Ziek.. =[

Gestart door Nadine, mei 23, 2007, 11:18:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Toch kom ik er nog een keertje op terug.
Sla is slecht voor parkietjes er zitten stoffen in die door parkieten slecht verteerd worden. Wie weet heeft dit parkietje als een gek sla zitten eten. Daarbij wordt het bespoten - bespoten groenten zijn al slecht. Je kunt het wel wassen maar iets wat bespoten is haal je er nooit helemaal af het is allemaal 'gif' .
Echt het is mij meerdere keren gevraagd of ik het gaf maar ik geef mijn parkietjes geen sla omdat het gewoon slecht is.

Neem nou gewoon 1 of 2 blaadjes witlof (een grote stronk kost € 0,50 en die hou je een week goed in de ijskast voordat je de blaadjes geeft haal je ze van te voren uit de ijskast zodat ze niet zo koud zijn.

Parkieten-Freak

Graag zou ik willen weten welke stoffen (uit de sla) door parkieten slecht worden verteerd.

Witlof wordt overigens ook bespoten; dat geldt niet alleen voor sla.
Mijn parkiet krijgt ook wel eens een blaadje sla maar krijgt daar geen diarree van. Parkieten krijgen sowieso geen diarree van sla, hooguit "plassen" ze wat meer.


karin v h

Wat mij bij staat gaat het om 'nitraat' . Dit wordt door parkietjes slecht verteerd (ik zag ook niet dat het diarree geeft maar als de spijsvertering vastloopt is dat niet goed). En het wordt bespoten.

Witlof wordt onder de grond geteeld dus hoe moeten ze dat bespuiten?

Goed dit is het advies van 2 dierenartsen en 1 kweker. Ik zeg ook niet dat ze het niet mogen hebben maar het is niet goed ivm de vertering.
Groetjes karin

Nadine

En dit heb ik dus ook te horen gehad van mijn dierenarts.. dat zijn er dus al 3  ;)
En verder zou je gif er nooit goed af kunnen wassen waardoor je parkietje wel degelijk gif binnen krijgt.
Iemo is daar waarschijnlijk heel gevoelig voor..
want de dierenarts heeft mij dus ook verteld dat hij gevoelig is voor eten..  ;)

Verder eten timo en Elmo de pelets wel  :)
Zelfs als eerste en dan pas de rest van het voer  :P
Ik heb iemo vanmorgen ook een beetje gegeven en kijken of hij het ook eet  :)

Safrena

Hey Nadine

Daar ben ik weer, probiotica en appelazijn door het drinkwater zijn heel goed ;D
Het versterkt de krop, maag en darmen. En versterkt het afweersysteem

Daarnaast zitten er in appelazijn ook nog een keertje vitaminen en mineralen, en ondersteunt het de goede werking van de maag en darmen net als probiotica de goede werking ondersteunt.

Daarnaast helpt appelazijn de slechte bacterien en schimmels af te breken en tegen te gaan in het lichaampje.
Drie keer per week appelazijn in het drinkwater is dus ook echt aan te raden, en al helemaal als je parkietje zwakker darmpjes heeft.
Probiotica, helpt en versterkt dan weer de goede darmflora (de goede bacterien)

Sla, tja ik koop sla dat in de winkels al gespoeld is met water, en daarna spoel ik het zelf hier nog een paar keer goed, net als al mijn andere groentjes en fruit.
Hier eten ze ook af en toe sla, en dat is al jaren zo (met Winnie en Poeken toen), witlof enz.. en ze hebben er nog nooit diaree van gehad.

Water, dat moet inderdaad iedere dag verversd, soms wel meerder keren per dag, zeker met warme dagen.
Hier krijgen ze dan weer geen kraantjes water (alleen water uit flessen op kamer temperartuur) omdat er veel risico's zitten in kraanwater.
Denk maar eens aan het feit dat water met bepaalde producten word gereingd om "schoon en zuiver" te zijn :-X, daarnaast zit er bij velen heel veel kalk(teveel) en wie weet wat nog in het water.
De kansen zijn, naar mijn idee, groter dat ze van het kraantjes water ziek worden, dan van af en toe een heel goed gespoeld blaadje sla.

Vele groetjes

Nadine

De appelazijn tip zal ik onthouden!  ;D
Als we na dit weekend terug zijn.. zal ik het ze gaan geven,,,  ;)
Dat doe ik de eerste paar keer liever zelf om te kijken of ze wel drinken als het erin zit enz..  :)

Nadine

Zo dan!
We zijn terug  ;D
En het is 1 grote gezonde beesteboel  ;D
Alleen iemo is al zijn grootste staartveren verloren met de rui..
dus heeft nu een heel kort staartje hihi  :P Maar die groeit wel weer aan!  :D
Ziet er wel grappig uit  :P

Parkieten-Freak

Het is inderdaad zo dat sla tot de nitraatrijke groentes gerekend mag worden (net zoals andijvie, raapstelen en spinazie).
Je moet het dus niet elke dag aan je vogeltjes geven, maar 2 x per week moet geen problemen opleveren.


Mars

#28
Even nieuwsgierig: wat voor pellets heb je meegekregen (het merk dus), want het is erg knap dat ze dat eten. En zeker als ze het liever eten dan het zaad.

Als het geven van pellets je wel bevalt, maar de harrison te duur is, zou je nutribird kunnen geven. Volgens mij is dat nauwelijks duurder dan XtraVital.

Fijn dat het zo goed gaat.  ;D

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nadine

uhh.. geen idee  :o
ik heb maar klein beetje meegekregen in een apart potje  ;)
Noujaa.. ik dacht dat ze het beter aten.. maar het zit nu in een apart bakjee en kijken er niet naar om..
Kijk foutje dus!  :o

Nouja ik geef ze wel appel.. ik heb ze 1 X sla gegeven en had gelijk een zieke Iemo!
en zo veel was het niet was echt maar een klein stukjee  :o
Dus dan maar gewoon het zekere voor het onzekeren en geen sla meer  :)