HELP !! Riko tegen raam gevlogen, neusdop beschadigd

Gestart door Anobia, juni 29, 2007, 17:01:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anobia

Hallo,

Ik heb een vraagje... Onze parkiet Riko is net tegen het raam aangevlogen. Daarna ging hij direct terug naar zijn kooi. Nu keek ik even bij hem en nu zag ik dat in het midden van zijn neusdop er een stukje af is.

Ook zit hij zijn kopje te verstoppen onder zijn speeltjes en wil aldoor met het belletje aan zijn nek jeuken of zo iets. Het lijkt er hier op dat hij last heeft van hoofdpijn.

Moeten we hier naar laten kijken of eerst nog afwachten. We gaan woensdag op vakantie en dan gaat hij naar de oppas. Wat is verstandig?

Groetjes,

Anobia

Titel aangepast/verduidelijkt. Gr. Ingrid

Parkieten-Freak

Allereerst: heel vervelend dat je parkietje tegen het raam gevlogen is. Het is altijd erg schrikken, zowel voor de vogel als voor jou.
Citeerauthor=Anobia link=topic=14295.msg70604#msg70604 date=1183129307
......
Ook zit hij zijn kopje te verstoppen onder zijn speeltjes en wil aldoor met het belletje aan zijn nek jeuken of zo iets. Het lijkt er hier op dat hij last heeft van hoofdpijn.......
Eerst even een vraagje:
Waar baseer je op dat hij hoofdpijn heeft?



Anobia

Omdat hij meteen zijn kopje ging verstoppen achter een balletje en zo bleef zitten. Ook schuurt hij aldoor met zijn kopje tegen de onderkant van het belletje, zodat hij in zijn nek wordt gekriebeld. Het lijkt me ook niet vreemd, als je tegen het raam aanvliegt. Als wij onze hoofd stote n doet het ook pijn.

Ondertussen heeft hij wel alweer wat bewogen en heb hem wat trosgierst gegeven voor de schrik. Dit ging hij gelukkig eten. Hij is denk ik wel erg geschrokken want heeft geen geluid meer gemaakt.

Groetjes,
Anobia

Parkieten-Freak

Het verstoppen onder het belletje lijkt me eerder het zoeken van troost. Het in de nek kriebelen ervaart de vogel als prettig. Ik denk niet dat dit iets met hoofdpijn te maken heeft.
Wel zou ik de vogel de komende uren goed in de gaten houden, maar ik denk dat het allemaal heel goed afgelopen is voor je gevleugelde vriend.
Kleine verwondingen aan de neusdop herstellen overigens meestal goed en waarschijnlijk kwettert hij over een paar uurtjes er weer lustig op los.
Kijk ook hier even, wellicht herken je het een en ander.
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek9.php

Succes en beterschap met je vogeltje! ;)


Anobia


Ik ben blij om te lezen dat de neusdop van Croky ook weer helemaal herstelde. Riko zijn neusdop heeft een scheurtje in het midden van onder naar boven en er is een stukje afgeschaafd.

Gelukkig is hij nu alweer aan het spelen, en klimmen en klauteren, waarbij hij zijn snavel veelvuldig gebruikt ;D
Hopelijk geneest het snel voor hem en heeft hij er geen last van. Wij zijn in ieder geval opgelucht en houden hem zeer zeker goed in de gaten.

Bedankt voor de snelle reaktie, want wij waren erg geschrokken. Van ons mag er wel weer een slotje op dit topic.