ben wanhopig.... Bertus weer ziek...

Gestart door Tanja, juni 16, 2007, 17:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Ik weet het niet meer.... Bertus is weer ziek.
Ik heb vanmorgen nog met hem gespeeld, en heb ik eigenlijk vrij weinig aan hem gemerkt. Vanmiddag moest ik even weg, en toen ik terug kwam zat ie doodstil op zijn stok. Ik heb hem voorzichtig eruit gepakt, en ik mocht hem zelfs aaien... (lukt alleen als ie ziek is) Dit is al de 4e keer sinds februari. Het stomme is, ik kan niets bedenken wat de aanleiding kan zijn en zijn ontlasting is normaal.

Uiteraard gebeurd zoiets altijd in het weekend... heb zojuist alle dierenartsen uit de omgeving gebeld, en gelukkig mag ik om 19.00 langskomen bij een dierenarts, een paar dorpen verderop...

Het jammere is, dat Bertus de afgelopen paar keer telkens een Baytrill kuur heeft gehad... Heb er een heel hard hoofd in dat het nu weer gaat werken... Heb een beetje het gevoel van  'uitstel van executie' (vorige keer ben ik 3 keer naar de DA geweest, om de kuur met een injectie toe te dienen, om er zeker van te zijn dat ie genoeg binnenkreeg)

Iemand enig idee wat te doen???? Ben echt de wanhoop nabij, en vrees dat het 't einde is van Bertus...


Idske

Hey Tanja,

Wat ontzettend rot zeg!!! :'( :'(

Geef Bertus tot dat je gaat rust en als je hem hebt een warmtelamp.

Heel veel meer kan ik je niet zeggen maar ik wil je heel veel sterkte en beterschap voor Bertus wensen!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Tanja, wat erg... het zit jullie ook niet mee he... sterkte vanavond en ik hoop dat Bertus er weer bovenop komt..

Sonja

Hoi Tanja,

Wat erg dat het nog steeds niet goed gaat met Bertus.... :(

Ik wens je heel erg veel sterkte zometeen bij de dierenarts en ik ga heel hard duimen dat jouw Bertus er weer bovenop komt!

Hou je ons op de hoogte?

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

Tanja

Ben net bij de DA geweest.
Het eerste wat hij zei toen hij Bertus zag...

"Deze is te dik, hij eet alleen de lekkere zaadjes op, en daardoor is zijn calcium afgenomen. Zie het zoals bij mensen, als je dik bent, wordt je moe, en dan hou je vanzelf op".

Hij zei ook dat het heel veel voorkomt bij parkietjes, en dat hij er al meerderen van had gezien.
Hij heeft een vitamine / calcium injectie gekregen, en ik moet de kooi minimaal 30 graden warm maken.
Ben bij mij op de gallerij  (toch fijn dat ik tussen de bejaarden woon) langs gegaan om een warmtelamp te lenen. De kooi op advies van de DA ingewikkeld met vuilniszak (uiteraard wel een grote opening voor de ventilatie, en op advies van een vogelkenner een natte spons in de kooi gelegd (voor de luchtvochtigheid) en dan nu maar heel hard hopen dat het goed komt.
Hij kan ondertussen al niet meer op zijn pootjes staan. Ik had hem, voordat ik de lamp had geregeld in een fleecedeken gewikkeld, en hij lag er echt bij alsof het gedaan was... Hij voelde ook afgekoeld aan.
Nu zit ie op de bodem van zijn kooi, hij 'staat' nog wel, maar leunt ondertussen met zijn kopje voor hem op de grond. (staart staat dus recht overeind)

Ben de hele avond al aan het janken... heb nog geen hap gegeten... ben zo bang dat het gedaan is...
Vraag me ook af waarom de andere DA (waar ik de afgelopen maanden ook vaak genoeg ben geweest...) in februari nog zei dat ie aan de magere kant was...

Wie heeft er ervaring met het verschijnsel 'dikke parkiet met calcium tekort'?

Ik hou jullie op de hoogte...
Tanja  :(

Ingrid

Op je vraag kan ik je helaas geen antwoord geven, maar ik wil je zeggen dat Blizzard, Luna en Tweety hun vleugeltjes gekruist houden. Ik zal voor jullie duimen en ik hoop dat Bertus er weer bovenop komt!!

Scotty - Keecko

Oww Tanja, wat verdrietig om te horen dat Bertus weer zo ziek is :(

We duimen hier mee dat Bertus er snel weer bovenop komt...!

Aan jouw goede zorgen zal het niet liggen. Je bent hartstikke goed voor Bertus aan het zorgen!

Sterkte!

Idske

Wat ontzettend verdrietig!  :o :'(

Ik sluit me aan bij Ilse, je zorgt ontzettend goed voor Bertus!

Heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel van hier!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Tanja

ik kan het niet langer aanzien...

