eerst tam & nu niet meer.

Gestart door miss_angel, juli 01, 2007, 22:54:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miss_angel

Ik heb een heel lief parkietje, charlie.
Hij was de tamste parkiet van de winkel & hij durfde heel veel.
In het begin vond ie alles leuk & wou alles zien, maar nu wil ie niks meer...
hij wil niet eens meer bij ons blijven zitten! hij wil alleen op zijn kooi zitten & een beetje rond vliegen.
We hebben een tijdje de parkiet van mijn tante in huis gehad, toen zij op vakantie ging & toen wou ie al veel meer.
Is het normaal dat een tamme parkiet opeens niet tam meer is?  ???

(ps. we geven hem niet minder aandacht dan eerst, dus daar ligt het niet aan  ;))

petra

Is hij misschien in de pubertijd??? Of in de rui ??
Misschien dat hij daardoor wat "chagerijnig" is en geen zin heeft om bij je te komen??? Ik hoop voor je dat het zoiets is, want dat zou betekenen dat hij binnenkort weer in ziet dat het juist veel leuker is om wel lekker bij je te gaan zitten......!!!
Of het komt doordat hij een soortgenootje van dichtbij heeft meegemaakt en daar nu meer interesse in heeft??
Succes met hem enne...blijf gewoon doorzetten met hem tam maken/houden hoor!!
Groetjes Petra, Koen en Lady

Mars

Hoe lang heb je hem nu?

De pubertijd kan meespelen (zo met een maand of 4 oud kan deze beginnen): dan zijn ze wat nukkiger en willen minder, als je gewoon door blijft zetten, dan komt dat vanzelf goed. Vaak proberen ze, net als echt pubers uit, waar hun grenzen liggen.

Als je hem nog niet zo lang hebt, kan het ook zijn dat hij zich nu pas echt thuis gaat voelen en niet meer uit angst bij jullie gaat zitten, daar vergissen mensen zzich ook nog wel eens in: sommige parkietjes zijn de eerste weken erg gemakkelijk omdat alles nieuw is: ze laten het maar over zich heen komen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..