sepiaschelp slecht?!

Gestart door speedy, juni 30, 2007, 13:47:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

speedy

Ik geef Speedy sepiaschelp, die iemand vond op het strand. Zijn die sepiaschelpen slect.
PS: ik had de schelp wel schoongemaakt

BasParkiet

Nee volgens mij niet, ze zijn het zelfde als in de winkel dacht ik
Ik geef mijn parkiet ook sepia  en een mineralen blok (in een)

speedy

Ik heb altijd een sepiaschelp hangen. Nu hangt ie in de parkietenboom, dan breng ik Speedy er wel eens heen van: hup, even knagen, dat is goed voor je ::)

Parkieten-Freak

Er is al heel veel over sepia geschreven.
Als je bij de zoekfunctie van het forum "Sepia" intypt, zie je een zee van informatie, zoals hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,7567.0.html


ashley

volgens mij is sepia hartstikke goed juist!!
mijn vogels hebben dat regelmatig!!

groetjes ashley

Safrena

Hey ashley

Een sepia schelp is niet zo goed voor je parkietje.
In een sepia zit namelijk veel zout


Zoals parkietenfreak al zei er is al zoveel over geschreven over sepia kijk maar eens bij de zoekfunctie

Vele groetjes

ashley

oh wat raar als ik die parkieten boekjes lees staat er altijd dat sepia goed is?? ???
nouja dan maar geen sepia voor mijn vogels maar gewoon alleen hun mineralen blok ;)

bedankt safrena

groetjes ashley

luis

sepia is wel goed voor vogels, te veel aan zout wordt uitgescheidden door de vogels. ik zelf spuit mijn vogels 1x in de 2 weken ook in d.m.v een plantenspuit. daarin los ik een eetlepel zout op in het water.
dit is goed voor de veren en eventuele bacterieen kunnen erva dood gaan.

mvg luis

Sonja

De meningen over wel of geen sepia zijn nogal verdeeld. ;)

Hierbij een nuttige link:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,215.0.html

Groetjes, Sonja.

kaaltjuh

als ik een sepia op het strand vind dan gaan ze eerst een nacht in een bak met zoetwater zodat het ergste zout eraf is, en dan laat ik het 2 tot 3 dagen goed drogen voor het de kooi in gaat.werkt perfect nooit last gehad ermee van zieke vogels.

Isis

Ik heb een sepiaschelp en een mineraalblok uit de dierenwinkel. Bij de sepiaschelp is het overtollige zout dn toch al verwijderd :-\? of moet ik dat zelf doen?

groetjes

kaaltjuh

Citaat van: Isis op november 04, 2007, 18:53:03
Ik heb een sepiaschelp en een mineraalblok uit de dierenwinkel. Bij de sepiaschelp is het overtollige zout dn toch al verwijderd :-\? of moet ik dat zelf doen?

groetjes


als je sepiaschelp uit de dieren winkel komt hoef je het niet meer schoon te maken is dan al gebeurt, dus de schelp ken direct de kooi in.

groetjes kaatljuh