Jambo!

Gestart door roha, juni 06, 2007, 22:19:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Hallo Allemaal,

Gisteravond ben ik bij Meltjuh thuis geweest, om ook zo'n lief klein kindje van Macho en Tika mee naar huis te nemen. Doordat de kleine in z'n nieuwe, kleine en tijdelijke huisje erg onrustig was en Melanie ook nog eens zei hoe moeilijk ze het vond om telkens weer afscheid van een parkietje te nemen, ben ik maar kort geweest.
Mijn vriend en ik hadden al foto's via internet gezien en wisten welke we graag wilden hebben.  :-X
En ook nog een naam bedenken, nou moeilijk is dat weer hoor!
Vlak voordat ik naar Melanie toe ging, hadden we een naam die we allebei leuk vonden, maar zeker weten wisten we het niet.
Op de terugweg ben ik er van overtuigd geraakt dat hij zo moest heten.
Dus thuis aangekomen, deed mijn vriend de deur open en ik zei: "Hallo, hier is onze nieuwe parkietenvriendje Jambo!!"
Melanie, bedankt dat Jambo bij ons mag wonen!!!  ;D
Vandaag was Jambo ontsnapt!  :o
Gelukkig waren de gordijnen naar beneden en de luxaflex bijna dicht en alle ramen dicht! Maar wat een goede vlieger is Jambo en nergens tegenaan gevlogen en hij keek echt goed om zich heen! Hij vond de speelplek snel en een goed plekje om te landen.We hebben hem maar even tot rust laten komen en laten wennen. Jambo ging ook nog eens heel lief op de vinger zitten en liet zich rustig naar z'n kooitje brengen. maar daar had Jambo toch nog geen zin in en vloog lekker weer naar de speelplek!   :D
Met een stukje gierst liet hij zich toch wel verleiden om in de kooi te gaan. Maar het is ook wat zo'n kooitje, als er tegenover je een grote voliere staat en met 4 vriendjes, waar Jambo best heel graag mee wil spelen!!
In het kooitje is hij aan het graven en klimmen, en wil hij ook niks van onze hand weten. Maar gelukkig stapte Jambo wel heel lief op de hand en ging hij ook weer zo in de kooi.
We zijn heel erg blij met Jambo, hij is zo lief  :-* Ik weet zeker dat hij hele goede vriendjes wordt met Dexter, Sam, Moos en Arie. En voor Arie (popje) hopen we dat ze Jambo heel erg lief gaat vinden.
Ja dan hebben we 5 parkieten nu. Maar er komt voor Moos onze engelse adhd parkiet  :D nog een mooie engelse parkietendame. Dan hebben we er weer zes en daar blijft het bij!!

Groetjes Hanneke

Scotty - Keecko

Hoi Hanneke

Wat leuk dat Jambo bij jullie is komen wonen!

Volgens mij is Jambo net zo'n goede vlieger als Mylo hier :)
En ook zo tam!
Het zijn echt schatjes he! :-*

Heel veel plezier met Jambo!

Groetjes, Ilse

roha

Dank je Ilse!! :)
Ja echt, het zijn allemaal schatjes trouwens!  :-*


Ik was nog vergeten te vertellen hoe we aan de naam Jambo zijn gekomen.
We zijn net terug van vakantie. We zijn naar Kenya geweest en daar spreken ze Swahili, dat is een Afrikaanse taal. Jambo betekent Hallo

Meltjuh

Hey Hanneke,

Hihihi de jongen van Macho en Tika zijn geboren vliegers ;D!
Lief dat hij gewoon op jullie vinger ging zitten ze zijn ook totaal niet bang heh!

Ik hoop dat hij snel een beetje tot rust komt en gewoon van jullie hand komt eten ::) maar dat zal vast wel goedkomen!
Leuk dat Jambo zoveel vriendjes en vriendinnetjes krijgt! Hij komt uit een groot nest dus dat zal zeker wel lukken :D

Heel veel plezier en succes met het kleine ventje ;)

Het is nu best rustig in de kooi... nog maar 2 jongen :-\ (kon ik ze maar allemaal zelf houden :P)

Joske

Heel mooi beestje Hanneke! En leuke naam! :)

Veel plezier met hem!!

Cropje

jina hidaya!!!

En nu maar hopen dat de online-vertaalsites hun werg goed hebben gedaan :P

Chicowen

Super zeg! Fijn dat Jambo zoveel parkietenvriendjes krijgt!!

Veel plezier met Jambo.

Wel ben ik nog nieuwsgierig welke kleine het is geworden.  :-X
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

OP mijn avator heb ik Jambo staan! Het is het 4e jong van Macho en Tika.

Jina betekent naam
Hidaya weet ik nog niet, maar ik ga het navragen aan iemand uit Kenia.  ;)


Idske

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Ik vind het ook een jina hidaya!!!

Leuk dat jij ook een van de schatjes hebt. Zo kunnen we de kleintjes toch nog blijven volgen. Lijkt me voor Meltjuh ook erg fijn!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Wat een mooi beestje ! ;D

Veel plezier met Jumbo !

