Pino en Puk man/pop?

Gestart door marlies75, juni 05, 2007, 15:49:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marlies75

Hallo,

Sinds vandaag hebben we er 2 nieuwe parkietjes bij Pino (geel/wit) en Puk (blauw/wit). Zelf denk ik dat het 2 mannetjes zijn maar twijfel een klein beetje. Ze zijn nu 12 weken.. Misschien dat jullie me kunnen helpen met het geslacht van pino en puk..



[verwijderd door de beheerder]

Theuno

2 popjes afgaande op het verhaal "hoe meer blauw in de dop als ze jong zijn hoe meer pop" ?

Mars

@ Theuno

Je hebt lichtblauw en je hebt paarsblauw...
De gele is in ieder geval een mannetje, denk ik. De witte waarschijnlijk ook, maar dat is moeilijker te zien. Het beste maak je een foto die de voorkant van de dop laat zien, dan kunnen we de hoeveelheid wit bekijken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Wat een mooie parkieten  :-* .

Ik ga voor 2 mannetjes, al twijfel ik bij de witte dat kan namenlijk ook nog een pop zijn.

Groetjes,Ursula

marlies75

Ok ik zal het even proberen om van de witte nog een foto te maken. Deze foto's zijn gemaakt bij hun vorige baasje. Ze deed de parkietjes weg omdat ze allergisch blijkt te zijn voor hun uitwerpselen. Het zjn zeker schatjes. Ik had zelf al 2 parkietjes Pluk en Pietje.
Helaas is Pietje zondag overleden. Als het gelukt is met de foto plaats ik hem nog wel eventjes

groetjes Marlies

marlies75

Hier nog 2 foto's van Puck.. (witte vogeltje)



[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

Ik denk dat Pino (met geel) een mannetje is, aangezien de dop roze/paars is met bijna geen wit.

Ik denk dat Puck (met wit) een vrouwtje is, omdat er veel wit rond de neusgaatjes zit en omdat er ook wel wat lichtblauw te zien is.

Groetjes, Ilse

marlies75

Ok ik wacht het nog maar eventjes af. Als Puck echt een popje is zal ik er nog een parkietje bij moeten nemen aangezien ik dus al een popje (pluk) heb. Dan zou ik dus 2 popjes en 1 mannetje hebben.

Pluk en Puck: popje
Pino: mannetje

In het echt lijkt de neusdop van Puck erg op die van Pino dus het zou nog alle kanten op kunnen..

groetjes Marlies

Scotty - Keecko

Hoi Marlies,

Het is sowieso aan te raden om nog een parkietje erbij te nemen ;)
Drie parkietjes is geen goed aantal, je kan het beste voor een even aantal zorgen. Dus 2 of 4 (of meer).

Als vierde parkietje kun je dan inderdaad het beste een mannetje aanschaffen.

Groetjes, Ilse

Deedee

Ik ga toch voor 2 mannetjes...  :)

Ze zijn errug mooi trouwens! :-*

groetjes Paulien

Trippy

Nu ga ik toch voor een mannetje en een popje.

Ik zei eerst 2 mannetjes maar ben van gedachten veranderd, al vindt ik die 2 beestjes nogsteeds echte spetters !!!

Groetjes,Ursula

Josephine

Ik denk twee mannen, popjes hebben meestal zoiezo een lichtere kleur neusdop. Maare... de witte heeft toch wel een klein verdacht randje om de neusgaastjes ::)

Sonja

Hoi Marlies,

Wat een prachtige parkietjes! :-*

Ik denk dat Puck, het witte parkietje, een popje is, en Pino een mannetje.
Maar het blijft altijd een beetje een gok. ;)

Groetjes, Sonja.

Mars

Ik denk na deze foto's inderdaad dat Puck een popje is en Pino een mannetje.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sara

Ik ga mee met de voorgaande reactie. Pucky popje en Pino mannetje.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes