poepjes van gismo?

Gestart door lien, mei 21, 2007, 09:22:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lien

hallo allemaal .
kan iemand mij ook even vertelen of dit wel goed is of niet ?
gismo heeft poepjes waar hele zaadjes in zitten dit kun je heel goed zien.
hij is verder heel vrolijk en actief ,o ja hij krijgt extravital .

groetjes lien en gismo  :-*

Mars

Als het een keertje voorkomt zou ik me geen zorgen maken, maar zo te horen gebeurt het vaker. Ik zou Gismo echt even langs de dierenarts brengen. Het is bijvoorbeeld een ziektebeeld dat bij megabacterie wel voorkomt en als je dat op tijd onderschept (is een schimmel) dan is het nog te genezen. Je kunt ook eerst alleen de ontlasting eens na laten kijken.

Groeten en laat even weten wat er uit komt,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

au

Hoi Lien,

Quib heeft ook vaker zaadjes in zijn poepjes, maar bij hem heb ik gemerkt dat dat vooral gebeurt als hij heeft zitten 'vreten', om het zo maar oneerbiedig te zeggen. Dan gaat hij supersnel bv aan de trosgierst eten en daarna heeft hij zaadjes in zijn poepjes.

Maar als je het inderdaad niet vertrouwd zal ik ook even langs de da gaan.

groetjes,
au

Caradow

Wanneer er regelmatig zaadjes in de poep zitten is het zeker van belang om je parkietje na te latenkijken door een vogelarts. Er zijn een aantal ziektebeelden waarbij dit voor komt en dan wil je er liever wel snel bij zijn. Het KAN gedrag zijn en komen door het TE gulzig eten, maar toch altijd beter om ziektebeelden uit te sluiten.

lien

oke bedankt voor de snelle reactie ,ik zal het even goed in de gaten houden .
blijft dit zo dan zal ik als nog naar de da met hem .
groetjes lien en gismo .
(het is volgens mij de trosgier daar is hij stapel op weet niet hoe snel hij moet eten dan)

Safrena

Hey Lien

Af en toe een zaadje in de poepjes is geen probleem
Dit kan zoals de anderen al zeiden komen doordat je parkietje te snel gegeten heeft

Echter als dat meerdere keren per dag is en soms meer dan een zaadje, dan vrees ik dat je zo snel mogelijk even langs de dierenarts moet gaan
Dit wijst inderdaad op problemen met maag en darmpjes

Vele groetjes

lien

hallo allemaal hier even een updat van gismo zijn poepjes .
de hele week gebeld met de dierenarts in drachten en vrijdag de poepjes met de post gedaan,ja jullie lezen dit goed de poepjes in folie en dan in een envelop op de post.
zaterdag had ik de uitslag de poep vertoonde geen enkele afwijking ,  gelukkig ;D het advies wat ik kreeg ,hou hem goed in de gaten zolang hij verder niet ziek lijkt is er volgens de dierenarts niets met hem aan de hand gelukkig maar . iedereen bedankt voor de reactie's .

groetjes lien en gismo  :-* :-* :-*