Knijp ringen

Gestart door FrankvdBee, juni 16, 2007, 10:16:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankvdBee

hoeveel millimeter knijpringen moet je parkietjes om doen


k zelf dacht aan 4 mm


groette frank

Scotty - Keecko

#21
Hoi Frank,

Je hebt al eerder een topic over knijpringen geopend.
Daarin is verteld dat je beter helemaal geen knijpringen kunt gebruiken :-\
Doe dat dan liever ook niet...

Mijn 2 vogeltjes zijn ook geringd, maar ik laat binnenkort de knijpringen eraf halen.

Ze zijn inderdaad 4 mm.

Maar zoals in dit topic al is geschreven:
Gebruik de plastic ringen of gewone metalen ringentjes. Dan maar iets duurder uit, je doet het toch voor de veiligheid van je vogeltjes? ;)
(Goed gezien, Ilse! Heb het topic samengevoegd ;). Gr. Ingrid)

Groetjes, Ilse

FrankvdBee

hoe moet ik er dan achter komen wat straks de jongen zijn

Scotty - Keecko

Je mag wel ringen, maar gebruik dan de gewone ringen en niet de knijpringen ;)

Die kun je ook in sommige dierenwinkels kopen en anders ga je naar een kweker toe, die heeft ze ook wel.

Denk aan de veiligheid... :-\

Groetjes, Ilse

luis

persoonlijk kies ik wel voor knijpringen t.o.v plastic ringen..
de reden waarom is dat ik knijpringen makkelijk om en af het pootje van het parkietje kan halen.
als ik een knijpringetje gebruik hoef ik het pietje maar heel kort vast te houden, en met een plastic ringetje gaat dat moeilijker.

en ik moet zeggen dat ik nu zo'n 40  parkieten heb, die allemaal 1 of soms 2 ringetjes om hebben, er nog nooit wat is gebeurd. dus ik zie het gevaar niet van die ringen.

mvg luis

pietje parkietje

#25
IK BLIJF HET VREEMD VINDEN DAT JULLIE ZO FEL OP DEZE DINGEN REAGEREN ALS FORUMBEHEERDERS.....HET BEGINT ER AARDIG OP TE LIJKEN DAT JULLIE VINDEN DAT IEDEREEN NAAR JULLIE MOET LUISTEREN...ALS MENSEN ZELF EEN KEUZE MAKEN GA HET ZE DAN NIET OPDRINGEN WAT JULLIE WILLEN....ZONDE VAN ZOWN (OVERIGENS GOED) FORUM

Volgende keer niet meer zo schreeuwen svp en doe eens een beetje aardiger........ ???
Gr pf

Sonja

#26
Hallo Pietjeparkietje,

Eerst even een vraag aan jou:

Waar maak jij uit op dat de forumbeheerders vinden dat iedereen naar ons moet luisteren? ???
Dat staat helemaal nergens, en het wordt ook absoluut niet gesuggereerd.

Wij, en overigens ook forumleden, geven advies, en dringen niemand iets op.
Als je de vraag van de topicstarter goed had gelezen had je gezien dat er bovendien gevraagd wordt over hoe we (en "we" zijn niet slechts de forumbeheerders, maar ook de leden) denken over knijpringen.
Naar aanleiding daarvan hebben diverse mensen hun mening hieromtrent geuit en daar is helemaal niets mis mee.

En iedereen is vrij om zelf te bepalen wat, en of hij iets doet met het gekregen advies en de verschillende meningen.

Het is daarom niet nodig om een dergelijke aanvallende reactie te plaatsen, waarbij je ook nog eens alle forumbeheerders over 1 kam scheert. Dat is heel onterecht en nergens voor nodig.

Groetjes, Sonja.

pietje parkietje

Citaat van: Scotty&Keecko op juni 23, 2007, 10:30:36
Hoi Frank,

Je hebt al eerder een topic over knijpringen geopend.
Daarin is verteld dat je beter helemaal geen knijpringen kunt gebruiken :-\
Doe dat dan liever ook niet...

Mijn 2 vogeltjes zijn ook geringd, maar ik laat binnenkort de knijpringen eraf halen.

Ze zijn inderdaad 4 mm.

