Vleugel ziekte?

Gestart door simpy, mei 23, 2007, 13:07:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simpy

Hallo parkieten-liefhebbers!

Hier ben ik weer eens! ;)
Nu gaat het om mijn parkietje Sam (pop). Ze heeft sinds de rui (3 weken gelden ongeveer) nog maar een halve vleugel!! Ik kwam hier pas laat achter, omdat ze gewoon speelde, floot, en klom zoals ze dat altijd al had gedaan. En toen pas bedacht ik me dat ik haar nooit heb zien vliegen. (Ze staan in de tuin, in een vrij grote kooi) Ze klom altijd. (De andere parkietjes vliegen wel) Kan ze een vleugel ziekte hebben..??
Helaas heb ik geen foto van haar vleugeltje, ze is nogal bang voor de foto camera. Missien dat het me een dezer dagen wel lukt...

Alvast bedankt voor het lezen!

Groetjes Simone

Mars

Misschien kun je even een foto plaatsen van Sam? Dan hebben we een beetje een beeld hoe ze er uit ziet en hoe haar vleugeltje er uit ziet.

Ik dnek dat we je dan gemakkelijker antwoord kunnen geven.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simpy

Bedankt voor je bericht.

Hier is een oudere foto van Sam. Ik heb deze (vage) foto gekozen omdat haar vleugels te zien zijn. Ze is de gele.



Groetjes Simone

Cropje

Op deze foto zien de vleugels er normaal uit... misschien kun je toch proberen een foto te maken van de "halve" vleugels zoals hij er nu uit ziet?

simpy

Het is me toch gelukt om een foto te maken. Vreemd genoeg bleef ze braaf zitten..
De foto is niet helemaal geweldig, maar waar het om gaat dat is te zien. ;)


Mars

#5
Ze lijkt gewoon mooi in haar veren te zitten. Tenminste, op de staart na: zitten de anderen aan haar staart of komt die veel tegen de kooi aan (bijvoorbeeld doordat de stok niet ver genoeg er af zit?). Misschien kun je dat mysterie oplossen?

Je schrijft dat je haar nog nooit hebt zien vliegen. Tja, sommige parkietjes klimmen of springen graag. Zeker als de ruimte niet heel groot is tussen de stokken. Zo te horen zijn ze niet tam, dus ze rond laten vliegen in huis is geen mogelijkheid, begrijp ik? Want dan zou je het kunnen testen.

Als ik zo naar de foto's kijk zie ik geen reden om te denken dat ze ziek is, het lijkt er op dat ze haar twee langste slagpennen aan 1 kant kwijt geraakt is door de rui. Kan dat niet de oorzaak zijn?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simpy

Eerst dacht ik ook dat het gewoon door de rui kwam, maar toen bedacht ik me opeens dat ik haar nog nooit heb zien vliegen.

Ze staan in de tuin, dus het is erg gevaarlijk om ze echt los te laten vliegen. Ze is wel een heel klein beetje tam. Er is genoeg ruimte tussen de takjes, dus dat kan niet de rede zijn van haar staartje. Ook is er geen broedhuis waardoor haar staartje zo van is geworden.

Voor de rest eet ze gewoon, speelt en fluit gewoon.

Mars

En je andere parkietje? Knabbelt die er niet aan? Ik denk namelijk dat het dat is. Misschien dat je eens een stoeltje in de tuin neer kunt zetten en het eens in de gaten kunt houden?


Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simpy

De andere parkieten laten haar netjes met rust, want Sam is de baas! Dus ze weten wat de gevolgen zijn als ze aan haar zitten..  ;)