Stuiprekkingen of niet?

Gestart door FrankvdBee, juni 18, 2007, 19:35:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankvdBee

hallo

ik heb een parkiet in mijn voliere zitten en het lijkt wel of hij een tik heeft hij gaat de heletijd met zijn hoofd een klein stukje naar een kant toe :(   

nou is mijn vraag zijn dit stuiprekkingen en wat kan ik er tegen doen?

ook lijkt het of zijn onderste stukje snavel voorlangs de bovenste snavel groeit alleen dan aan de zijkant! :'(


(lijkt mij dat dit allemaal niet zo goed is)          groette frank

roha

Hoi Frank,

Het lijkt mij het beste om met je parkiet langs een vogelarts te gaan.
Deze kan contateren wat er mis is en wat je er tegen kan doen.
Zo op afstand en weinig info weet ik ook niet wat het kan zijn.

FrankvdBee

hallo

ik heb schijnbaar tog een inteelt parkietje gekocht want zondag viel mij op dat z'n onderste snaveltje scheef groeide en dat hij een klein tikje in z'n hoofd had (zo'n klein draaitje naar een kant toe) en dat was maandag ook nog zo en toen ik vanmorge bij de voliere kwam hoorde ik de heletijd een raar krijsje en het kwam vanuit het nachthok dus ik kijke en daar zat hij de heletijd rondjes te draaien en z'n teentjes de krom te trekken :'(

en nu zit hij zijn dood als het ware aftewachten :(

groette frank

Sonja

Hoi Frank,

Wat vreselijk dat je parkietje er zo erg aan toe is. :'(

Maar als ik vragen mag...Waarom ben je nog niet met het diertje naar een vogelarts geweest?
Dat begrijp ik niet zo goed, je vroeg immers 2 dagen geleden wat je eraan moest doen, en toen kreeg je het advies om naar de dierenarts te gaan....
Hoe langer je wacht, hoe meer de toestand van je parkietje verslechtert, zoals je merkt.

Ik hoop dat je alsnog een afspraak maakt, en dat het al niet te laat is voor het arme diertje.... :(

Groetjes, Sonja.

Mars

Ga alsjeblieft met het beestje naar de dierenarts. Dit klinkt niet goed, alsof hij doorgeslagen is. Waarschijnlijk kun je hem niet meer helpen, maar hem zo laten leiden vind ik persoonlijk ook geen goede oplossing. Dus maak even een afspraak en overleg dan met de DA wat je het beste kunt doen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

FrankvdBee

nou is mijn vraag of de dierenarts hier nog wel iets mee kan of niet

en ik snap zelf ook wel dat ik het beestje zo nie kan laten zitten
maar ik ben nog maar een beginnende kweker en ik weet nog niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken want het is pas de eerste keer dat ik dit mee maak :(

in iedergeval ik zal zometeen de dierenarts hier bij mij in de buurt belle of moet ik extra op zoek gaan naar een vogelarts

en het spijt me verschrikkelijk dat ik het beestje zo laat lijden :'(

frank

Idske

ookal vraag je je af of de dierenarts er iets mee kan, ga gewoon!!!

je weet niet zo goed hoe je het aan moet pakken maar je hebt toch wel het besef dat je een dierenarts moet inschakelen als er iet is met 1 van je parkietjes?

Groeten Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Citeer.....hoorde ik de heletijd een raar krijsje en het kwam vanuit het nachthok dus ik kijke en daar zat hij de heletijd rondjes te draaien en z'n teentjes de krom te trekken

en nu zit hij zijn dood als het ware aftewachten

Zoals je zelf al schrijft ziet het er naar uit dat hij niet lang meer te leven heeft. Ik ben geen dierenarts, maar denk dat je daarmee gelijk hebt: dat hij eigenlijk niet te redden is. Wat een dierenarts nog kan doen is zijn laatste tijd verzachten, misschien heeft hij pijn. Maar wie weet, is het wel iets dat de DA kan behandelen. Overleg gewoon even met hem of haar. Misschien verwijzen ze je wel door naar een dierenarst in de buurt die verstand heeft van vogels.

Waar het ons om gaat, is dat je niet gewoon af moet wachten. Jij hebt parkietjes gekocht, dus jij bent verantwoordelijk voor hun welzijn. En dus moet je alles doen wat in je vermogen ligt om goed voor ze te zorgen. Tenminste dat is mijn opvatting en ook de opvatting van veel mensen hier op het forum.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Citaat van: FrankvdBee op juni 20, 2007, 11:47:49
nou is mijn vraag of de dierenarts hier nog wel iets mee kan of niet


Je zou in ieder geval met de dierenarts kunnen overleggen, dat is toch wel het minste dat je kunt doen........... ???
Natuurlijk kan die dierenarts hier iets mee, al zal dit waarschijnlijk wel betekenen dat hij jouw vogeltje op een humane manier in laat slapen.


FrankvdBee

ik ga zodadelijk naar hun spreekuur toe!

Mars

mooi zo, houd je ons op de hoogte?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

FrankvdBee

ik houd jullie op de hoogten

alleen jammer genoeg is dat spreekuur pas tussen 2 en 3 :(

FrankvdBee

hallo

ik ben uiteindelijk naar de dierenarts geweest!          en die zij dat het waarschijnlijk een of ander virus was in de hersenen :( en dat ik het misschien kon verhelpen met een antibiotica en vitamine A kuur               bij dat moment heb ik gedacht van zal ik hem medicijnen geven en maar afwachten hoe hij er uit komt (waar de kans zeer klein van was dat hij er normaal uit zou komen) of laten inslapen

uiteindelijk heb ik hem laten inslapen :'( ik zelf denk dat dat het beste is geweest voor hem
   pietje om hem zo maar even te noemen is om 3 uur van ons heengegaan :'(


en ik ben er zelf nog steeds kapot van :'(   

frank

Parkieten-Freak

Hallo Frank,
Heel jammer dat je vogeltje niet meer geholpen kon worden, maar ik denk ook dat er weinig kans was op herstel. Parkietenencephalitis is zeker in dit late stadium zeer moeilijk te genezen en ik denk dat jullie de juiste beslissing genomen hebben om hem in te slapen.
Sterkte.


Trippy


Sara

Wat goed dat je naar de dierenarts bent geweest,
zo kon je vogeltje tenminste uit zijn lijden verlost worden.
Ik denk dat het de juiste beslissing was voor jou en dit parkietje zo hoeft het geen pijn meer te hebben. Heel veel sterkte met dit verlies.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

roha

Sterkte hoor, met je verdriet.
Je hebt er goed aangedaan om toch naar de dierenarts te gaan.
Helaas is er weinig aan te doen, maar zo heeft je parkietje geen pijn meer.

Hanneke

Idske

Hey Frank,

Veel sterkte gewenst met het verlies van je parkietje! :'(

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Hoi Frank,

Wat naar dat je je parkietje hebt moeten laten inslapen. :(
Toch heb je er heel goed aan gedaan om naar de dierenarts te gaan, je hebt je kleine vriendje zo in ieder geval verder lijden bespaard...

Sterkte met het verwerken van het verlies van je lieverdje.

Groetjes, Sonja.

Kleintjes

Hoihoi,

wat naar dat 't zo gegaan is met je vriendje.

Namens ons 6jes: sterkte!!

Groetjes, sterkte en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses