Gaas van de voliere

Gestart door keviin, juni 03, 2007, 12:24:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keviin

Hallo , Ik ben Kevin en ben 15 jaar oud. Ik heb eigenlijk direct al wel vragen. Ik ben van plan parkietjes aan te gaan schaffen , heb er wel ervaring mee. Vroeger had ik nl. ook parkietjes. Maargoed ik wil nou dus 2 koppeltjes gaan houden in een voliere van 3.00x1.20x1.80  en het nachthok is 1.20 x 1.00. Is dit wel genoeg ruimte? En een vraagje over het gaas. Het is van dat kippengaas 6-hoekig( weet de maten niet) maar zouden ze daar doorheen kunnen?

Alvast bedankt,
groeten Kevin

pbos

De maten lijken me op zich wel voldoende voor vier vogeltjes. Kippengaas zou ik ehter niet gebruiken, dit is wel heel groot en ik denk dat ze binnen de kortste keren weten te ontsnappen. Ik zou voor een kleiner gaas kiezen.

Succes

DarkWolf

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,13090.0.html <<< Dit is een topic van iemand (van hier op het forum) die zelf een buitenvoliere heeft gebouwd. Daar zie je welk gaas hij gebruikt, je moet maar even een kijkje nemen:)

cicinioh

Citaat van: DarkWolf op juni 03, 2007, 14:28:54
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,13090.0.html <<< Dit is een topic van iemand (van hier op het forum) die zelf een buitenvoliere heeft gebouwd. Daar zie je welk gaas hij gebruikt, je moet maar even een kijkje nemen:)
Een voliere bouwen is heel duur en als hij thuis goede gaas heeft liggen dan kan hij die best gebruiken vind ik, want gaas is heel duur. Voor mijn voliere heb ik een rol van 50m gekocht voor 125euro... (kan dit? mss vergis ik mij in maten :$)
Maar inderdaad het gaas mag wel niet te groot zijn en van goede kwaliteit, en daarom kan je soms beter een beetje teveel uitgeven dan te weinig :)

Mars

Het meeste geld zal zeker in het gaas gaan zitten, maar dat moet wel geschikt zijn. ik zou persoonlijk kiezen voor vierkantjesgaas (zo zal het wle niet heten). Als je even rond kijkt, zul je zien dat daar hele verschillende prijzen voor zijn.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lief-hebber

Hallo Keviin.   ;)

Ik zou ook voor vierkant gaas doen.
Ik heb zelf ook een voliere, en ik heb eventueel nog een (bijna) rol liggen.  ::)
Ik weet niet of je een beetje in de buurt van de Noordkop woont.  :-\

Anders kun je inderdaad het beste naar een bouwmarkt gaan.  ???

Succes en groetjes lief-hebber.   ;D

DarkWolf

Citaat van: cicinioh op juni 03, 2007, 21:58:28
Een voliere bouwen is heel duur en als hij thuis goede gaas heeft liggen dan kan hij die best gebruiken vind ik, want gaas is heel duur. Voor mijn voliere heb ik een rol van 50m gekocht voor 125euro... (kan dit? mss vergis ik mij in maten :$)
Maar inderdaad het gaas mag wel niet te groot zijn en van goede kwaliteit, en daarom kan je soms beter een beetje teveel uitgeven dan te weinig :)
Ik besef ook wel dat een voliere bouwen heel duur is, maar kippengaas is te groot en daar kunnen de parkieten zo door. Ik zeg alleen dat Kevin voor ander gaas zal moeten kiezen :)

Abby0602

Ja, ik sluit me bij voorgaande reacties aan. Kippegaas daar gaan ze vast proberen om er doorheen te komen, vooral de jonkies kan dat best lukken. Ik zelf heb ook van dat vierkante gaas, en behalve dat ze er niet door kunnen, is het ook best sterk! 8)

keviin

Bedankt voor jullie reacties. Zelf dacht ik ook al wel dat ze erdoor zouden kunnen. Maar omdat het gaas in het hout is gebouwd hebben we er gister voliere gaas voor aan vast gemonteerd. Voorlopig nog geen parkietjes, die komen over ongeveer een maand. Hoe kan ik het beste beginnen. Met een koppel of?

groeten Kevin

cicinioh

Citaat van: Mars op juni 03, 2007, 22:01:53
Het meeste geld zal zeker in het gaas gaan zitten, maar dat moet wel geschikt zijn. ik zou persoonlijk kiezen voor vierkantjesgaas (zo zal het wle niet heten). Als je even rond kijkt, zul je zien dat daar hele verschillende prijzen voor zijn.

Ik heb triplexplaten gebruikt.. zeer goed en handig, kan je de uitwerpselen gewoon van afwassen. Maar deze kosten €600 wel voor er 6