Bertus ligt op de bodem van zijn kooi, en dan wil hij omhoog klimmen, zodat hij op zijn stok kan zitten. Maar dat gaat niet.
Hij verspilt er zijn krachten mee. Hij kan nauwelijks op zijn poten staan, en zijn vleugels houdt hij gespreid naast zich om evenwicht te houden. Als ik hem optil, voelt zijn lichaampje zo stijf aan, en nog altijd ietwat afgekoeld... (en dat terwijl het in de kooi zo warm is ondertussen...)

Ik heb heel de tijd het idee dat ik bezig ben met afscheid nemen...

Tanja

22.05

Ik zal Bertus nooit vergeten....


Ingrid

Wat een verdrietig nieuws Tanja  :( :'(. Je hebt gedaan wat je kon......
Heel veel sterkte met het verlies van je gevleugelde vriendje.
Dag lieve Bertus!!

Idske

 :'( :'( :'(

Ik heb hier geen woorden voor...

Het enige wat ik kan zeggen dat ik je echt heel veel sterkte wil wensen!

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Och Tanja..... :'(

Wat vind ik dit verschrikkelijk.....
Ik had zo gehoopt dat Bertus er doorheen zou komen....

Ik wens je ontzettend veel sterkte met het verlies van je lieve bijzondere vriendje Bertus, jouw kleine spraakwaterval.....

Je hebt zo je best gedaan, ik leef met je mee.... :(

Veel sterkte,
groetjes, Sonja.

Caradow

Ow Tanja wat erg!....

Heel veel sterkte meis.. we denken aan je...

Scotty - Keecko

#14
Och nee... :'(

Ook ik had zo gehoopt dat Bertus weer beter zou worden...

Ik vind dit echt ontzettend erg voor je! :(
Dat het zo snel is gegaan, zo oneerlijk...

Je hebt er alles aan gedaan om er voor te zorgen dat lieve Bertus op zou knappen, maar het mocht niet... :'(

Heel veel sterkte van ons...

Jorijn

Sterkte Tanja.

Je hebt gedaan wat je kon..
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Trippy

Lieve Tanja, wat een verschrikkelijk bericht...  :'(

Héél veel sterkte met het verlies van Bertus...

Heel veel sterkte van mij en Chiko,Jello,Frummel en Wizzy

Chicowen

Hej lieve Tanja,

Ik wil je heel veel sterkte wensen bij het verlies van je kleine vriend.
Je hebt echt gedaan wat je kon en Bertus heeft een fijn en liefdevol thuis gehad.

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

DarkWolf

Ook ik had gehoopt dat Bertus er weer bovenop zou komen :'(
Heel veel sterkte gewenst! Je hebt al het nodige gedaan, je kan jezelf niks verwijten.

tup en joep


Kleintjes

Hoihoi,

jemig Tanja, wat naar dat alles zo is gegaan. Je hebt gedaan wat je kon, en meer dan je uiterste best, toewijding en liefde dan je hebt gegeven kon je niet.

Wij willen je heel veel sterkte wensen met 't verlies van Bertus.

Groetjes, sterkte, knuffel en pootjes van ons aan jou.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Tanja

Heel veel sterkte met het verlies van je parkieten vriendje
Je hebt alles gedaan wat je kon.

Vele groetjes

Parkieten-Freak

Tanja, wat afschuwelijk nou toch..... :(
Je hebt gedaan wat je kon voor Bertus, hij zal vermoedelijk toch al langere tijd iets onder de leden gehad hebben denk ik.
Heel veel sterkte Tanja!


parkietenfan

Hoi Tanja,


Wat erg! Heel veel sterkte! Hij zal inderdaad misschien toch al iets sluipends onder de leden hebben gehad. Je hebt echt je best gedaan hoor! Maar soms is en blijft het gewoon moeilijk om ze te genezen als ze eenmaal ziek zijn. Hou je taai al valt het niet mee.

Groetjes
nathalie

karin v h

Hallo Tanja,
Heel veel sterkte bij het verlies van Bertus.
Groetjes karin

roha

Hoi Tanja,

He, wat een verdriet  :(
Ontzettend veel sterkte met het verlies van je lieve parkietenvriend Bertus.

Hanneke

Tanja

Dank voor alle lieve berichtjes...

Ik heb Bertus vanmorgen bij mijn ouders op een mooie plek in de tuin begraven. Mijn lieve kleine Bert...

Ik voel me leeg, en volledig ontregeld. Ik ben vandaag heel de dag weggeweest om zoveel mogelijk mijn gedachten te verzetten. De thuiskomst is zo stil...

Nooit meer zijn allesoverheersende gebabbel als ik naar de tv zit te kijken...

Nooit meer mijn eten moeten afschermen...

Nooit meer ruzie als hij zijn kooi niet in wilde...

Nooit meer 'Dag Bert' en 'Welterusten'

Ik zal hem verschrikkelijk missen!

Ik denk dat ik voorlopig niet op het forum kom... mag er alsjeblieft een slotje op dit topic...

Jorijn

Nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Mocht je het topic weer open willen hebben, stuur gerust een berichtje :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com