Is het goed waar ik de kooi neerzet?

Gestart door BasParkiet, juni 28, 2007, 10:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BasParkiet

Zoals de titel al zegt wil ik weten of het goed is wat ik doe; omdat wij beneden ook een (luidruchtige) kanarie hebben zal ik mijn parkietje boven tam maken, maar hij zal toch echt beneden moeten slapen enz. Maar is het dus goed dat ik steeds de kooi mee naar mijn kamer neem en als hij weer gaat slapen naar beneden? en als hij dan gaat slapen een doekje ofzo over zijn kooi doen?
Heeft iemand nog andere tips, ik hoor ze graag.

ashley

hallo,
ik zou de kooi op een vaste plaats laten staan dat verhuizen lijkt mij niet zo goed.
waarom kan hij dan niet gewoon boven blijven staan??
groetjes ashley

BasParkiet

Nou, het is maar een klein kamertje van ong. 4 bij 3 meter (niet dat ik klaag hoor!) maar ik vroeg me af of het wel goed was voor de parkiet. omdat ik daar ook slaap enz.Want we zijn nog maar net verhuisd. Ik krijg de parkiet zaterdag of heel misschien vrijdag, maar hij moet iniedergeval al wel zelf kunnen eten. ik heb eigenlijk nog een vraag, is het wel goed als ik hem gelijk dat nutribird geef, (pallet ofzo) want ze hebben het allemaal over voorbereiden op de omschakeling

Safrena

Hey Basparkiet

Het beste is toch dat je parkietje een vaste plaats krijgt.
Het steeds heen en weer verhuizen brengt teveel stress mee bij je parkietje

Geef je parkietje een leuke vaste plaats, waar hij niet alleen is, bij voorkeur dus in de woonkamer waar jullie zelf ook heel vaak zijn.

Het luidruchtige kanartietje maakt niet uit om je parkietje tam te maken
Let wel op want kanarie en grasparkiet gaan niet zo goed samen

Vele groetjes

BasParkiet

Maar het is een beetje lastig,want we zijn net verhuist en alles staat opzig wel een beetje op zijn plek alleen we hebben nog geen vitrage :O ik heb wel gordijnen op mijn eigen kamer. Maar met mijn vorige parkiet ging het opzig wel goed met die kanarie (alleen werd de parkiet niet zo heel tam, hij was niet bang voor mensen maar deed liever zijn eigen ding) maar als er wat eten werd neer gelegd was die kanarie er als eerste bij en als de parkiet wou eten werd de kanarie helemaal para.

groetjes sjaak

P.S. wat moet ik nu doen met het voedsel want ik heb nutribird gekocht maar ze hebben het daar over een omschakeling, moet ik dan eerst gewoon zaadjes geven en daarna de voorbereiding voor de pallet?

DarkWolf

Mijn parkiet staat ook beneden, en wij hebben daar ook geen gordijnen. Met tam maken levert dit geen problemen op. Als je parkiet tam is, en je hem wilt laten vrij vliegen, dan raad ik je aan om dit savonds te doen. Dan is het buiten donker, en zien ze wel tot hoever ze kunnen vliegen. Falkor is in ieder geval nooit tegen een raam gevlogen, de muren en het plafond des te meer :P Ik kan je natuurlijk niet beloven dat je parkiet ook niet tegen het raam zal vliegen, dat kan je nooit weten..Zelfs niet als je gordijnen hebt hangen.

Over pellets weet ik niet zoveel, gebruik de zoekfunctie eens..Is al veel over geschreven ;)

Safrena


BasParkiet

Ok bedankt allemaal ;D mijn oude parkiet is er ook niet tegen aangevlogen, maar de kanarie wel. En bedankt voor de linkjes!

BasParkiet

Ik heb die linkjes eens doorgelezen en ook met de zoekfunctie opgezocht, maar niet kunnen vinden of het nou goed is om dat als ikde parkiet heb, hem gewoon gelijk nutribird te geven en ook helemaal geen zaden ( en zelfs misschien de eerste week wat nutribird op de grond te strooien )



Mars

koop voor de zekerheid wel wat zaad. Maar je kunt gewoon kijken of ze de pellets zien als het voedsel dat bij jou wordt gegeten, dat zou een hoop moeite schelen. Maar houd wel zaad achter de hand.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

BasParkiet

Okay, zal ik doen. Bedankt allemaal ;D

volgens mij kan er een slotje op.

BasParkiet

Zou het trouwens ook nog kunnen dat ik hem eerst gewoon tam maak op mijn kamer(heb toch vakantie Yes!) en als ie eenmaal tam is eenmalig verplaatsen naar beneden, de woonkamer
sorry trouwens, maar dit is de laatste vraag daarna kan er echt een slotje op  :P

DarkWolf

Maar waarom wil je hem verhuizen?
Dat snap ik niet, laat je parkiet zijn kooi toch staan waar ze staan. Als je parkiet tam is, en vrij kan vliegen kun je hem nog overal mee naartoe nemen. Falkor zijn kooi staat ook beneden, maar als ik naar boven ga dan gaat hij mee (op mijn schouder).

Ik denk btw dat het het beste is om je kanarie en je parkiet al van dag 1 aan elkaar te laten wenne, door de kooien naast elkaar te zetten. Samen los laten zou ik niet doen, klikt niet echt

BasParkiet

ok dat zal ik dat doen, of iniedergeval proberen met die kanarie erbij