Schreeuwt

Gestart door Sjoukje, juli 07, 2007, 11:11:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjoukje

Mijn parkietje Peter is 10 maand
maar hij schreeuw de laatste tijd zo Ik mopper dan wel eens op hem
dat vaak wel helpt en dan praat ik wat lief tegen hem
Maar hoe komt dat ? dat hij zo te keer gaat   Ja wel een uur hoor
Vraag van Sjoukje   En kusje van peter

Fenixjuh

Hoi,
hoe vervelend het ook is, niets doen. Dit is vaak gewoon roepen om aandacht, en als je hem dan (boos) aankijkt, dan krijgt hij ook aandacht (negatieve aandacht is ook aandacht). Hij zal er net zolang mee doorgaan tot jij hem weer aandacht geeft.
Als jij besluit hem geen aandacht te geven op het moment dat hij schreeuwt, houdt hij vanzelf een keertje op. Als hij stil is, mag je hem prijzen. Dan weet hij dat hij met schreeuwen niets zal bereiken.
groetjes!!

miekie

Maar.... een parkietje kan ook schreeuwen als er iets is en hij 't je duidelijk wil maken. Voorbeeld: Bobbie is over op pellets. Zij krijgt 2 x per dag een hoeveelheid om te eten. Het was even uitpuzzelen hoeveel we haar moesten geven. In het begin was het wat weinig, en toen de 'honger' zich aandiende liet Bobbie het wel weten door flink te gaan schreeuwen. Eerst dacht ik ook: geen aandacht aan geven, maar ze bleef volhouden en naar de keuken vliegen waar het voer in een kastje staat. Heb nu wel geleerd dat er soms ook wel wat aan de hand kan zijn.
Succes,
Marieke

Sonja

#3
Hoi Marieke,

Maar....je geeft hierbij wel aan dat je parkietje meer doet dan alleen schreeuwen om je dit duidelijk te maken, namelijk naar het keukenkastje vliegen waar het voer staat.

Dat is wel een wezenlijk verschil... ;)

Tot slot: In de meeste gevallen schreeuwen parkietjes om iets duidelijk te maken, namelijk dat ze aandacht willen. Als je dan naar je parkietje toe gaat, of roept dat hij stil moet zijn, is dat OOK aandacht en zal het schreeuwen niet ophouden. Je parkietje bereikt er immers mee wat hij wil.

Daarom wordt altijd het advies gegeven om het schreeuwen te negeren, en je parkietje te belonen als hij niet schreeuwt. ;)

Groetjes, Sonja.

miekie

Hoi Sonja,

Je hebt gelijk ja. Bobbie laat dan ' wel weten ' wat er is door naar de keuken te vliegen.
Bobbie zit ook wel es te schreeuwen zonder dat er iets is en nu we dit weten zullen we haar geen aandacht meer geven.

bedankt,
Marieke