Een grasparkietje in een omgeving met airco? kan dat?

Gestart door caracamel, juni 08, 2007, 23:29:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

caracamel

Beste mensen,
Midden april schreef ik een topic over mijn overleden parkiet kiekeboe, ik had 1001 vragen waardoor zij overleden kon zijn en ik was daar erg verdrietig van. Kiekeboe kan nooit vervangen worden, maar ik heb wel een goed nieuw huisje gegeven aan een andere parkiet. Zij/hij is nu 8 weken en ik heb haar/hem opgehaald met 3 en halve week. Het is al een totaal tamme vogel en ik ben er erg blij mee. Ik heb een vraag, nu heb ik een airco in huis, dat heb ik vandaag gekocht maar kan dat eigenlijk kwaad voor een parkiet? want buiten is het bv 28 graden en dan binnen binnen een paar uur 18 graden. Mischien een rare vraag, Maar ik vraag me het toch af eigenlijk.

Safrena

Hey caracamel

Gefelciteerd met je nieuwe parkietenvriendje

Zoals je ook bij de zoekfunctie terug kan vinden, is de airco in de buurt van je parkietje absolut niet goed

Vele groetjes

caracamel

#2
Ik heb inderdaad gekeken op de link en ik moet er nu even over nadenken hoe ik dat gaat oplossen want ook opeens binnen 1 uur een temperatuur verschil van 8 graden ofzo lijkt me niet goed voor de vogel.Ik ben erg blij met wuppie. Ik ben wuppie gaan ophalen en toen was wuppie zooo klein, 3 en halve week en eigenlijk al gelijk gewend hier bij mij. Niks geen ''moeten wennen'' ofzo :) Wuppie hing gelijk in de snoepstaaf (de foto hier is van toen hij/zij net een dag bij me was) Kwebbelen doet hij ook goed :) En is helemaal gek op zijn speelgoed (vooral de bel is favoriet) Nu zei de kweker dat ik beter geen spiegel kon ophangen  (en ik had juist een hele leuke gekocht) want dan zou wuppie dat spiegeltje als zijn maatje gaan zien, is dat zo? want wuppie is al tam, kan nog niet echt goed vliegen want hij krijgt nu pas sinds 2 weken zijn lange veer, maar hij probeert het wel ;) En het is nog een verassing of het een mannetje is of een vrouwtje..de neusdop is nog rose. En ook zei de kweker als ik denk aan een 2e parkiet erbij dan even te wachten totdat deze helemaal tam is. Hij zei anders gaat wuppie aan het andere vogeltje meer wennen. Is dat ook zo?

Safrena

Hey caracamel

Dat een tweede parkietje erbij je eerste minder tam gaat worden, of dat je ze dan niet meer tam kan maken is helemaal niet waar.
Ook twee parkietjes samen kunnen heel goed tam gemaakt worden.

Of je parkietjes tam wil worden en hoe tam ze willen worden hangt helemaal af van hun karatertje en de tijd en geduld die je zelf hebt om met hen te oefen en spelen.

Zelf heb ik ook twee parkietjes, en beiden zijn tam. Hier op het fourm heb je ook nog een heel mooie voorbeeld dat je ook met twee parkietjes heel veel kan.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,14007.0.html

Vele groetjes

Parkieten-Freak

Citaat van: caracamel op juni 09, 2007, 01:03:28
Ik heb inderdaad gekeken op de link en ik moet er nu even over nadenken hoe ik dat gaat oplossen want ook opeens binnen 1 uur een temperatuur verschil van 8 graden ofzo lijkt me niet goed voor de vogel............

Afgezien dat het niet goed is voor de vogel, is het voor jou ook niet goed, tenzijn je chronisch verkouden wilt zijn.  ;)
Van 18 naar 28 graden is (denk ik) ook niet haalbaar.
Met een airco moet je de temperatuur hooguit een paar graden naar beneden brengen, meer zal ook niet lukken indien het een een verplaatsbare airco betreft.
.


caracamel

#5
Ja dat is inderdaad zo maar ik hou er wel rekening mee, ik ben nu de kooi helemaal aan het versieren :) nu heb ik een rare vraag (weer ;) ik las over paastakken en dat kan in de kooi , en nu heb ik een paasboom achter me balkon staan en nog een paar oude paastakken in een vaas van vorig jr..is het niet beter om de oude paastakken in de kooi te doen?.. ik weet niet of het wel giftig is als ik ze zo nu van de boom een paar afhaal, maar in de natuur zitten ze er ook op?..(ik ben wel ergggg voorzichtig met deze vogel :)

Scotty - Keecko

#6
Hoi caracamel,

Bij twijfel niet doen ;)

Zijn de oude paastakken ook van die struik of uit de winkel?
En dat ze van vorig jaar zijn, dat lijkt me vrij oud... Ik weet niet of het dan nog goed is.

Waarom haalje geen dikkere takken van (onbespoten) fruitbomen of wilgentakken? Als je deze goed afwast en schrobt (met heet water) kun je deze gerust aan je parkietjes geven.

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je meer over de 'paastakken', maar ook over takken van fruitbomen en wilgentakken ;)
paastakken-topic 1
paastakken-topic 2
giftige takken
enz...

Succes!

Groetjes, Ilse

caracamel

#7
Dank je wel Ilse! IK heb 1 tak gebruikt van die in de vaas stond (die is wel oud maar wel van me eigen paas boom niet bespoten ofzo) Ik heb de topics gelezen. En ik heb een tak van me paasboom vanmiddag afgehaald en in de kooi, die is nog wel groen ''vers'' maar ik heb ze beiden heel erg goed gewassen, is het zo goed? Ik heb de scherpe randjes eraf gevijld dat hij zich niet kan bezeren. Het staat erg mooi en nu heeft wuppie echt een kleine voliere lijkt het wel :) met verschillende dikte stokjes en allemaal speelgoed

Parkieten-Freak

#8
@ Carcamel: gelieve ontopic te blijven, en niet steeds de titel aan te passen.
Maak een nieuw topic aan als je een totaal andere vraag hebt.
Deze gaat op slot.
*klik*