen, maar bij mij gaat het daar ook niet om, ik heb gewoon
wat nestkasten en ze zoeken maar uit wat ze ermee doen als ze maar gezond zijn ;)

groetjes ashley

En weet je al of het goed gaat met broeden of niet gebroed?

ashley

hallo,

nou ik heb eieren, maar weet nog niet of het wat gaat worden.
mijn roodruggen zitten nuook in de broedhokken te kijken dus
wie weet krijg ik daar ook eieren.

groetjes ashley