Wat moet ik nou ...

Gestart door Trippy, juni 29, 2007, 18:22:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hallo,

Ik heb het gevoel dat mijn parkietjes ernstig tekort komen:

Begin dit jaar heb ik te horen gekregen dat mijn ouders gaan scheiden.
Ik had toen, Wizzy, Woppy en Frummel. Voor Frummel heb ik Jello erbij gehaald.

Nu is het zo dat ik de weekenden naar Brabant ga, deze weekenden kan ik mijn lieve parkietjes geen aandacht geven, ik ben ook niet de hele tijd thuis enzo.

Deze zomervakantie ga ik 3 weken naar mijn vader maar het is onmogenlijk om ze alle 4 mee te nemen. Ik kan ze dan dus gewoon 3 weken geen aandacht geven. Mijn moeder moet werken dus kan er ook niet iedere dag voor ze zijn.

Ik heb net schoolkamp achter de rug, Frummel probeert me uit alle macht te ontwijken en de andere vliegen voor me weg, dit was ook zo nadat ik een weekend bij mijn vader ben geweest.

Ik weet nou gewoon echt niet meer wat ik moet doen.

1.) Moet ik misschien een ander huisje zoeken voor Wizzy en Chico.
Ik ben gewoon té veel gehecht aan Frummel en Jello, natuurlijk ook aan Chico en Wizzy, maar als ik een koppeltje weg doe (ALS...) dan zullen dat waarschijnlijk Chico en Wizzy zijn.

2.) Moet ik het zo laten als het is...

In de tussentijd is Frummel gevallen en heeft ze weer gebloed ( ze moet dus weer appart.) Tjaa... ze valt in de grote kooi gewoon té vaak.

Is het wel goed zoals ik het doe ...
Ik zal om het weekend naar mijn vader gaan. 2 parkietjes kunnen wel mee ( de kooi...) maar 4...

Graag jullie advies,

Groetjes,
Ursula


Mars

Hallo Ursula,

Als je moeder gewoon voor je parkietjes zorgt, dan denk ik niet dat ze in het weekend ernstig aandacht te kort zullen komen. Ze hebben elkaar immers. En even wat minder aandacht voor jou 'als straf' dat heb ik hier ook wel meegemaakt met Jim hoor! Daar 'groeien' ze vanzelf overheen.

Heb je niet een vriendin die het leuk vind om tijdens jouw vakantie op 2 parkietjes te passen? En misschien de andere twee naar een oom of tante met neefjes of nichtjes? Er is vast wel een oplossing te vinden! Of misshcien kun je je buurmeisje ofzo, enthousiast maken om elke dag even naar je moeder te gaan en met de parkietjes te spelen.

Als laatste noodmiddel kun je ook een oproep plaatsen op het forum, of iemand niet een weekje (of twee/drie) voor jouw of voor twee van jouw parkietjes wil zorgen. ik geloof niet dat het nodig is om ze weg te doen, maar je moet maar eens even nadenken hoe je ze toch voldoende aandacht kunt (laten) geven.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

Het is misschien een beetje een dom voorstel, maar je kan toch 2 parkietjes meenemen in het weekend (Jello en Frummel) naar je vader. Je moeder moet dan 'maar' voor de 2 parkietjes zorgen.
Frummel heeft toch wat meer verzorging nodig (das toch het kruipertje he?), en ik denk dat Jello zijn/haar maatje is.
En in de vakanties, als je voor langere tijd bij je vader bent, kun je ze toch alle4 meenemen? Zoveel werk is dat verhuizen toch niet (denk ik).
Kweet niet hoor:) ben maar aant denken, maar ik zou het zo doen (als je daarvoor de mogelijkheden hebt!)


Btw, sterkte met dit. Want je ouders die gaan scheiden, das nu niet bepaald iets prettigs!

Trippy

Hallo,

Tjaa...  ik moet 1 uur en een kwartier rijden naar mijn vader.
De kooi past niet in de auto, dus.... dat zal niet gaan.

2 parkietjes kan inderdaad... Dat wil ik ook graag.
Maaaaaar... dat heb ik nog een vraagje. Weten jullie misschien site's waar je reis kooitjes kan bestellen of winkels waar ze te koop zijn...

Alvast bedankt,
Groetjes,Ursula

P.S. Frummel vindt het geweldig in de auto ( ze is vaker mee geweest) teminste dat denk ik ze loopt de hele weg vrolijk te tjilpen en lekker te eten, scheelt al weer...

Fenixjuh

Hey,
wat verschrikkelijk dat je ouders gaan scheiden. Je kunt eens met sanne (Sjuh) overleggen, zij heeft een heel mooi vervoersboxje gemaakt. Zelf ben ik helemaal weg van deze, omdat hij ook tralietjes heeft.
groetjes!!

http://www.dierenwebshop.nl/product_info.php/cPath/162_606/products_id/1450

Sanne

Hey Trippy,

Je situatie is erg vervelend. Maar met een goed vervoersbakje is het geen enkel probleem om je parkietjes mee te nemen ;) (let wel op tocht wanneer de ramen van de auto open staan of wanneer de airco koude lucht blaast).

