2e Parkiet

Gestart door Dompey, juli 17, 2005, 11:54:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dompey

Hoi,
een vraagje. Mijn ouders hebben een parkiet van 4 jaar, die in de vakanties vaak een logeetje heeft (mijn parkiet). Tussen de logeerpartijen door is hij veel stiller en vliegt hij veel minder.
Mijn ouders denken erover doorom een 2e parkietje te kopen. Hoe kunnen ze dat het beste aanpakken? Zou er in het begin een 2e kooi bij moeten zodat je het nieuwe parkietje tam kunt maken? Maakt het uit of het nieuwe parkietje een mannetje of een vrouwtje is? Want mijn ouders parkiet en die van mij (die toch van de 12 maanden, minstens 1,5 maand hier is) zijn allebei mannetjes.
Alvast bedankt.

Ingrid

Een nieuw parkietje laat je het beste 2 weken apart in een kooi, dit om te kunnen wennen aan alle nieuwe indrukken. En het is meteen een goede manier om met tam maken te beginnen. Het maakt niet uit of het een mannetje of popje is. Door de zoekfunctie van het forum te gebruiken, kun je heel veel lezen over de aanschaf van een tweede parkietje.
Kijk ook maar eens hier :
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...tweede++parkiet

Groetjes, Ingrid

P.S. Voordat je ouders tot aanschaf van een tweede parkietje overgaan, zou ik eerst met het andere parkietje naar de dierenarts gaan om zeker te weten dat hij niet ziek is. Het zou jammer zijn als het nieuwe parkietje dan ook ziek zou worden nietwaar?