Tam!? Niezen!? Veertje!?

Gestart door Kikey, juni 30, 2007, 23:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kikey

Hej
Mijn parkiet Kiki is nog steeds niet handtam. Hij is heel erg wild en het lukt me niet om het rustig te krijgen. Wat moet ik doen???  :'(Ook niest Kiki de hele tijd. Kan dit komen omdat hij met het koude weer in bad is geweest? Ik maak me zorgen. Hij gaat toch niet dood?????? :(Kiki heeft ook last van rechtopstaande veren. Vooral onder zijn achterhoofd. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Al die problemen zorgen ervoor dat ik niet echt van mijn parkiet kan genieten.
Dat is erg vervelend, want ik heb altijd al een parkiet gewild. Nu heb ik er dus al 3-4 weken een, maar ik had niet verwacht dat de verzorging zo problematisch zou verlopen.

Ik maak me echt ernstige zorgen om de gezondheid van Kiki. Ik weet niet of hij zich wel zo thuisvoelt bij mij in de kooi.
Ik ben echt vreselijk verdrietig over het feit dat Kiki nog niet echt plezier beleeft aan het wonen bij mij.

Kunnen jullie me alstublieft helpen? Ik kan zo niet langer onbezorgd voor Kiki zorgen en ik wil hem echt niet kwijt.   :-[

Alvast bedankt, :-*
Een bezorgde Kikey


Fenixjuh

Hey,
3-4 weken is echt niet lang om een parkietje tam te krijgen, sommige zullen er wel 2-3 maanden mee zoet zijn! Dit hangt gewoon van een parkietje af.
Een parkietje kan niezen, maar zolang je recht in zijn neusgaatjes kan kijken, en dat ziet er allemaal schoon uit, hoeft hij niet benauwd te zijn.
Zijn veertjes zullen rechtop gaan staan als hij opgewonden is, of een andere emotie ervaart, dit is bij elk parkietje anders, meestal is het boos of bang.
Maak je maar niet al te druk, en geniet gewoon van je vogeltje  ;)
groetjes!!

simpy

Kiki mankeert niks erg hoor. Vogels niezen, net als mensen, ook wel eens. Zodra de neus schoon is is er geen probleem.
Maar tam maken gaat niet zo gemakkelijk zoals de meeste mensen denken!! Het duurt soms heel erg lang, maar soms kan het ook heel snel gaan. Het ligt bij iedere parkiet anders.

Maar waar komt Kiki eigenlijk vandaan...?? Want misschien voelt ze zich nu heel erg eenzaam, omdat ze eerst niet alleen was de hele tijd, en nu wel.

Kikey

Hej.. uhm. bij iemand met heel veel parkieten!
Kheb hem gekregen toen hij zelf kon eten/vliegen.
Maar kzit elke dag wel eventjes met hem te spelen..?
En er staan maar 2 veertjes recht op.
Onder z'n achterkopje..
Maar alvast bedankt :D!