Help!! Katten

Gestart door Angelique-w, juni 11, 2007, 14:35:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angelique-w

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en zal mezelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Angelique en ik ben 25 jaar.
Ik heb een voliere met 11 grasparkietjes en 2 kakariki parkieten.
Op dit moment is er een stelletje aan het broeden en deze hebben alweer 4 eitjes liggen!! ;D

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft.
Het gebeurt nu al een aantal nachten dat een kat bij mij in de straat 's nachts bij de voliere komt spoken >:(, hij springt dan in het gaas en mijn parkieten worden dan helemaal dol. Ze vliegen dan tegen het gaas op en de kat vindt dat natuurlijk alleen maar leuk en blijft tegen het gaas aan springen. Ik ben bang dat eerdaags een parkietje in aanraking komt met de nagels van de kat of dat ze zich eigen kapot vliegen tegen het gaas. :(

Wie heeft hier ervaring mee en heeft misschien goeie tips??
Heel graag hoor ik dit dan zo snel mogelijk!

Groetjes!

Josephine

Hoi!
Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar je kan wel rond de voliere schrikdraad plaatsen, dat houd ze wel op afstand ;)

Moppers

Wat je ook zou kunnen doen, is een eindje van de voliere vandaan kattenkruid planten. Dat is een plantje waar katten gek op zijn, ze worden er zelfs soort van high van. Als je dit plantje in de tuin hebt staan, zien ze die voliere niet meer staan.

Angelique-w

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Ik zit er over na te denken om de raad op te volgen voor een schrikdraadje. Ik heb het idee dat als ze dat een keertje gevoeld hebben, ze dan wel weg blijven.
Maar als iemand een ander idee heeft, hoor ik dat graag!

pietje parkietje

op heterdaad betrappen en flinke emmer water overheen helpt ook zeeeer goed uit eigen ervaring
of even een schoen o.i.d erheen gooien :P

DarkWolf

Men kan ook planten in de tuin plaatsen waar de katten een hekel aan hebben waardoor ze weg blijven uit uw tuin.
Zet deze planten op strategische plaatsen in uw tuin om de toevallige voorbijganger te laten weten dat hij niet welkom is.
planten die citroengeur verspreiden:

Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek)
Dictamnus (vuurwerkplant)
Aloysia triphylla (citroenverbena)
Ruta graveolens (wijnruit) helpt ook bij het op afstand houden van katten.

Stekelige mei- en vuurdoorn op strategische plaatsen ziet de kat niet zitten.
Een hoop stekelige takken van deze heesters op plaatsen waar de kat uw tuin binnenkomt kan ook helpen. Dit kan de katten aanmoedigen een andere kant op te gaan. Zorg wel dat de kat er niet zomaar over kan springen.
;)

Jorijn

Citaat van: pietje parkietje op juni 17, 2007, 13:56:16
op heterdaad betrappen en flinke emmer water overheen helpt ook zeeeer goed uit eigen ervaring
of even een schoen o.i.d erheen gooien :P

Vergeet niet dat katten óók normale dieren zijn. Als jij op een terrein komt waar je niet welkom bent krijg je tenslotte ook geen schoen tegen je hoofd aan ;)

Ik zou het op de raad van het schrikdraad of de planten houden :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

pietje parkietje

ik bedoelde eigenlijk meer de schoen in de buurt van de kat gooien terwijl hij/zij niet door heeft dat je gooit dan schrikken ze vaak dusdanig dat ze een 2e keer wel even nadenken voordat ze weer uw tuin in gaan...vaka komen ze helemaal niet terug
natuurlijk gooi je niet een schoen TEGEN het hoofd maar gewoon er vlakbij ;)

FrankvdBee

of even met een waterpistool nat spuiten blijven ze ook weg ;)

majkie

Dat van die schrikdraad schijnt goed te helpen. Kennissen van ons hebben dat ook en de kat van de buren durft niet meer te komen. Is in goed overleg tussen beiden besloten.