Grasparkiet erg klein?

Gestart door speedy, juni 24, 2007, 12:30:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

speedy

Speedy is nu zo'n 1 jaar en een kwart. Mijn vorige parkiet was volgenmij een veel grotere jongen. De maat weet ik niet precies... Maar Speedy is ongeveer maar 12 cm (als ik niet verkeerd meette) van kopt tot staart. Was mijn vorige parkietje dan een engelse grasparkiet? Of is dit gewoon een ukkie? :o Ik wil het al zo lang weten.

Safrena

Hey Speedy

12 cm ???

Jouw parkietje is een klein grasparkietje.

de afmeting van een gewone grasparkiet is ongeveer tussen de  18 cm tot 24 cm, gemeten van kopje tot staart

Vele groetjes

speedy

Hij is bijna niet gegroeid, terwijl ik hem gewoon altijd eivoer en normaal voer enzo geef

roha

Heb je Speedy wel gemeten met een volledige staart. Kan zijn dat ie de lange staartpennen tijdens de rui heeft verloren en dat deze nog terug moeten komen.

speedy


Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..


Parkieten-Freak

Wat voor centimeter/rolmaat heb je gebruikt, je hebt toch niet per ongeluk in inches gemeten of zo?


Safrena

Hey Speedy

Ik denk ook dat je een foutje hebt gemaakt in het meten hihihi ;D

Jouw parkietje ziet er goed uit, hij/zij heeft een normale grote voor een grasparkietje

Vele groetjes

speedy

#9
ik heb met zo'n ikea cm ding gemeten

Hij is wel kleiner dan mijn vorige grasparkiet. Maar ik denk dat dat een engesle was dan

Nee, ik heb echt goed gemeten volgensmij

Mijn moeder werkt bij iemand met een voliere, waar grasparkieten bij zitten. Ik zal hem daar eens laten zien. Kijken wat hij ervan vindt. Maar  ik heb dan liever dat hij komt kijken

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

roha

Wat maakt het uit of je parkiet nu groot of klein is en of je vorige parkiet een engelse was of niet?  :-\
Het belangerijkste is dat hij gezond is en lief, toch?

speedy

Ja, inderdaad. Maar ik wou het gewoon even weten.

Sonja

Geen zorgen maken, Speedy. ;)
Het ene parkietje is gewoon iets kleiner of groter dan het andere. Daar kan best eens een klein beetje verschil in zitten.

Mijn beide parkietjes zijn ook niet precies even groot.

Zoals Roha al schreef, is het het belangrijkste dat ze gezond en lief zijn. ;)

Groetjes, Sonja.

speedy

Ja, ik weet het. het was net zo leuk met Speedy, dus dat lief zijn dat komt in ieder geval goed :-X

PZN

Mijn vorige parkiet was en bleef ook heel klein, dus raar is het niet!


***anita***

mijn grasparkiet(mannetje)is ook klein marjolein...
maar ik vindt hoe kleiner ze zijn,hoe liever ze zijn! toch?
lkkr stout*soms* :-X ;D :P

mach love Anita  :-*

speedy

Ja, inderdaad! De kleine zijn wel schattig!  :-* :P ;D

simpy

Er is niks aan de hand met je parkietje. ;)

Zelf heb ik dit ook, een mannetje (genaamd Joep) is vrij groot en stevig, en zijn vriendinnetje Sam is weer heel klein en mager. Dus er is niks aan de hand.

Kleintjes

Hoihoi,

elk parkietje is, zoals al vaker geschreven, uniek. Dus dat betekend dat er ook verschil in grote is. Tweety (man) en Mini ( weet niet of hij man wil zijn hihi) zijn ook kleiner van postuur (maat) dan Silly en Kruumel. Tweety en Mini zijn kleiner dan de andere 2, Tweety zit bij Silly (popje) en vanwege 't verschil ziet 't nog liever uit als ze elkaar kroelen en poetsen, vind ik tenminste  :-*. Kruumel en Mini (Kruumel 100% man en Mini zoals ik al zei nog onbekend) spelen vaak samen, en ondanks dat Mini kleiner is, wint hij vaak met touwtje trekken.

Groot of klein, zolang ze gezond, vrolijk en gezellig zijn is alles dik in orde  ;D. Bij mensen heb je ook veel verschillen in lengte en dergelijke, de een is wat flinker en de ander weer wat smaller. Weer 'n ander is wat langer dan de ander en zo zijn er dus overal verschillen, bij mens en dier. Zolang ieder gezond is, is alles prima zoals ik reeds zei, en is er geen reden tot bezorgdheid. In 't begin was ik ook 'n beetje ongerust over Tweety, omdat hij zo fijn en klein van stuk is, maar hij is kern gezond, brutaal en vrolijk.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mees

 Hey,
waarschijnlijk heeft het niks met elkaar te maken, maar t is wel grappig:
mijn parkietje heeft precies dezelfde kleur (lichtgroen/blauw-achtig)
en die is ook best klein. 18 cm haalt ie echt niet.  ???