Groetjes,Ursula

roha

Hoi,

Ik heb net bericht gehad uit Kenia over 'jina hidaya', maar mooie naam is 1 woord in het Swahili en dat is 'mrembo'.
Dus Cropje dan weet je dat!!  :D

Groetjes Hanneke

Cropje

Hahahah, lang leve de online vertaal machines! Moet je eens een engelse tekst door een online vertaalmachine naar nederlands vertalen, daar komen ook mooie dingen uit :D

Ik dacht dus al dat het niet zou kloppen, maar ik vond jina in een online woordenboek achter mooi en hidaya achter naam, dus ik dacht, ze begrijpen vast wel wat ik bedoel :p

Maar bij deze: mrembo!


roha

Hoi,

Allemaal nog bedankt voor de leuke reacties!!

Groetjes Hanneke

Caradow

Hey Hanneke,

Beter laat dan nooit ;)
ook vanaf hier heel veel plezier met Jambo :)

roha

Hoi!!

Even een update van Jambo.
Jambo is nu veel rustiger geworden, hij klimt en graaft niet meer. Ik heb hem ook een spiegel gegeven en dat vind hij geweldig.
Hij stapt nu ook netjes op de hand, als hij in de kooi is.
Als hij buiten de kooi is, vliegt Jambo erst een paar rondjes en dan wil hij zooo graag naar zijn nieuwe vrienden toe, dus naar de voliere. Dus dan hangt en klautert hij aan de buitenkant. Hij komt alleen als ik wat lekkers op mijn hand heb.
Ik heb hem eergisteren voor het eerst met de andere 4 deugnieten laten vliegen. Nou ja, Jambo was aan het vliegen in de eerste instantie en de rest bleef in de kooi. Dus heb ik Jambo bij me laten komen door wat voer op mijn hand te leggen en met hem voor de kooi gaan staan. Dat geknabbel van Jambo, lokte toch wel en dus kwamen ze er 1 voor 1 uit. Wat helemaal geweldig was, het lokte zelfs zo erg, dat er 3 van de 4 niet handtamme parkieten op mijn hand en arm kwamen zitten  ;D  Wel heel voorzichtig en eerst aftastend, maar ze zaten er toch op!!
Ze trekken zich ook weinig aan van elkaar en doen ze dat el even, dan laat Jambo 'zijn kaas absoluut niet van het brood eten'!
Gisteren maar weer samen laten vliegen, toen vloog Jambo direct de voliere in, het leek per ongeluk te gaan :D, maar hij zat er in. Dat was eventjes vreemd voor allemaal. Maar Jambo ging bij iedereen langs, dat ging wel een beetje klungelig, omdat hij nog niet precies weet hoe het in elkaar steekt en spannend natuurlijk. Maar Moos de grote engelse en erg drukke parkiet, die vind Jambo wel interessant, hij zat hem de hele tijd achterna en Moos vond het niet zo leuk als Jambo. Moet ik er nog bij vertellen dat Moos dit ook bij de andere 3 doet, die het ook niet leuk vinden hahaha, krijgt ie het terug van zo'n kleine man, want ze verschillen best wel veel in grootte.
We zijn ook bezig om Jambo pellets te laten eten en dat ging moeizaam. Maar het is net of hij gisteren in de voerbakken van die andere heeft gezien dat ze dat daar ook eten en misschien denkt hij wel dat als hij dat eet, voor altijd bij zijn vrienden kan zijn  :-\ Maar in ieder geval, toen Jambo weer in zijn kooitje zat en ik later weer bij hem kwam, had hij aan de pellets gezeten, later had ik ook wel het idee dat hij er wat van had opgegeten. Ik heb wel een klein spiegeltje onderin de voerbak.
Vandaag weet ik zeker dat hij ervan eet!  ;D
Dus om een lang verhaal kort te maken:
Het gaat prima met Jambo!!

Groetjes Hanneke


Meltjuh

Hihihi gaaf! Die kleine Jambo en grote Moos hahaha!

Leuk dat het zo goed gaat met hem en de anderen. Nog even aan de pellets wennen en dan kunnen ze bij elkaar!

Mars

CiteerWe zijn ook bezig om Jambo pellets te laten eten en dat ging moeizaam. Maar het is net of hij gisteren in de voerbakken van die andere heeft gezien dat ze dat daar ook eten en misschien denkt hij wel dat als hij dat eet, voor altijd bij zijn vrienden kan zijn

Je zult zien, zet je Jambo bij de rest, dan eet hij het binnen een dag. Bij Jim was dat zo: wilde alleen eten van dat bakje waar de rest het at en ook Quint at lekker pellets als de rest dat ook lekker vond, heowel wel eerst wat aftastend. Met Timo was het helemaal gemakkelijk: die at gewoon in 1 keer mee.

Dus dat redt zich wel  ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

hoi hoi,  :)

Nou de laatste update:
Afgelopen nacht heeft Jambo voor het eerst bij de andere 4 parkietjes in de voliere geslapen!
En dat is helemaal goed gegaan.  ;D
De anderen accepteren hem alsof hij er altijd al was.
En zoals ik al zei, de anderen parkieten, behalve Moos,  komen nu ook op onze hand als we wat lekkers hebben.
Dus hier gaat het helemaal geweldig!!
One big happy family  :D

Melanie, nogmaals heel erg bedankt voor dit lieve en slimme manneke Jambo!
Ook namens Jambo bedankt voor de lieve vriendjes.

Groetjes, Hanneke