volle krop .....

Gestart door ilona27, juni 22, 2007, 21:18:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilona27

hoi allemaal,

ten eerste dank voor de reacties op de vorige topic die ik opende !!!


heb nog een ander grassie zitten, en het valt me op sinds dat ik dus nieuwe vogel er bij gezet heb , de krop van deze vogel voller zit en voller blijft ....... ook merk ik dat hij ( oeps ja tis een hij volgens mij :) altijd blauwe neusdop gehad en verkleurt iets of wat nu naar donkerdere kleur ) het eten meer opgeeft en in feite aan de belletjes wil geven maar dat net niet doet. voorheen nooit last gehad met deze vogel onze nemo, hij was een lief beestje en dit is  niet eerder voorgekomen. eten en drinken doet ie volledig normaal en ik zie geen gekke dingen verder die mij er op wijzen dat vogel ziek zou zijn zoals boller zitten e.d. vogel blijft actief en reageert vrij goed op de nieuwe vogel, in begin hebben ze even met elkaar geruziet wat volgens mij vrij normaal is met nieuwe bewoner er bij. ze kijken bij elkaar wel de kat uit de boom maar echt ruzie hebben ze niet, spelen samen en accepteren elkaar wel !

kan en is dit een reactie op de nieuwe vogel ?

p.s de foto is niet goed te zien dat zijn krop voller zit jammer genoeg :(




[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

Hoi ilona27,

Als een vogeltje net heeft gegeten, heeft hij een volle krop ja ;)

Maar de krop hoort niet vol te blijven zitten...

Aangezien je parkietje nog wel eet, lijkt het me niet dat de krop de hele tijd vol blijft zitten :-\

Citaat van: ilona27 op juni 22, 2007, 21:18:07
...ook merk ik dat hij het eten meer opgeeft en in feite aan de belletjes wil geven maar dat net niet doet...
Zit je vogeltje als het ware te kokhalzen? Probeerd hij iets te voeren, maar lukt het hem niet?

Misschien kun je proberen je verhaaltje iets duidelijker uit te leggen..? :)

Groetjes, Ilse

ilona27

we zijn reeds een dag verder, en inderdaad hij probeert als het ware te voeren, alleen zie je dan niet dat hij het eten voert!

kwam vanmorgen wel er achter dat hij en het andere vogeltje aan t snavelen waren ........ en hij gaf weer eten op leek inderdaad net of hij de jonge vogel aan het voeren was.
hij blijft nog steeds gewoon eten en spelen, het viel mij alleen op dat hij dat pas laatste dagen had dus kon ik even niet zeggen waar het precies aan ligt.

voor zijn doen is ie nog steeds vrolijk eet goed en speelt goed. hij is wat minder aktief naar de speeltjes maar oke hij heeft ook een maatje er bij wat enerige en aandacht vraagt op het moment !

ik twijfel sterk zelf op dit moment of het te maken heeft omdat er een vogel bij zit of dat hij toch niet goed is aan andere kant inderdaad er zit wel een maatje bij waar hij ook aan moet wennen en misschien wel juist veel eet en zodoende zijn krop voller is !