opgezwollen borstje vlak onder kopje

Gestart door remco p, juni 29, 2007, 10:12:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco p

hallo allemaal,

Ik merk de laatste tijd dat Sjefke een zwelling heeft vlak onder zijn kopje. Dit is niet constant het geval maar wel vaak. Ik maak me hierover best wel erge zorgen, is dit iets ernstigs waarmee ik naar de dierenarts moet of wat is dit? :(

groetjes
Remco en sjefke

BasParkiet

Ik heb geen idee, mijn vorige parkietje had ook zoiets, maar die was niet helemaal goed en veel ziek. Ik voelde het omdat mijn parkiet toen heel mager was.
misschien dat iemand anders kan helpen.

groetjes sjaak

P.S. ben er mee naar de DA gegaan en kreeg een soort middeltje dat ik hemmoest geven.

roha

Hallo Remco,

Ik denk dat de zwelling die jij ziet, dat dat een gevulde krop is.
Wanneer een parkiet gegeten heeft, vult ie zijn krop met eten. Het wordt dan onder het kopje, op de plek wat jij aangeeft, dan wat dikker. Na verloop van tijd zakt het weer af, omdat dan de krop weer leeg wordt.

Groetjes Hanneke

Safrena

Hey Remco en sjefke

Als de zwelling tussen het kopje en borstbeen zit, is dit de krop die je ziet zoals Roha al zei

Een lege krop is geen bultje, een mooi gevulde krop zie je het bultje
Bij mijn meisje zie je dat hier ook niet, maar bij mijn ventje zie je ook als zijn kropje gevuld is

Vele groetjes

remco p

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Gelukkig dat het gewoon een 'krop' is zoals jullie dat noemen, en gelukkig is mijn kereltje niet ziek.
Ik weet dat het het forum er niet voor is maar toch: waarvoor dient de 'krop' eigenlijk?


Safrena

Hey remco en sjekfe

Als de parkiet begint te eten en zijn zaadjes pelt gaan deze eerst naar de korp

In de krop bljiven de zaadjes een tijdje zitten. De zaadjes gaan daar bij wijze van spreken gaan weken, zodat ze zachter worden
Pas daarna gaan ze naar de kliermaag en nog later naar de maag en dan darmen

Op onderstaande link kan je meer lezen over de spijsvertering van vogels,en waarom de krop, enz dient

http://www.vogelproblemen.nl/Spijsvertering%20van%20vogels.html

Vele groetjes


remco p

#6
ok, bedankt

even iets helemaal off-topic door mijn vogeltje:

hallo beste allemaal, ik ben mij een beetje aan het ergeren aan de topicnaam van mij en mijn baasje. Mijn naam wordt daar namelijk verkeerd getypt en dat vindt ik niet leuk >:( het is niet remco en sjekfe maar remco en sjefke. En ik vind sjefke veel mooier dan sjekfe,  ;D ik zou willen vragen of iemand van de beheerders hiernaar wil kijken om dit te verbeteren.  8) ::)   veel groetjes, pootjes en snaveltjes voor alle lieve parkietjes hier en ook hun dierenvriendjes

groetjes remco en SJEFKE :D

Bij deze is je forum naam aangepast ;)
gr Safrena