Vogel erbij

Gestart door Pe0Pe, juni 15, 2007, 22:09:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pe0Pe

 Heey parkietenliefhebbers!

Mijn vorige topic had ik erover kweken. Maar toen ik zei dat ik 3 grasparkietjes had.Mars zei toen  tegen mij om er misschien een 4e parkiet bij te doen! Maar waarom zou ik er een parkietje bij doen als het nu goed gaat !? Sorry dit klinkt heel erg bot, maar zo is dit abosoluut niet bedoeld! ik heb eerder 3 grasparkietjes gehad en dat ging super! helaas hebben zij of de eksters de kooi opengedaan en zijn aangevallen en opgevreten door de eksters :'( :'( >:( >:( >:( Maar kan iemand goeie redenen geven waarom ik een 4e parkiet erbij zou doen! Het lijkt me super om er nog 1 te hebben  :D alleen dan moet ik een grotere kooi kopen  ;) Niet dat ik dat er niet voor over heb hoor  ;)

Scotty - Keecko

Hoi PeOPe,

Marcia heeft groot gelijk hoor! :)

Drie parkietjes kunnen soms wel goed met elkaar overweg gaan, maar er worden meestal koppeltjes gevormd. Dus twee parkietjes gaan veel met elkaar om en eentje ligt wat buiten de groep.

Een even aantal parkietjes is gewoon veel beter, zo hebben ze elk tenminste iemand waarmee ze om kunnen gaan.

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je meer hierover.

Groetjes, Ilse

P.S. Ik zou geen grotere kooi kopen... ;) Het beste is dan om een kamervoliere te kopen :D

Parkieten-Freak

#2
En zo is het Ilse. ;)
Deze gaat op slot. ;)

edit//:
.......en weer open. ;)



Mars

Op verzoek van mij nog even...

Zelf heb ik op dit moment twee popjes en een ventje in een kooi zitten en dat gaat best goed. Er wordt niet gevochten om het ventje, maar een van beide popjes is wel heel eenzaam, dus krijgt wel een vriendje. Dus als je er drie hebt, zou ik zeker een vierde er bij zetten, dan is het toch wat eerlijker verdeeld.

Maar de reden dat ik schreef dat je er beter een vierde bij kon kopen was vanwege de vraag in je andere topic. Ik vind het daarom jammer dat je een nieuw topic bent begonnen, want zo is de context wat weg. Dus daarom toch nog even een uitleg:

Jij schrijft in je andere topic dat je drie parkietjes hebt, die mogelijk familie zijn, maar je zou graag willen kweken. Daarom adviseerde ik jou om een vierde er bij te nemen, die zeker geen familie is. Dan kun je volgend jaar, als de parkietjes oud genoeg zijn en jij je goed ingelezen hebt, mogelijk een van de heren apart zetten met het nieuwe vrouwtje en kijken of ze samen kleintjes kunnen grootbrengen.

Als je niet meer van plan bent om te kweken en het gaat zeker weten goed met de drie parkietjes die je hebt, dan zou je het zo kunnen laten. Maar nogmaals: als er eentje alleen is, als ze onderling erg kibbelig naar elkaar zijn of als je toch graag wilt kweken (volgend jaar), koop er dan lekker een vrouwtje bij ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Pe0Pe

Heey!

Ik heb nu 3 grasparkieten ! Jullie hebben mij aangeraden om er 1tje bij te doen ! Maar ik ga het vroutje weg doen ! dan hou je 2 mannetjes over!. Ik doe haar weg om 3 te veel is in mijn kooi en moeilijk is tam te maken ! Het vrouwtje gaat naar Minimie dan heeft zij een koppeltje! Ik doe naar weg  omdat ik tog wil kweken dus koop ik later 2 vrouwtjes bij! Ik ga eerst sparen voor een kamervoliere en meer speelgoed, en dan kunnen er twee nieuwe vrouwjtes bij ! IK weet ckr dat ze heel gelukkig is bij Minimie en Sparky :D en ik hoop dat ze een goede moeder word  ;) :D ;D

Groejtes Peter

Minimie

haha , dat zal wel goed komen!!!!!! :-*

groetjes Minimie ;D