gebroken vleugel?

Gestart door viki rams, november 25, 2008, 18:13:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

viki rams

Hallo,wij hebbe sinds 2weken 2parkietjes in huis,ze zijn nu +-4maanden oud
blijkbaar zijn de vleugeltjes geknipt (ik wist het niet,want ken er niet veel van, waarom doen ze dit eigenlijk??)
ze zijn handtam,want met de hand groot gebracht,aar omdat ze toch met de dag banger worden, probeer ik ze een keertje of 3per week uit hun kooi te halen
ze zitten dan op een zitstok,maar proberen soms ook te vliegen,wat uiteraard niet zo evident is,omdat ze geen hoogte kunnen maken, en dus meestal op de grond belanden
sinds gisterenavond heb ik opgemrkt dat er bij 1 van de 2 het vleugeltje een beetje "onderuit" hangt
ik weet niet hoe ik het moet uitleggen,maar aan zijn andere kant, en ook bij het ander parkietje, zijn de vleugeltjes mooi en gelijk "weggevouwen", en bij hem hangen er dus langere pennen aan de éne kant onderuit
ik k an niet opmaken of hij pijn heeft, dat denk ik niet direct,hij flappert wel dikwijls zelf in zijn kooi met zijn vleugels op en neer, en ik heb de indruk dat dat wel gaat
zue het vleugeltje toch gebroken zijn?kan ik er zlef iets aan doen?
groetjes,
Viki

Chicowen

Hoi Viki,

De vleugels van parkietjes worden vaak geknipt omdat ze in de veronderstelling zijn dat je de parkietjes dan sneller tam zou krijgen. Dit is niet waar!
Zijn de veren van de vleugels van jouw parkieten echt afgeknipt of zijn dat gewoon hele veren maar kunnen ze toch niet vliegen? Dan zou het een andere oorzaak kunnen hebben.
Zou je een foto kunnen plaatsen van de vleugel waarvan je vermoedt dat deze gebroken is? Dat zou een stuk duidelijker zijn.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

viki rams

Hoi

ik heb geprobeerd een foto te maken, maar hij is niet heel duidelijk geworden,vanwege het licht, en de kooi, ik durf hem momenteel niet uit de kooi te halen,omdat hij al wat banger is dan de andere, en als hij schrikt, springt of vliegt hij weg, en dat wil ik nu vermijden

voor alle duidelijkheid, het gaat over de groene parkiet (=Flap) zijn maatje, de blauwe (=Flup) zit er naast,als je de foto goed bestudeerd zie je het verschil wel...
graag jullie mening,

Viki

[verwijderd door de beheerder]

Jacko

Ik zie er niks mis aan, maar dat kan aan mij liggen?

viki rams

heb net eventjes naar de kweker gebeld, en die zei dat het wel meer voor valt, en dat ik gewoon eventjes moet afwachten
hij is niet ziek, eet nog goed, en beweegt ook, dus zal het even aanzien..

groetjes