zieke parkiet?

Gestart door jennifer, juni 05, 2007, 16:52:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jennifer

Mijn parkietje Parre is al een paar maanden erg stil en hij slaapt veel. De dierenarts zei dat hij waarschijnlijk vitaminegebrek heeft en ze gaf hem ander voer en antibiotica. Die kuur heb ik afgemaakt (maar dit veroorzaakte veel stress), maar nu eet Parre heel weinig en vitaminen krijg ik er niet in. Hij zit bol en hij slaapt de hele dag en op zijn snavel heeft hij een klein rood plekje. Verder is hij niet verkouden en zijn ontlasting is normaal. Wat kan het zijn! Is hij eenzaam? Help!

Fenixjuh

#1
Hoi,
je zegt dat je een paar maanden geleden bij de dierenarts bent geweest, had hij dit bol zitten toen ook al, en heb je dit ook aan de dierenarts gemeld? heeft hij in de tussentijd ook zo regelmatig gezeten, of is dat bolzitten net komen opzetten?
Dat rode plekje, zou dat misschien iets kunnen zijn wat jij per ongeluk gedaan hebt, pen, aardbei, of andere kleuring? Misschien kan je een foto plaatsen van zijn snavel, waarop het rode plekje zichtbaar is.
groetjes!!
Kijk anders even op deze site:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,12284.0.html

Berichtjes samengevoegd, pf

Safrena

Hey jennifer

Welkom op het forum

Een parkietje dat niet veel eet en bol zit, is niet goed, je parkietje is ziek (niet alleen vitamine tekort)
Het beste kan het snaveltje, de krop en de poepjes zo snel mogeljk even onderzocht worden door een vogelarts of een dierenarts met kennis van vogeltjes.

Dit om bepaalde ziektes uit te sluiten en de juiste behandeling, indien nodig, te krijgen

Vele groetjes