Ineens nieuw vogeltje, gedrag eigen vogel verandert niet!!

Gestart door Fenixjuh, mei 30, 2007, 20:13:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fenixjuh

Hoi,
Ik zou al langer een vogeltje willen, maar degene die op mijn vogel past tijdens de vakantie, wilde er eigenlijk geen twee hebben. Omdat ik na mijn vakantie maar 7 dagen vrij heb, en daarna 1 dag school, en daarna op stage ga, vond ik het zielig als Piwi dan alleen was. Mijn moeder heeft haar vriendin ineens omgepraat gekregen (met hulp van haar man, hij heeft een voilere) en ik mocht er wel 2 vogeltjes 'dumpen'.  ;)
Mijn vader heeft me toen gelijk meegenomen naar Arnhem naar de dierenwinkel, en toen kwam Lauri. Ik heb Lauri in de grote kooi gedaan, en Piwi vliegt toch rond, dus die kan wel een wat kleinere kooi hebben.
Piwi is stiekem een beetje bang voor een nieuw vogeltje, hij kruipt telkens weg al Lauri dichterbij wil komen. Maar als het om eten draait, wil hij graag in zijn eigen kooi, en in Lauri's kooi als eerste bij het eten zijn, en dan maakt het niet uit of hij aan zijn veren trekt, best associaal  ;)
Lauri lijkt wat bangig, toch stapte hij al een paar keer per ongeluk op mijn vinger. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan, en dat ze volgende week al bij elkaar in de kooi kunnen  ;D
dat wilde ik even kwijt
groetjes!!

Parkieten-Freak

Leuk Fenixjuh! :)
Laten we hopen dat Piwi en Lauri dikke maatjes worden! ;)


Mars

Leuk gefeliciteerd! het is leuk om te zien hoe ze elkaar aan het aftasten zijn.

veel plezier met je schatjes.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

au

Hoi Fenixjuh!

Leuk dat Piwi een vriendje heeft!!! Veel plezier met die twee!!!

Groetjes,
Au

Trippy

Leuk hoor Fenixje !  ;D

Veel plezier met Lauri (leuke naam ;) )

Fenixjuh

Hoi,
bedankt voor al jullie leuke/lieve reacties. Ik had nog een vraagje over mijn nieuwe vogeltje, hij zat in de dierenwinkel in een grote voilere met grote voerbakjes, en heeft geleerd te graven. Nou vind ik dit super-lief/schattig/leuk, dat ik al elke keer dat-ie het doet 'goed zo' zeg, maar weten jullie misschien nog een manier om hem in dit gedrag te stimulieren? alvast bedankt.
Groetjes!!

Trippy

Hey,

Tjaa dit had ik ook met Frummel maar op de duur vondt ik het dus echt niet meer leuk !
Maargoed...

Als je hem dit aan wil leren moet je hem dus belonen als hij dit doet, met aandacht een speeltje eventueel wat lekkers... je kent het wel ...

Groetjes, Ursula