rare snavel

Gestart door miekie, juni 17, 2007, 18:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hey Miekie!

Wat erg, ik wil jullie heel veel sterkte wensen!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Scotty - Keecko

Hoi Miekie,

Wat ontzettend erg dit te horen :'(

Je hebt zo je best gedaan voor dit lieve vriendje... Wat verschrikkelijk dat, ondanks jouw goede zorgen, hij het niet gehaald heeft :(

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Joepie, ook voor je schoonouders...


Ilse

Fenixjuh

Hoi,
wat erg dat hij nou toch is overleden. Heel veel sterkte!!!!!

Safrena

#43
Hey Miekie

Vind het heel erg voor je dat Joepie het niet heeft mogen redden

Aan je liefde en goede zorgen heeft het niet gelegen, jij heb alles voor hem gedaan

Ook namens mij heel veel sterkte met het verlies

Vele groetjes

miekie

hoi,

Een klein gouden randje om het Joepie verhaal; de pellets die de vogelarts had voorgeschreven voor Joepie, worden nu lekker opgesmuld door onze eigen Bobbie. Binnen een week is Bobbie helemaal over op pellets, ik sta verbaasd. Heb gister nog diverse dingen nagelezen over pellets en kreeg in de gaten dat het wel even kon duren voordat Bobbie ze zou 'accepteren'. Las dat een spiegeltje onder in de kooi wonderen kan doen. We wisten eigenlijk niet zeker of bobbie de pellets wel of niet at, dus net een spiegeltje onderin de kooi gelegd met daarop een kleine hoeveelheid pellets. En ja hoor, mevrouw gaat er netjes voor zitten en peuzelt ze stuk voor stuk op! Hoera, dat doet ons goed. Nadat Joepie is gestorven vrijdagmorgen waren we 'als de dood' dat Bobbie ook niet voldoende zou eten, dus gaven we haar 's avonds voor het slapen gaan nog een klein beetje eigen voer, zodat we zeker wisten dat ze toch iets in de krop had voor de nacht. En weet je wat ze ook heel lekker vindt, bloeiend gras! Dat geven we haar op aanraden van de vogelarts. Ook blad van de paardenbloem is heel goed, met name voor vogels die een leveraandoening hebben. Bobbie snoepte hier ook wel wat van, maar nog niet veel.
Al met al zijn we een beetje over de schrik van Joepie heen, en zijn blij dat het voor bobbie in ieder geval positieve veranderingen heeft gebracht voor wat betreft voeding en bodembedekking. Bobbie is over op biologisch, zeg maar..... en da's logisch nu ik er wat studie over heb gemaakt. En dit alles naar aanleiding van een zieke Joepie en het bezoek aan de vogelkliniek van dr. Hooijmeier in Meppel.
Ik ga hem aan het eind van de middag bellen en horen wat hij van het Joepie-verhaal zegt.

Mars

Dat is heel mooi! Het ene vogeltje is wat koppiger dan het andere. Maar echt fijn dat het je weing moeite heeft gekost.

Ben je bang dat Joepie het niet gehaald heeft door het overzetten op pellets? Dat hij te weinig gegeten heeft?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

miekie

Ja, wij denken dat Joepie, door zijn lange snavel geen voer meer binnen kreeg.
Het kwam dus niet direct door het feit dat ze over ging op pellets, ook zijn  algehele conditie was slecht. Dit in combinatie met weinig tot geen voer binnen krijgen, zorgde voor een hele slechte verslechtering binnen een paar uur.
Daarom zal ik nog contact zoeken met de vogelarts, hij zei immers dat de snavel nog niet geknipt hoefde te worden. Ik heb foto's gemaakt van de snavel, dat had de dierenarts ook gedaan, en kunnen we zien hoeveel de snavel in die 2 dagen gegroeid is. Ik blijf jullie wel op de hoogte houden.... wellicht is dit leerzaam voor velen van ons.

miekie

Inmiddels zijn we ook met Bobbie bij de vogelarts geweest. Zij kreeg, uit voorzorg, 2 druppels in de nek om eventuele besmetting met schurftmijt de kop in te drukken. De vogelarts vond Bobbie "een mooi exemplaar", en dat is ze ook.
Ze weeg 41 gram, ietsiepietsie te veel. Maar ja, ze snoept ook goed van de pellets. Het overschakelen op pelletjes is eigenlijk zonder problemen gegaan. Na drie dagen at ze er lekker van. Een spiegeltje onderin de kooi met daarop wat pellets heeft haar misschien wel geholpen.
De slechte gezondheidstoestand van Joepie is hem, volgens vogelarts, uiteindelijk toch fataal geworden, dat had ik wel gedacht.
Het schurftmijtsnavel-verhaal is nu afgelopen en gaan we weer vrolijk verder. Voorzichtig denk ik aan een tweede vogeltje, nu ik gezien heb dat Bobbie en Joepie (vrouwtje en mannetje) zo leuk op elkaar reageerden. Misschien na de zomerperiode.... groetjes, Miekie