kakariki en grasparkieten samen houden?

Gestart door josje, juli 08, 2007, 14:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josje

hallo allemaal,

ik heb kort geleden in de dierenwinkel een koppeltje kakariki's gezien ze zijn tam, mannetje meer als het vrouwtje, en ik vroeg me eigenlijk af of ik de combi grasparkiet/kakariki kan maken, daarmee bedoel ik wel dat ze in aparte kooien zitten, maar omdat ik zowel mijn graspietjes als de kiki's gewoon vrolijk wil laten losvliegen en spelen in de kamer vroeg ik me dus af kan dit wel kan of maken ze elkaar dan af. de pietjes zijn overig pas 10wkn en de riki's zijn van week 12.

kan ik ze wel of niet gaan kopen?

groetjes josje, rico en kiko

Sonja

Hoi Josje,

Ik denk dat als het alleen de bedoeling is dat ze samen in de kamer rondvliegen, het wel kan. Ze hebben dan immers alle ruimte om elkaar te kunnen ontwijken.

Een soortgelijke vraag is al eens eerder gesteld, kijk maar even hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,3771.0.html

Groetjes, Sonja.

josje

dankjewel voor de reactie.

ik heb net ook al wat info opgezocht en de riki's blijken dus ontzettend nieuwsgierig te zijn dus ze zullen ongetwijfeld willen ontdekken wie hun buurtjes(rico en kiko) zijn mijn vraag is dan dus gaan ze elkaar niet aanvallen. vaak weet je dat pas met trial and error dus eerst zien dan weten maar ik wil natuurlijk niet dat ze mijn pietjes iets aandoen. wat is nou de beste oplossing.

groetjes josje rico en kiko