Poekie ziek

Gestart door karin v h, juni 19, 2007, 16:56:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safrena

Hey Karin

Heel blij te lezen dat het weer goed gaat met Poekie ;D

Mag ik je nog een tip meegeven.

Jaja daar ben ik weer hihihi, maar ik zo aanraden om zo en drie keer per week je parkietjes appelazijn te geven.
5ml en een halve liter water.
Dit versterkt de weerstand van je parkietje

En wat het ook mag geweest zijn bij Poekie, appelazijn is een natuurproduct maar helpt wel om slechte bacterien en schimmels tegen te houden ;)

Vele groetjes

karin v h

#41
Hallo Safrena,
Ja Nancy jij mag mij advies geven (lekker dubbel hè!).
Het probleem is dat Cornelissen wil dat ik 4 weken die F10sc moet blijven geven en daarna moet teruggaan op de vitamine A in het drinkwater. (dus nu nog 3 weken).
Ik weet niet wat die F10sc precies is kom ik niet helemaal uit.
Daarna wilde ik dus afwisselend de appelazijn en de vitamine A in het water gaan geven.

Dus ik wil niet zo met die F10sc stoppen.
Maar daarna gaat er zo wie zo weer de appelazijn in het water.
Groetjes karin

P.s. het is een desinfectant maar in het drinkwater????

Caradow

http://www.f10biocare.nl/index.php?op=viewpage&page=4

Ik vind er alleen niets over het toepassen IN het drinkwater.. wel om de boel te desinfecteren...???????

karin v h

Citaat van: Caradow op augustus 31, 2007, 21:07:52
http://www.f10biocare.nl/index.php?op=viewpage&page=4

Ik vind er alleen niets over het toepassen IN het drinkwater.. wel om de boel te desinfecteren...???????
Ja, ik dus ook. Vandaar dat ik er dus niet uitkom.
Nou ja, die 3 weken komen wel door hoor (we hebben er al 5 op zitten) Alleen Lucky vindt het schijnbaar zo smerig want die gooit iedere dag wel ergens een waterbak eraf. Hij wil liever gewoon water hebben! ;)

Misschien kan ik daarna dat dure spul in het afwaswater doen om de kooien mee schoon te maken (komt het toch nog op!).
Groetjes karin

Safrena

Hey Karin

Owjeetje, als ik me niet vergis is dit het nieuwe ontsmettingsmiddel dat mijn vogelarts ook heeft.
Ik zal het hem morgen nog eens vragen (via telefoon), en laat je dit nog weten ;)

Als het inderdaad hetzelfde middel is, weet ik wel dat het niet gevaarlijk is voor parkietjes, en dat ze zich er zelfs in mogen wassen, maar het ontsmet enkel de kooi enz zoals al eerder verteld.
Dit is inderdaad een heel duur middel, maar helpt je diertjes inwending totaal niks te bschermen naar wat ik weet.

Ik hou je op de hoogte als ik morgen de vogelarts heb kunnen bereiken ;)

Vele groetjes

karin v h

Wat ik mij kan herinneren is dat hij zei dat het als een soort voorzorg was voor de andere parkietjes omdat het niet voor 100% bewezen was dat Poekie de megabacterie had. Hij wilde ook niet alle parkietjes aan de
Fungizone hebben.
Misschien kan ik inderdaad beter nu overgaan op de appelazijn.... ik wacht jouw reactie af Nancy en ik kan het altijd opmaken in het afwaswater (het kleine flesje kost € 29,95).
Groetjes karin

Parkieten-Freak

Voor zover ik na kan gaan mag door het middel drinkwater gedaan worden, maar wacht even Nancy's antwoord af voor alle zekerheid.

Het is een goede en veilige desinfectans.
Zitten stoffen in die ook in lenzenvloeistof gebruikt worden.  :)



Caradow

Het spul is niet schadelijk, dat geloof ik ook zeker wel. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het niet lekker smaakt. er zal ongetwijfeld een vervelend smaakje aan zitten, te meer omdat het volgens de fabrikant zelf niet voor inname bedoelt is.
Het zal inwendig waarschijnlijk in zoverre wat doen, dat het hetzelfde doet als uitwendig, ontsmetten, dus bacterie dodend werken..
Ben heel benieuwd wat de gedachte hierachter is om het toch door het drinkwater te verstrekken

karin v h

Citaat van: Parkieten-Freak op augustus 31, 2007, 23:22:32
Voor zover ik na kan gaan mag door het middel drinkwater gedaan worden, maar wacht even Nancy's antwoord af voor alle zekerheid.

Het is een goede en veilige desinfectans.
Zitten stoffen in die ook in lenzenvloeistof gebruikt worden.  :)

O dan kan ik er altijd nog mijn lenzen mee schoonmaken. ;D
Want voor afwasmiddel is het wel erg duur. ;)



Parkieten-Freak

Citaat van: karin v h op augustus 31, 2007, 23:27:23
O dan kan ik er altijd nog mijn lenzen mee schoonmaken. ;D

Niet doen hoor, want lenzenvloeistof bevat waarschijnlijk een andere concentratie en daarnaast nog een aantal andere noodzakelijke stoffen die niet in het F-middel zitten.  ;)


karin v h

Citaat van: Parkieten-Freak op augustus 31, 2007, 23:39:21
Niet doen hoor, want lenzenvloeistof bevat waarschijnlijk een andere concentratie en daarnaast nog een aantal andere noodzakelijke stoffen die niet in het F-middel zitten.  ;)

Het was een grapje (voor mij) maar voor een ander misschien een serieus iets. ;)

Safrena

#51
Hey Karin

Zoals beloofd heb ik voor jou even contact opgenomen met mijn vogelarts over dat ontsmettingsproduct
Het is dus inderdaad hetzelfde dat hij onlangs nieuw heeft opgenomen in zijn producten.

Je mag het inderdaad gewoon door het drinkwater doen, het drinkwater word dan ontsmet, en inderdaad ook de darmpjes worden dan ontsmet.
Eigenlijk, volgens hem, is dit een beetje hetzelfde als appelazijn in het drinkwater. Het verschil daarin is dus dat appelazijn en natuurproduct is (die de darmpjes beschermd, en helpt bacterien te vernietigen en vitamine heeft) en die f10 een synthetisch product is (dat enkel ontsmet)

Het beste lijkt me dus om dan toch gewoon de kuur af te maken, en pas na de kuur op appelazijn over te gaan ;)

Vele groetjes

karin v h

Hallo Nancy,
Hartelijk dank voor deze informatie hier kan ik echt iets mee.
Ook wil ik je bedanken voor alle goede adviezen die je hebt gegegeven ten aanzien van Poekie.
Ik geef nog gewoon 3 weken F10. Daarna ga ik afwisselend de appelazijn en de vitamine A geven.
Ben erg blij dat Poekie zijn draai weer heeft gevonden. Ik denk dat dit toch allemaal mede de oorzaak is dat Sara er niet meer is. Heeft hem erg aangegrepen en dan komt het zwakke punt in het lichaam naar boven.
Hij is gelukkig weer helemaal de oude. :-*
Groetjes en bedankt.
Karin