Parkiet bijt overal in

Gestart door Kiwie, juli 05, 2007, 22:01:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwie

Hoi, hoi

Onze Chaterina parkiet is best al tam komt altijd op je hoofd of schouder zitten.
Er is alleen een probleem hij bijt echt overal in, papier, kussen, oorbellen maar ook in je vinger, oor of neus.

Weet iemand waarom hij dit doet en wat ik hieraan kan doen???

groetjes Jessica ::)

josje

hoi kiwie meestal knabbelen vogeltjes ergens aan uit nieuwsgierigheid niet omdat ze het eng vinden maar eerder omdat ze het reuze interessant vinden :P, er is dus niks ergs aan de hand ofzo. ze willen gewoon ontdekken. ;D

groetjes josje, rico en kiko

Kiwie

Bedankt, ja zoiets dacht ik al alleen is het soms wel een beetje pijnlijk :'(
maar ja dat moet ik dan maar voor lief nemen! Het is ook een heel eigenwijs beesje.

groetjes Jessica

Safrena

Hey Jessica

Welkom op het forum

Zoals al verteld, knabbelen en bijten parkieten inderdaad overal graag aan, soms uit nieuwsgierigheid, soms om te spelen

Een oplossing zou kunnen zijn om je parkiet een parkietenboom (fruitboom) te geven of een houten speeltuin en heel veel speeltjes
Ook wc rolletjes, blanco papier, eierdoosjes enz zijn hele leuke dingen voor je parkiet.
Ook heel belangrijk is om met regelmaat variatie in de speeltjes te brengen, want parkieten houden van uitdagingen

Zo zal je parkiet als hij/zij deze leuke speeltjes ontdekt ook minder in de andere dingen gaan bijten.  ;)

Het bijten in de vingers enzo kun je ook afleren
Daar kun je op onderstaande link meer over lezen en tips over vinden ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Vele groetjes