En parkietjes die niet alleen zitten en dus elkaar hebben hebben ook niet zo heel erg veel aandacht nodig... dat weekendje alleen is geen enkel probleem ;)

Hier kun je lezen hoe mijn vervoersbakje d'r uit ziet:
http://parkietenfreak.nl/a-reizen.php (ietsje naar beneden scrollen ;) )

Sterkte met deze situatie!

Groetjes Sanne

Trippy

Op dit moment zijn die reis koffertjes ( precies dezelfde !  ::) ) in de aanbieding bij Pets Place. Ga er maandag maar eens eentje aanschaffen...

Bedankt voor je tips Sanne.

Groetjes, Ursula

DarkWolf

Citaat van: Trippy op juni 30, 2007, 09:51:50
Hallo,

Tjaa...  ik moet 1 uur en een kwartier rijden naar mijn vader.
De kooi past niet in de auto, dus.... dat zal niet gaan.

2 parkietjes kan inderdaad... Dat wil ik ook graag.
Als je zo'n reiskoffertje hebt kun je toch al 2 parkieten meenemen (in het weekend). Je moet dan bij je vader ook een grote kooi aanschaffen (of kunnen je 4 parkieten niet samen in 1 kooi door ruzie?)
In het weekend heb jij dan 2 parkietjes bij je, de andere zijn thuis (maar hebben elkaar). En in de vakanties, als je voor langere tijd bij je vader gaat dan neem je alle4 de parkieten mee (heb je wel al wat reisdoosjes nodig, maar neemt in de auto toch niet zoveel plaats in:))
En 1.15u rijden, is dat dan zo ver? Waar ik Falkor vandaan heb was ook 1.30u rijden.

Sanne

Citaat van: DarkWolf op juni 30, 2007, 13:35:42
En 1.15u rijden, is dat dan zo ver? Waar ik Falkor vandaan heb was ook 1.30u rijden.

1.15 u is absoluut niet lang vergeleken met wat ik nu moet reizen. Voordat ik thuis ben zijn d'r zo'n 3,5 a 4 uur voorbij... dus 1.15 uur moet gemakkelijk kunnen.

Groetjes Sanne

Trippy

Tjaa... het is inderdaad niet zo lang maar ja... Die kooii.

Ik weet niet of ik mijn pa zo gek kan krijgen om daar ook een kooi te kopen.
Wizzy is absoluut niet tam en Chiko ook niet zo heeeeel erg, ze zouden dus zélf de kooi moeten ontdekken en er zélf inmoeten gaan...


Parkieten-Freak

Ik zou de vogels gewoon bij je moeder laten staan, ook in het weekend.
De vogels hebben elkaar, ze zijn niet alleen.
Ik denk niet de vogels jou gaan ontwijken als je een weekend weg bent geweest.

Als jouw moeder de vogels eten geeft en verzorgt tijdens jouw vakanties, dan zou dat ook een mogelijkheid zijn.
Zelf kun je de vogels zaterdagmorgen nog verzorgen voor je naar je vader gaat, en dan zondagavond weer als je thuis komt.



Trippy

1. Ik ga vrijdagamiddag weg ;)

2. Frummel en Jello zitten weer appart, Frummel heeft in de grote kooi geen rust en wil graag alleen met Jello zijn. En geniet van aandacht.

Hebben ze genoeg aan 2, ze staan op mijn kamer ... (Jello en Frumm)
Wizz en Chiko staan beneden

Parkieten-Freak

Als je op vrijdagmiddag weg gaat, kun je de vogels alle 4 verzorgen.
Zet de kooi met Jello en Frumm eventueel beneden of zet de andere vogels boven. Dat is gezelliger voor de vogels zelf en gemakkelijker voor je moeder als ze de vogeltjes op zaterdag eten en drinken geeft.
Zelf kun je dan zondag de vogels weer verzorgen.
Is dat geen optie?


Trippy

Tjaa het is een optie..

Maar de vogels kunnen niet naar boven beneden kan eigenlijk ook geen kooi staan en ehmmm ja... Frummel kan niet bij de andere in de kooi, dan wordt ze gewoon té veel lastiggevallen...

Zelf vindt ik het ook wel fijn om Frummel bij mij is de buurt te hebben, als wij er niet zijn is mijn moeder van 11 tot 6 niet thuis, zelf vindt ik dit erg lang. Frummeltje heeft speciale zorg nodig. Valt ze verkeerd heeft ze (niet altijd, Soms) bloed enzo...

Ik weet niet... het scheeld in ieder geval dat Frummel autorijden niet erg vind, en ze geniet van de aandacht die ze krijgt bij mijn vader...

Lastig hoor...   :-\