Giftige planten

Gestart door Spedder, juni 29, 2007, 10:44:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spedder

Hallo,

Mijn moeder heeft gisteren Kaapsviooltjes gekocht om beneden in de kamer neer te zetten, waar ook onze grasparkiet vrij is. Dus toen ze ermee thuis kwam gelijk gekeken of ze giftig waren of niet, we hebben deze site onder giftige planten gekeken en hij stond er niet tussen. Er stonden wel op andere sites voor cavia's/katten/honden dat deze plantjes wel voor hun giftig zijn. Maar dan lijkt het me sterk dat het niets tegen een klein grasparkietje doet? (ze staan zolang nog niet in de kamer)

Als iemand me hier even mee kan helpen graag!

m.v.g.

Spedder

DarkWolf

Als het voor al die andere diersoorten giftig is, dan kun je wel zeker zijn dat het voor een grasparkiet ook giftig is:)
Maar die plant mag er gerust staan als de parkiet in zijn kooi zit, de geur zal niet giftig zijn maar waarschijnlijk een deel van de stengel of de bladeren. Het is het beste dus om de plant uit de kamer te zetten als je parkiet los is, ofwel moet je er altijd op toezien dat je parkiet niet in de buurt van die plant neerstrijkt.

Sonja

Hoi Spedder,

Ik heb gelezen dat de hele plant giftig is, dus ik zou hem zeker uit de buurt van je parkietje houden.
Als je niet zeker bent of een plant al dan niet giftig is, kun je altijd beter het zekere voor het onzekere nemen en ervoor zorgen dat je parkietje er niet bij kan komen.

Groetjes, Sonja.

Spedder

Hoi,

Bedankt voor de reacties, het alsnog in de kamer er van houden is nie teen optie aangezien ze graag aan planten knabbelt als ze er tegen komt dus ze staan nu ergens op een slaapkamer. (De parkiet is in de huiskamer.)

m.v.g.

Spedder