Foto's Van Mannetjes & Vrouwtjes Parkieten

Gestart door Jorijn, juni 09, 2005, 07:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

renate1701

#60
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Sinds een weekje hebben we vogels in onze schuur en ze lijken het erg leuk te hebben met elkaar!
Mijn vader heeft al eens vogels gehad, maar ik wilde zelf even weten of dit nou popjes zijn of mannetjes?
Hieronder wat mooi kiekjes van onze parkieten!

Groetjes Renate

Van de 1e foto weet ik wel dat de 2e een mannetje is, hoor;)!

1e foto: Links pop, rechts man.
2e foto: 2 poppen. Gr. Lisanne




[verwijderd door de beheerder]

Helena

#61
Een jonge pop heeft inderdaad een vrij lichte blauwe neusdop met witte ringen rond de neusgaten.
Naarmate ze ouder wordt zal de neusdop bruiner worden, van huidskleur beige tot diep donker bruin, maar dit is afhankelijk van de mate waarin ze broeds is.
Dus een popje dat niet in aanmerking komt met andere grasjes en al helemaal geen mannetjes, wordt dus ook niet broeds en dan kan de neusdop er lichtblauw uit blijven zien, maar ook popjes die wel broeds zijn of zijn geweest, vervellen soms zodat onder de bruine neusdop weer een lichtblauwe dop te voorschijn komt.

Niet werkende afbeelding verwijderd. Gr Wouter

NickyRose

Eh, Delphi man geboren 15-7-2009....

Hoop dat dat mag nu, een foto.

Is trouwens uit mijn 2e ronde, de eerste ronde was in april, was even in de war.




[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

#63
Topic opgeschoond conform de startpost.
Hier graag alleen foto's plaatsen met duidelijk zichtbare neusdoppen, met leeftijd en geslacht erbij vermeldt.
Als je na het doorkijken van dit topic nog niet zeker bent van het geslacht van je parkietje, kun je het vragen door
een topic te openen bij Overige Vragen.
Groetjes, Lisanne

Sascha

Van links naar rechts :D:
Dikkie, man, ong. 1 jaar en 9 maanden.
Dobby, popje, leeftijd onbekend, minimaal 3 jaar.
Chucky, man, 2 jaar en 10 maand.
Purple, man, 1,5 jaar.

[verwijderd door de beheerder]

Mars

#65
Ik bedacht me dat juist jonge dopjes erg interessant zijn, dus bij deze de dopjes van 4 van de 5 kleintjes die hier in april geboren werden:

De eerste 3 foto's zijn van mijn twee mannetjes (kay en Luna), de laatste twee van twee popjes (ik heb dan mijn eigen Senna niet op de foto er bij want die lijkt als twee druppels water op Pino)
Kay staat met ongeveer 10 en 12 weken op de foto, Luna 5 weken, Pino en Kes ongeveer 4 weken, je kunt het geslacht al heel duidelijk zien.


[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

_White_

links Popje(Caze) van 3 maanden en rechts Manneke(Yesim) van 4 jaar oud xD


willow

#67
Dit zijn tweety en tails ,de geel met groene is een mannetje

Links man, rechts pop. Gr. Lisanne

[verwijderd door de beheerder]

pietjeamersfoort

hierbij een foto van Piet, hij was toen ongeveer 8 weken oud. Het is een mannetje.


[verwijderd door de beheerder]

robijntje86

Mijn Mojito ongeveer 3 maanden oud. Ik ga er altijd vanuit dat het een mannetje is. Zijn neusdop neigt al naar blauw.

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Citaat van: robijntje86 op januari 13, 2012, 16:57:05
Mijn Mojito ongeveer 3 maanden oud. Ik ga er altijd vanuit dat het een mannetje is. Zijn neusdop neigt al naar blauw.
ik vermoed dat mojito toch een popje is, vanwege t wit om de neusgaatjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Maaike*

Citaat van: Kleintjes op januari 13, 2012, 18:33:05
ik vermoed dat mojito toch een popje is, vanwege t wit om de neusgaatjes.

Ik twijfel ook. Delphine heeft net zo'n neusdop...wit om de neusgaten, wat dieper paars/blauw eromheen. Lastig kleurtje...wordt vast met de tijd wel duidelijker.

robijntje86

#72
Oh ja?!!! Oh, nou ja het maakt ook niet uit. Dan moet zijn/haar maatje maar een mannetje worden.

(gewoon nederlands graag. Ow is niet bekend)

degekstuh

dit is onze Frutsel,
duidelijk een mooi meisje!



groetjeS!!

*wendy*

Nou.. Daar wil ik wel eens een vooraanzicht van zien. Ik zie een mooie roze dop, en in combinatie met de kleurslag zeg ik dan man. Maar ik zie maar een klein stukje dop..

degekstuh


degekstuh

misschien kun je zo beter zien wat voor geslacht frutsel is.
ik kan helaas mijn camera niet scherp krijgen met de tralies...

groetjes!

Dirk92

Kleine Gijsje en Jip

degekstuh

#78
hey! is het toch een mannetje? dan heeft de verkoopster zich mooi vergist hahaha. grappig!
tja, dan is Frutsel inderdaad een mooi mannetje!

Leert wel snel, eet trosgierst niet van tros maar van mijn hand!

*wendy*

Jup, een mooi mannetje. Wel makkelijk met het zoeken van een vriendje, want je kan bij Frutsel dus zowel een man als een pop plaatsen!