Wie kan aub even kijken naar deze vogels

Gestart door JB, juni 23, 2007, 22:49:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JB

Hi Lezer,

vandaag heb ik 2 nieuwe parkietjes gekregen van een friend van mij die ze al en tijdje heeft
zelf heb ik ook al 2 parkietjes die van mij de hele dag rond mogen vliegen door het huis.

maar nu die 2 andere vogels die erbij zijn gekomen hebben haast nooit kunnen vliegen
omdat hunnie vleugels geknipt zijn (wat ik zeer zonde vindt voor een vogel)

maar nu het probleem, de witte parkiet heeft iets op zijn neus dopje, en de groene lijkt dik of iets

maar wat ik zou willen weten is als er iemand is die weet wat de witte parkiet op zijn neus dopje heeft
ik zal een paar foto erbij zetten, niet echt al te duidelijk maar hopelijk weet iemand het

en kan ik het eventueel zelf verwijderen van die witte parkietje

---

ik hoop dat het lukt met de foto's


ik heb de twee nieuwe parkieten voor nu nog apart gezet in een andere kooi

want ik wil 100% zeker zijn dat ze gezond zijn

alvast bedankt

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Het zijn precies mijn Ukkie en Coco...

Wat de witte pop betreft, de neusdop heeft en verdikking, maar dit zie je vaker bij popjes, dit heeft mijn Coco ook al gehad en na verloop van tijd viel de verdikking er spontaan vanaf en de neusdop is nu weer mooi. Zoalng de neusgaten vrij zijn, hoef je je hier geen zorgen over te maken.

De groende man lijkt inderdaad een verdikking aan de onderbuik te hebben. mi zit deze verdikking te laag om een goed gevulde krop te zijn, maar wat het wel is kan ik je niet vertellen. Het zou een (onderhuidse)vetbult kunnen zijn. Ook lijkt het alsof er een verdikking boven de staart zit? maar het kan ook zijn dat hij de vleugels net wat optrok toen je de foto maakte.

Uiterlijk zien beide parkieten er zeker niet slecht uit. De slagpennne groeien na verloop van tijd wel terug en dan zullen ze kunnen vliegen.

Wanneer je zekerheid wilt over de gezondheid, zou je een bezoekje kunnen brengen aan een VA.

Ik zou je wel willen adviseren om de snoepstokken weg te halen en deze slechts zeer beperkt aan te bieden.

Mars

Ik vertrouw die neusdop niet helemaal... Maar Caradow zal waarschijnlijk gelijk hebben.

Je groene parkietje heeft al weer bijna zijn hele vliegpennen (slagpennen) terug, dus kan nu al weer een beetje vliegen, nu moet hij zijn vleugels gaan trainen. En zijn vliegkunsten bijschaven (schrik niet als hij net als een jong parkietje eerst overal tegen aan botst). Verder zou je nog even wat foto's van zijn houding kunnen maken.

Ook ik wil je adviseren op te passen met de snoepstok, ze bevatten erg veel suiker.

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

JB

Hi

alvast bedankt voor jullie bericht.

Ik zal morgen nog wat meer foto's proberen te maken.
en die snoepstokje heb ik er vandaag ingezet , want ik kreeg een beetje het gevoel
dat die vogels nooit verwend waren of aandacht hadden gekregen ook merk ik dat die 2 mekaar niet echt liefhebben
steeds de witte die de groene beetje licht aanvalt beetje een pick beweging
en dat allemaal zie ik vandaag ik heb ze nu een paar uurtjes in huis

dus daarom heb ik wel wat medelijden met ze, opgesloten met een vogel partner die je niet mag
dan mag vandaag toch hopelijk wel eenmalig een snoepstokje erin toch

(raar maarwaar vorige eigenaar had ze allebei geen namen gegeven. ik ben samen met me vrouwtje een paar namen aan het verzinnen ik  maak ze later wel bekend, mijn andere 2 parkietjes heten bonny & tweety)


greets JB

JB

oja nog een vraag

Kan ik ze al samen zetten.. of zal ik nog 1 a 2 dagen wachten, Bonney en Tweety kwamen vandaag al meteen naar de andere kooi vliegen om ze te groeten, maar de nieuwe gingen meteen aan de andere kant van de kooi zitten


greets

Caradow

Laat ze eerst maar even apart wat wennen.. Gevoelsmatig heb ik altijd het idee dat het voor volwassen opvangparkietjes wat heftiger is, emotioneel gezien om te wennen aan een nieuwe omgevond :)

JB

Bedankt voor je bericht


en ik zal morgen nog proberen om wat duidelijker foto's te maken van die witte zijn neus dop


greets

Mars

Ik heb liever foto's van de houding van de groene ;)

De neusdop van de witte is vrij duidelijk, ik ben alleen geen 'neusdoppen expert' dus ik weet het niet. Maar de houding van de groene, dat heb je maar op 1 foto staan, dus dat zou wel handig zijn om hem even nog een keer te zien.

je kunt de kooien gewoon lekker naast elkaar zetten, dan kun je kijken of ze elkaars aandacht ook gaan zoeken. Maar ik vind het ook wel verstandig om even de komende dagen het gedrag van die twee in de gaten te houden: zijn ze lekker druk, aan het spelen enz?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

JB

Hi Marcia,

Ik heb wat foto`s gemaakt van die groene, ik hoop dat ze een beetje goed zijn



[verwijderd door de beheerder]

JB

En dan hier toch maar een foto van die witte zijn/haar neusdopje
de foto is vrij groot van formaat

greets JB

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Ik zou met de groene zeker een checkup laten doen door een vogelarts. Behalve de bult aan zijn onderbuik, drukt hij zijn staart ook erg strak naar beneden.  Het zekere voor het onzekere nemen.

Wat de neusdop van de witte betreft, deze is vrij dik, maar wat ik gisteren al aangaf, zolang de neusgaatjes niet dicht zitten, is niet niet ernstig. Wel wil ik er nog bij vermelden dat dit veroorzaakt kan worden door voedingstekorten, maar als jij zorgt dat ze een goede voeding krijgt en niet te veel snoeptroep, hoeft dit ook geen problemen verder te geven.

JB

Dank je wel, voor je advies

ik zal zo snel mogelijk een afspraak maken voor die groene
en die witte zal ik gezond laten eten bijv fruit

greets JB