bloed aan onderbuik of ontlasting

Gestart door Mars, mei 26, 2007, 21:12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Marcia,
Ik kan mij voorstellen dat jij vandaag in te ratz zat maar fijn dat het goed is gegaan met de operatie is toch altijd een heel gedoe met zo'n kleintje.
Laten we hopen dat hij lekker blijft brabbelen en dat hij gauw opknapt.
Sterkte.
Groetjes karin

ilona27

hoi marcia,

pfiew een grote spannende dag zeg voor je !

hopelijk knapt je vogel nu goed op !!!

heel veel stertke voor jou en je vogel !

Idske

Hey Mars,

Wat rot zeg! Heel veel sterkte gewenst voor je sterke vent!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Meltjuh

Citaat van: Mars op juli 24, 2007, 18:59:08
Nog steeds kan ze niet zien hoe het komt dat het abces niet zelf weg is gegaan: er zit geen fistel onder (een soort tunneltje naar het abces)
Naar mijn weten hoeft er bij een abces geen fistel te zijn. Een abces ontstaat door een wondje waar vuil in zit en die alleen oppervlakkig geneest (de bovenste huid dus). Het vuil blijft erin zitten en gaat ontsteken. De ontsteking zoekt pas later een weg naar buiten en dat word een fistel. Maar dat wist je misschien al :P

Heel fijn om te horen dat het zo goed is gegaan met Quint! Ik hoop dat hij snel weer helemaal gezond is en dat de kuur zijn werk goed doet. En dat alles nou maar een keer goed mag gaan! ;)

Mars

Nee, je hebt helemaal gelijk, Mel. Er hoeft helemaal geen fistel te zijn, maar de DA begrijpt nog steeds niet waarom het abces niet uit zich zelf is weggegaan: ook niet nadat het tot twee keer toe is schoongemaakt en er een antibioticakuur gegeven is. De derde behandeling was enkele dagen schoonmaken en doorspoelen met antibiotica op de wond en opnieuw een antibioticakuur.

Ze had dus volgens mij min of meer verwacht dat er toch nog een andere oorzaak was: danwel een fistel, danwel een onderliggende tumor. De tumor werd tot mijn schrik genoemd op het behandelblaadje vooraf. Over de fistel begon ze zelf na de behandeling: dat dat niet aanwezig was. Ik weet het niet: ze heeft zich er niet hardop over uitgesproken, maar heeft wel een paar keer gezegd dat het heel raar is dat het niet weg is gegaan.

Maar goed, alles goed hier met het kleine ventje, hoewel ik hem vandaag niet in de gaten kon houden.

Dank voor jullie meeleven en meedenken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Dan kan het zijn dat er nog een vuiltje was blijven hangen en dat nu alles weg is. Daar hoop ik dan maar op  ;)!