Veel krijsen!!!

Gestart door Minimie, juni 17, 2007, 12:15:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minimie

Hallo.

Mijn grasparkietje Sparky , krijst heel veel en gelijk daarna gaat hij weer een stukje fluiten.
Als hij krijst wordt hij heel erg druk en dan leeft hij zich meestal op mijn hand uit.
Ik vindt het wel grappig om tezien hoe druk hij kan zijn :D
Ik had net gelezen dat ze bang zijn als ze krijsen. , dat wist ik zelf niet ik dacht dat hij gewoon gek deed zoals al mijn andere dieren in huis ;D

Maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij zich niet bang voelt enzo????

Groetjes danielle ;)

Scotty - Keecko

#1
Hoi Danielle,

Krijsen is meer een roep om aandacht ;)
Veel krijsen kan zijn omdat hij je aandacht wil. Als je wil dat hij minder gaat krijsen moet je hem negeren als hij krijst. Is hij opgehouden met krijsen en is hij weer mooi aan het fluiten of zit hij even rustig, dan geef je hem aandacht.

Maar het kan ook gewoon een krijsbui zijn. Dan gaan ze eventjes heel hard krijsen en druk doen en dan na een paar minuutjes is dit weer over :) Ze moeten hun energie dan even kwijt. Omdat je schrijft dat jouw parkietje heel druk wordt en zich helemaal uitleeft zou het best kunnen dat hij ook even een krijsbui heeft :) Zo'n krijsbui is niet erg, het betekend dat je parkietje plezier heeft.

Groetjes, Ilse

Minimie

oohw dat is goed nieuws ja!!!
Nou dan hoef ik me geen zorgen temaken ;D ;D ;D

Groetjes Minime

DarkWolf

falkor doet dat de laatste tijd ook:) Als hij in zijn kooi zit, pure aandacht vragen dus.
En dan negeer ik hem, tot hij gestopt is met krijsen (en dan wacht ik 5 sec fzo) en dan fluit ik. Goed gedrag belonen, slecht negeren ;)

Cheryl87

haha nou krijsen ze bij mij ook regelmatig,
maar ik kan ze negeren wat ik wil, ze gaan gewoon vrolijk door hoor.. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ook een andere kant laten zien.
Nou kunnen ze ook heerlijk klessebessen en fluiten hoor :-*, heel gezellig.
Wat soms ook wel eens zo is, is dat ze gaan krijsen als hun eten op is, mocht ik het een keer vergeten.
Handig alarmbelletje :P

Anobia

Hoi,

Onze parkiet Riko krijst ook af en toe. En dan nog wel 's avonds als de kinderen op bed liggen.

Bijna de hele dag staat zijn kooi open en hij krijgt de hele dag door aandacht.

Als hij 's avonds begint te krijsen, lopen we naar hem toe en zeggen dat hij zijn doek krijgt. We hebben daarvoor 2x een doek over zijn kooi gehangen. Wanneer hij dat hoort, wordt hij meteen stil.

Wie weet is dat ook een oplossing.

Groetjes,
Anobia (en Riko)

Jetske

Apollo heeft de neiging om elke ochtend rond een uur of 9 te gaan krijsen. Het is telkens rond dezelfde tijd. Wij noemen het zijn krijsminuten. Moet ie dan gewoon even doen denk ik, soort haantjesgedrag.

sander90

die 2 van mij krijsen rond deze tijd  al om 6 uur s morgens ik slaap met de lamellen open en als ik ze s morgens dicht doe stoppen ze gelijk zodra ze buiten licht zien beginnen ze met ze 2e  (leuke wekker ) :P

nick

Het krijsen hoeft niet altijd uit angste te zijn.
En als dat wel zo is moet je ze op hun gemak stellen.
Pak iets lekkers of een leuk speeltje.

Gr nick

DarkWolf

Na enkele weken denk ik toch dat Falkor geen aandacht van ons (mensen) wil, maar dat hij gewoon een grasparkiet-vriendje wilt!
Het maakt niet uit dat ik goed gedrag beloon, en slecht negeer. Hij blijft gewoon verder gaan, nu al zowat de hele dag door.
En nog zien mijn ouders het niet in en blijven ze bij hun besluit: geen 2e parkiet IN huis (buiten mag wel, maar een buitenvoliere daar hebben we geen plaats voor dus zouden ze met binnenkooi enal naar buiten moeten verhuizen ::))