zoekt rakker broedgelegenheid?

Gestart door Josephine, juni 11, 2007, 09:57:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

Hallo!
Elke keer als Rakker eruit is wil hij overal inkruipen, bijv. in me mouwen of in me zak. Ik wil dat eigenlijk niet want dat is best gevaarlijk volgends mij, maar ik kan hem soms niet tegen houden!!! Hij bijt dan echt heel hard van zich af, terwijl hij dit anders nooit doet!!! Verder is hij de laatste tijd ook heel druk(niet erg hoor ;) hihi) Is dit een teken van dat hij broedgelegenheid zoekt?

Groetjes Josephine
p.s. ik zeg tegen Rakker als ''hij'' maar het is een ''zij''  ::)

Safrena

Hey Josephine

Knabbelt Rakker ook overal aan, zoals hout, papier enz..
Want dan kan het zijn dat ze wil gaan broeden

Popjes die broeds zijn, gaan in papier en hout veel meer en harder gaan knabbelen, ze zijn inderdaad dan ook veel vinniger en bijteriger naar ons toe.

Vele groetjes

Josephine

Ja dat klopt, ze houd altijd wel van knagen, maar als ze in me mouw probeert te kruipen bijt de ook daarin en in me arm...

En ze is niet alleen naar mij toe vinniger maar volgends mij ook wel tegen Rico!!!

Kan ik er ook wat aan doen?

Safrena

Hey Josephine

Je kan daar niks tegen doen.
Popjes in broed tijd gedragen zich nu eenmaal zo

Of je geeft je popje een broedblok, dan zal ze daar veel gaan inzitten

Vele groetjes

Josephine

ok is goed, ze knaagd nu niet alleen aan papier of karton maar zelfs aan me stoel..... Ik kan er wel een broedblok in gaan hangen, maar dan heeft ze juist de gelegenheid gevonden en dan gaat ze zoiezo eitjes leggen denk ik...

roha

Hoi Josephine,

Er is al eens gesproken over die hangzakjes, een stoffen zak, die je kan ophangen en er zit aan de zijkant een opening. Misschien is dat een idee.
Wij waren in de eerste instantie bang dat er dan ook gebroed zou worden, maar mijn vriend vind die slaapzakjes zo leuk dat we er nu 1 hebben gehaald. Hij hangt niet in de voliere, maar wel bij hun speelplek en de dames vinden het reuze interessant. Arie (popje) heeft er al eventjes ingezeten. De heren kijken er niet naar om, vinden het wel spannend om te zien waar de dames nou zo druk mee bezig zijn.

Groetjes Hanneke

Safrena

Hey Josephine

Yep, als je een broedblok hangt zul je ook eitjes en misschien kleintjes krijgen
Maar dan zal ze  zelf ook rustiger worden, en minder in je vingers bijten enzo

Wil je geen kleintjes, dan kun je maar een ding doen, en dat is haar gedrag negeren en tolereren.
Tegen dit natuurlijke gedrag van een broeds popje kan je zelf niks doen

Vele groetjes

Josephine

Naja, kleintjes lijkt me vrijwel ongmogelijk aangezien er hier twee popjes zitten ;)

Maar Safrena, is zo'n slaapzakje goed? Ik heb er nog nooit van gehoort!!!

Safrena

Hey Josephine

Die slaapzakjes heb ik zelf nooit gebruikt

Of ze goed zijn? Sommige popjes vinden het leuk en vinden er geborgenheid, andere popjes vinden er een broedgelegheid in
Dit verschilt dus van parkietje tot parkietje

Vermist je twee popjes hebt, is een broeblok niet nodig om te hangen, je zal haar vinnige gedrag een tijdje moeten negeren en toleren vrees ik dan.
Eens ze niet meer broeds is zal ook haar gedrag weer veranderen, zal ze niet meer zo pittig zijn


Vele groetjes

Josephine