Maar zoals in dit topic al is geschreven:
Gebruik de plastic ringen of gewone metalen ringentjes. Dan maar iets duurder uit, je doet het toch voor de veiligheid van je vogeltjes? ;)
(Goed gezien, Ilse! Heb het topic samengevoegd ;). Gr. Ingrid)

Groetjes, Ilse

dit vind ik behoorlijk opdringerig (er is gezegd doe het niet doe het dan ook niet dat bedoelde ik er eigenlijk mee....

Scotty - Keecko

Hoi pietje parkietje,

Sorry als je dat opdringerig vind ???

Ik zeg toch ook:
Citaat van: Scotty&Keecko op juni 23, 2007, 10:30:36
Daarin is verteld dat je beter helemaal geen knijpringen kunt gebruiken :-\
Doe dat dan liever ook niet...
Wat je uiteindelijk gaat doen, moet je zelf weten.

En ik zeg ook dat ze inderdaad 4 mm zijn, dus antwoord op je vraag heb je gekregen.
Ik attendeer je gewoon op de nadelen van knijpringen. Dat vind ik niet opdringerig, maar juist behulpzaam ;)

Groetjes, Ilse

Parkieten-Freak

@ Pietje Parkietje:
Wat is er mis om mensen iets af te raden?
Als jij deze mening niet deelt, hoef je daar toch niet boos om te worden?
Kom met goede argumenten om het tegendeel inzake de gegeven argumenten aan te tonen, daar bereik je meer mee dan met klagen. ::)


pietje parkietje

op mij komt iets als 'ik heb je gezegd het niet te doen doe het dan ook liever niet' over als opdringerig maargoed als het niet op die manier bedoelt is dan neem ik mijn woorden terug, zoals ik al gezegd heb gebruik ik zelf deze knijpringen ook en er is nog geen enkel parkietje wat er iets aan over heeft gehouden, de plastic ringen waren geen succes want deze hebben ze ten eerste zo kapot en af en ten tweede heb ik liever geen plastic los in de voliere liggen (als gevolg van het afbijten) omdat dit schadelijk is
nogmaals mijn excuses als het verkeerd opgevat is!
(en wat betreft de grote letters....mijn caps-lock stond per ongeluk aan)

Safrena

#31
Hey Pietje parkietje

Graag wil ik ook nog even hierop reageren.

Zelf heb ik mijn mening gegeven over de knijpringen. Ik raad de ringen af voor de gevaren die er kunnen zijn, wat je zelf ook weet.
Ik raad ze af en zeker aan mensen die er totaal geen ervaring mee hebben, omdat er grote kans is dat ze het niet nakijken op scherpe kantjes, of de ringen te hard gaan aan knijpen.
De mensen hebben het recht om hun eigen keuze te maken, maar ze hebben evenveel recht om te weten dat er gevaren "kunnen" zijn.

Er is echter wel en verschil met het af raden, en zeggen dat ze het absolut niet mogen gebruiken.
Ik heb dus ook nooit gezegd dat ze het nooit mogen gebruiken. Ik zelf persoonlijk zou ze nooit gebruiken, maar dat is mjn keuze,en niet die van andere leden.
De mensen hier doen nog steeds wat ze willen met het gekregen advies, en niemand zal hen daar negatief door bekijken omdat ze een andere mening hebben.

Als een lid zegt tegen een ander lid dat hij het niet mag doen, omdat die raad gegeven is, moet je ons beheerders daar ook niet op aanvallen. Het lid heeft het recht om haar mening daarover te geven, en de andere maakt zijn keuze om dat al dan niet op te volgen.

Als de persoon die de vraag stelde, toch zijn/haar eigen keuze maakt zullen wij dan ook gewoon die persoon zo goed als we kunnen verder blijven helpen en raad hevenn, op zijn/haar daarop volgende ( en andere) vragen.

@Frank
Een kleine grasparkiet heeft een ringmaat van 4,3mm een gewone grasparkiet heeft een ringmaat van 4,5mm (voor de gewone ringen)

Vele groetjes

FrankvdBee

ik neem aan dat het kleine ruzietje weer goed is nou :P

ik zou best andere ringen willen gebruiken maar dat kan nu niet meer (ik ben al te laat) omdat ik geen ringen kon krijgen!           dus er is nog maar 1 optie over en dat zijn knijpringen (maar ik zal de jongen zo laat mogelijk ringen maar ik doe het wel als ze nog in het nestkast zitten ;))

even iets anders nou wel ik eerst duidelijkheid over de maat moet ik nou 4.3 of 4.5 mm nemen

groette frank