Binnen- of buitenvoliere? wat is beter?

Gestart door Siempke, juni 20, 2007, 13:24:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Siempke

Ik krijg in de zomervakantie 2 grasparkieten ;D.
Ik ga proberen om ze zo vroeg mogelijk te krijgen.. zodat ik ze nog tam kan maken :).

Nou is mijn vraag, als ik ze echt tam wil maken, kan ik ze dan ook in een buitenvoliere doen, of is binnen beter geschikt?

Ik ben 13 jaar, en 't word m'n eerste keer dat k vogels krijg..   8).

Dus kan ik ze beter binnen houden dan? ( is 't trouwens wel geschikt om een Grasparkiet die net zelfstandig is meteen in een voliere te doen met een andere?
( die ik dn tegelijk koop )

Graag een andwoord, en als er tips zijn wat je hem makkelijk aan kan leren en hoe, zou ik dat erg prettig vinden..

Gr. Siempke ( Simone )  ;D

L.ove

Binnen, dan zijn ze de hele dag in menselijk gezelschap ;)

Mars

Als je twee grasparkietjes koopt, moet je in ieder geval zorgen dat ze minimaal 6 weken zijn. Als je ze binnen houdt krijg je ze makkelijker tam, maar ook in een voliere is eht mogelijk om ze redelijk tam te krijgen (als het er twee zijn). In beide gevallen zul je ze veel aandacht meoten geven en dat gaat binnen toch wat gemakkelijker dan buiten.

Je kunt best een iets oudere bij een jongeren parkiet zetten. Leeftijd maakt niet uit. Probeer wel of twee mannetje te kopen of een mannetje en een popje (vrouwtje), twee vrouwtjes gaat niet altijd even gemakkelijk samen.

Als je 'tam' in de zoekfunctie typt, dan zul je een hoop tips vinden. Lees vooral ook op dit forum en de site van parkietenfreak, dan zul je een hoop vinden over de juiste voeding enz.

Groeten Marcia

Let bij aankoop er op dat ze niet bol zitten, lekker levendig zijn en alle veren hebben: dus een lange staart en lange vleugelpennen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Siempke

ok:D
Heb je ook volieres voor binnen van hout??
Kan iemand me een foto van een houten binnenvoliere laten zien en hoe duur die ong.. zijn??
Ik vind dat hout namelijk wel mooi bj ons huis past, en dah wil me moedr ook 't liefst:D

Safrena

Hey Siempke

Welkom op  het forum

Houten kooien en voileres zou ik niet aanraden.
Parkieten zijn namelijk knagers hihii en ze zullen heel veel in het hout bijten.

Verder kun je op onderstaande link veel meer lezen over de verzorging, voeding, tam maken, enz...

http://www.parkietenfreak.nl/

Vele groetjes


ashley

als het maar 2 parkietjes zijn zou ik ze lekker binnen zetten.
dan zien ze je denk ook vaker en doe je er denk eerder wat mee en krijg je ze denk beter tam.
mijn vogeltjes zitten binnen, en heb ook 2 voileres en die vogels willen we dan niet allemaal in huis hebben maar die zitten dan in een tocht vrije schuur want parkietjes mogen absoluut niet op de tocht staan!!

alvast veel plezier met je parkietjes die je krijgt

groetjes ashley


Siempke

#8
hier mag een slotje op.

Op verzoek gesloten *KLIK*. Gr. Ingrid