een tweede vogeltje erbij

Gestart door sonjalesley, mei 20, 2007, 22:03:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonjalesley

zaterdag 19 mei hebben we een jong grasparkietje erbij gekocht. We hadden al een grasparkiet die nu ongeveer 8 maanden oud is, genaamd Noey. Noey is soms agressief (bijt erg hard en de laatste keer zelfs in mijn ooglid), en daarom hadden we eigenlijk besloten om hem terug naar de fokker te brengen zodat hij daar weer in de voliere kon. We hebben een babyparkietje gekregen, genaamd Ricky. Na een middag hadden we allebei erg veel last van het feit dat Noey er niet meer was en we hebben hem teruggehaald. hij heeft dus een halve dag in de voliere doorgebracht. sinds vanmorgen is hij ook weer bij ons. Beide vogels zitten in twee kooien die we naast elkaar hebben gezet.
we gaan ervan uit dat Noey nu ook eerst weer even moet wennen aan het feit dat hij niet meer alleen is. We hebben hem al wel op de kooi van Ricky laten lopen. Naar ons toe is hij nu, zelfs als we in de richting van de kooi lopen, al agressief. Hij krijst en in de kooi kun je bijna niet komen met je vingers. Toen hij vanmorgen net terug was, ging het heel goed. Wie heeft dit ook meegemaakt en kan ons tips geven?
een heel verhaal, maar dan is de achtergrond ook bekend.
groetjes SonjaLesley

Mars

Ik denk dat je het ook eerst even een weekje moet geven. De situatie is veranderd: je parkietje heeft even in een voliere gezeten en is nu weer terug en er is een vriendje. Gun beiden even de tijd om tot rust te komen.

Probeer ook niet te reageren op het bijten, dan houdt het vanzelf op of wordt het in ieder geval minder. Zorg er ook voor dat je beide parkietjes even veel aandacht geeft.

Als Noey over de kooi van Ricky agressief is naar Noey toe (dus dolfijnengeluidjes maakt) dan kun je hem beter niet over de kooi laten lopen. Ze zullen onderling een rangorde moeten bepalen en als je dan Noey al letterlijk hoger laat staan... Laat ze liever een paar dagen naast elkaar staan en zet ze dan even een uurtje bij elkaar in, onder toezicht. Een beetje bekvechten is dan niet erg, knuffelen zou heel mooi zijn.

Groeten en veel succes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

sonjalesley

 vorige week hebben we een jong grasparkietje erbij gekregen, maar helaas is Ricky vandaag overleden.
we zijn er behoorlijk door van de kaart. Hij heeft waarschijnlijk een darmontsteking gehad. Hij had een heel vies kontje en sliep de hele tijd. Ik had vanmorgen de dierenarts al gebeld, maar omdat ik moest werken kon mijn zusje vanmiddag met hem naar de dierenarts. Toen ze in ons huis kwam, was hij overleden. Noey is er volgens mij ook behoorlijk van onder de indruk: niet fluiten, reageert ook niet als wij fluiten, hij knippert heel sloom met zijn oogjes. Hij zit wel in zijn speeltuin, speelt met zijn papiertje (waar hij gek op is), maar ook tijdens het spelen zit hij met zijn oogjes dicht. Het lijkt ook alsof hij steeds zijn vriendje zoekt. Hij zal zich waarschijnlijk net zo voelen als ons. De kooien hebben we vanavond gedesinfecteerd. Is het ook slim om Noey een preventieve kuur voor darmontsteking te geven?
Is het verstandig om deze week al een nieuw vriendje voor Noey te halen? De fokker waar we Ricky hebben gekocht, heb ik op de hoogte gesteld. Omdat er nog 3 vogeltjes bij Ricky in het blok zaten. Zij krijgen nu een kuurtje.
groetjes SonjaLesley