Poepaanhangsels En Opgezet "kontje"

Gestart door angeliqe, juli 19, 2005, 12:04:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angeliqe

Hallo mensen,

Even snel een vraagje:

Rocky zit nu al een paar daagjes met wat ontlasting aan zijn poepgaatje. Niet erg veel maar het jeukt irriteerd haar behoorlijk. want ze krapt er elke keer met haar pootjes aan waardoor het dik is en opgezwollen. ik heb geprobeerd het zo los te halen maar ze is erg nukkig dus het lukte niet. Dat nukkige komt door de puberteit! Vanavond wil ik even samen met mijn vriend proberen het schoon te maken maar wat kan het zijn? Waardoor het zo irriteerd?

Groetjes:
Angelique

Safrena

Hey angeliqe

De poepjes kunnen je reinigen met een in wat lauw water nat gemaakt doekje of watte

De irritatie kan komen door dat de poepjes blijven hangen. Echter het zou ook op wormpjes kunnen wijzen

Het beste lijkt me toch om even langs de dierenarts te gaan met je parkietje zo ben je helemaal zeker wat het juist is

vele groetjes

angeliqe

He Safrena,

Maar als we het vanavond goed schoonmaken en het kontje is iets opgezet maar het lijkt verder mee te vallen kan ik het dan aankijken. Want verder is ze erg actief en eet en drinkt ze goed. Kan ik verder nog ergens aan merken of ze wormpjes zou hebben?

Groetjes Angelique

Sonja

#3
Hoi Angelique,

Het lijkt me verstandig om niet af te wachten.
Een parkietje is maar een klein vogeltje, en je bent er al gauw te laat bij.
Bovendien proberen ze (van nature) in eerste instantie hun ziek-zijn te verbergen, dus op het moment dat wij 'mensen' het in de gaten krijgen, hebben ze het al eventjes.
Dus: niet meer wachten, maar volg het advies van Safrena op: gewoon naar de dierenarts gaan.  ;)

Laat je nog even weten, hoe het is afgelopen?
Sterkte.

Groetjes, Sonja.

angeliqe

Sonja,

ik snap wat je bedoeld maar alle simptonen van wormen heeft ze niet.
Ze ziet er gewoon gezond verder uit.

Groetjes,

Angelique

Sonja

Hoi Angelique,

Het blijft natuurlijk je eigen beslissing.
Maar ik blijf bij mijn mening, dat je beter het zekere voor het onzekere kunt nemen, zeker bij een klein vogeltje, om de redenen die hierboven al genoemd zijn.

Groetjes, Sonja.

angeliqe

Sonja,

Ik kijk vanavond even wat ik doe.
Maar ik snap je echt.
Ik wil ook dat er niks met Rocky gebeurt.

Groetjes Angelique

Sonja

Hoi Angelique,

Veel sterkte met Rocky, en laat je nog even weten, hoe het af is gelopen? ;)

Groetjes, Sonja.

angeliqe

He Sonja en Safrena,

Ik heb gisteren Rocky eens goed bekeken.
Maar het valt reuze mee! Niks was opgezet, misschien wat te overbezorg geweest?! En hetgene wat er nog aan zat heb ik zo goed mogelijk verwijderd.
Alleen hetgene wat helemaal tussen zijn veertjes nog zit tegen haar kontje aan kan ik niet echt goed helemaal verwijderen aangezien ik het met een hand moet doen. Maar het is zo weinig in verhouding dat het geen kwaad kan denk ik, toch?

Groetjes;

Angelique

Sonja

Hoi Angelique,

Overbezorgd ben je niet, hoor. ;)
Je kunt het misschien eventjes aankijken, of het goed blijft gaan.
Misschien haalt je parkietje de rest er zelf af.
Hou Rocky nog wel goed in de gaten, en ga bij de minste twijfel alsnog naar de dierenarts.

Groetjes, Sonja.

jeroen

ik vraag me af want mijn vogeltje heeft ook soms een poepje aan zijn kontje hangen dit is een gewoon poepje geen diarree als hij het door heeft haalt hij het er ook zelf af.....is dit erg ?? heeft hij gewoon plakkerige poepjes??

Jorijn

Hoi

Een keer is niet zo erg, En ook niet als het een klein peopje is, Echt als het lang blijft zitten. Dan zal je het eraf moeten halen. Ook als het meer word als 1 poepje moet je gaan oppassen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com