Greenpan

Gestart door inge, november 24, 2011, 17:18:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

http://www.vente-exclusive.com/nl-BE

Hoi, wou even laten weten dat je bij de bijgevoegde link Greenpannen en kookpannen kunt bestellen aan sterk verminderde prijs!! ;)

Heb er mij ook een besteld, scheelde bij die die ik gekocht heb 35 euro :P

Groetjes,Inge

(Niks mis met de link, toont de in-log / aanmeld pagina;) Groetjes, Kleintjes)

Audrey

#1
Ik moet deze website even met jullie delen  ;D

Via een totaal ander onderwerp, kwam ik op onderstaande site uit:

http://www.green-pan.be/nl/home-1.htm

Het is dus een site over ecologische, teflonvrije pannen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar heb hier nog geen uitgebreid topic over gevonden. Enkel een draadje waar in gezegd werd dat de pannen een aantal maanden geleden via Vente-Exclusive verkocht werden.

Dit staat op de site:
CiteerEen gezond en gelukkig leven in een aangename omgeving is voor velen een belangrijk doel in het leven. GreenPanTM verbindt zich hiertoe en investeert volop in onderzoek naar gezonde en milieuvriendelijke technologieën.

Traditionele antikleeflagen hebben hun functie te danken aan de PTFE laag. PTFE of PolyTetraFluorEthyleen is een chemische substantie met een erg lage frictiecoëfficiënt. Deze synthetische stof heeft bij huishoudelijk gebruik enkele belangrijke beperkingen.
Eens PTFE verhit wordt boven de 260°C dan breekt de stof af en komen er verschillende giftige gassen vrij. De gassen die vrijkomen na oververhitting zijn schadelijk voor het menselijk ademhalingskanaal en kunnen leiden tot misselijkheid en hoofdpijn. Voor kleine huisdieren zoals vogels kunnen de gassen dodelijk zijn. Indien men de pan te warm laat worden, beschadigt men niet alleen de pan maar mogelijks ook de gezondheid!   

GreenPanTM maakt geen gebruik van PTFE en brengt met de ThermolonTM antikleeftechnologie een gezond alternatief op de markt. ThermolonTM is hittebestendig tot hoge temperaturen. Wanneer je pan oververhit geraakt, zelfs tot 450°C/850°F, zullen er geen giftige dampen vrijkomen en zal de antikleeflaag van je pan niet afschilferen.

Klinkt goed  :)

:o Nog even verdergezocht: ze verkopen ze gewoon via de Cookozi-webshop van de supermarktketen Colruyt: http://www.cookozi.be/ecom/nl/search?searchPhrase=greenpan&searchType=product&currShopName=Cookozi

Ze kosten wel wat, maar nu niet extreem veel denk ik. Nu, ik heb nog geen pannen moeten kopen aangezien ik nog thuis woon, dus dat oordeel laat ik aan de ervaringsdeskundigen over.  ;)

Edit: even jullie berichtjes samengevoegd, omdat ze allebei over hetzelfde onderwerp gaan.

Audrey

#2
Lijkt me eigenlijk beter om het bericht over vente-exclusive te verwijderen, de actie is al lang afgelopen en op hun site vind je enkel verkopen van overstock en zo, geen info over de producten zelf.

Edit: ik weet dat de actie afgelopen is, want ik heb een account op vente-exclusive  ;) even verduidelijken.

Loeky

Ik zag net dat de Greenpan bij de AH in de aanbieding is. Dus wil je nog een teflonvrije pan, ren dan morgen naar de AH. ;)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

pixie

Super! Bedankt voor de tip, Loekie!

Loeky

Hallo allemaal,

Even een tip. De Greenpannen zijn weer in de aanbieding bij AH deze week.
Deze pannen hebben geen giftige teflonlaag! ;)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19