op de deur zitten

Gestart door Josephine, mei 05, 2007, 11:51:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

Hallo,
Ik heb een beetje een rare vraag!!! Rakker en Rico hebben een leuk plekje gevonden in me kamer namelijk op het randje van me deur hihi... Maar dit vind ik niet echt leuk want aan me deur hangen kleding haakjes en zo worden al me kleren vol gepoept hihi! En dan nog een probleem, ik krijg ze er met geen mogelijk heid af... ik kan er niet bij, maar dan kan ik natuurlijk op een stoel gaan staan maar als ik ze dan op me vinger heb en ik breng ze naar de kooi dan vliegen ze meteen weer weg!!! Echt heel raar normaal heb ik nooit problemen om ze in de kooi te krijgen maar wel als ze op dat plekje zitten!!!

Wat kan ik hieraan doen??

Groetjes Josephine

pbos

Hallo,

ditzelfde probleem heb ik ook gehad. Wat ik eraan gedaan heb is het volgende. Ik heb met papier en plakband de deur afgeplakt. Heb het papier zo boven de deur geplakt dat het onderste randje van het papier net over de deur valt. Zo heb je er geen last van met openen en sluiten van de deur. En tegelijker tijd kunnen je parkietjes niet meer op de rand van de deur landen. Het papier moet je een paar weekjes laten zitten zodat ze leren dat ze niet meer op de deur kunnen landen, ze glijden namelijk over het papier er weer af, weten ze dat ze er niet meer kunnen landen kun je het papier weer weg halen. Succes ermee...

Groetjes Peter

Josephine

Bedankt voor je reactie!!! Ik heb het papier opgeplakt, kijken of het werkt...

Mars

Pas wel op dat ze niet aan het plakband gaan knabbelen: dan ben je verder van huis ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

Ja daar let ik wel op hoor, maar ik zal het je beter vertellen: als ze aan komen vloegen op weg naar de deur maken ze snel rechtsomkeert, ze durfen er niet eens op te landen, dus laat staan dat ze aan het plakband gaan knagen... ;)

pbos

Ze kunnen niet eens aan het plakband knagen, want ze niet kunnen niet meer op de deur landen. Hoe moeten ze er dan bij komen. Maar het werkt zo te horen dus al??? Heel goed, succes verder...

Groeten Peter

Josephine

Naja, ik dacht dus dat het werkte, een paar dagen geleden dacht ik dat ze het nu wel zouden weten. Dus ik haal het eraf, laat ze uit de kooi en de eerste, de beste keer zitten ze er weer.... Nog meer suggesties?

roha

Toch je kleren misschien een ander plekje geven?

Cropje

Een mooie tekening op het papier maken en lekker laten hangen?

pbos

inderdaad, je moet het papier er niet te snel afhalen. Bij mij heeft het er minstens twee tot drie weken gehangen. Dan pas hebben ze door dat ze er niet meer kunnen landen. Give it another try!!! Succes...

Groetjes Peter

Josephine

Het gaat niet alleen erom dat me kleren vies worden, het is erg vervelend, want ze knagen ook aan de deur en dat wil ik echt niet hebben. En als iemand binnenkomt ben ik bang dat ze zich bezeren als de deur opengaat!

Het papier laten hangen tja.... de deur kan ik met veel moeite dichtkrijgen als het er hangt. Of ik moet de deur heel hard dichtsmijten, dan maakt hij zoveel wind dat de papiertjes vanzelf omhoog gaan :P

5 mei heb ik het erop gehangen, zie me berichtje toen, en 19 juni er weer af. Dat is dus zeker wel 6 weken!

Groetjes Josephine

pbos

Het lijkt erop dat je parkietjes gewoon heel hardleers zijn. Die van mij hadden het toendertijr vrij snel door dat ze er niet meer konden landen.
En inderdaad je moet de deur harder dicht doen zodat de papiertjes omhoog waaien. Maar ja, zes weken en ze willen er nog steeds landen. Heb je de plantenspuit al geprobeerd... Is bij mij in huis ook een goeie om ze dingen af te leren. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt, want kapotte deuren en vieze kleren zijn natuurlijk niet echt leuk! Succes in ieder geval...

Groetjes Peter

Josephine

Bedankt, plantenspuit heb ik wel eens gedaan dan gaan ze inderdaad meteen weg. Maar ik vind het zelf niet echt een vogelvriendelijke manier als ik eerlijk mag zijn ::)

pbos

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de plantenspuit nog wel vind kunnen. Ik heb hier mijn parkietjes ook bijna nooit raak gespoten, gewoon ernaast en dat werkte hier al voldoende. Het gevolg is dat ik de plantenspuit maar hoef te laten zien als ze iets doen wat niet mag en ze vliegen weg!

Ik hoop dat het je lukt ze van de deur af te krijgen. De aanhouder wint toch altijd ;)

Groetjes...