Coco

Gestart door naomi, mei 22, 2007, 13:13:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

naomi

Hallo

Ik heb even een vraagje over mijn parkiet Coco.
Hij is 9 weken oud en heb hem nu 1 week. Ik moet zeggen alles gaat goed hij komt op mijn hand zitten in de kooi eet uit mijn hand en als hij los is dan komt hij af en toe al naar mij toe als ik hem roep.
Er is alleen 1 probleem en dat zijn de gordijnen hij gaat keer op keer aan de gordijnen hangen in de woonkamer en zoekt altijd het licht op. Nu is mijn vraag wat ik moet doen om hem uit die gordijnen te krijgen en is het niet te snel dat wij hem laten rond vliegen.

Groeten Marco

Parkieten-Freak

Welkom op het forum Naomi.
Als parkieten eenmaal een lekker zitplaatsje gevonden hebben, is het niet altijd even eenvoudig om die gewoonte van de parkiet te veranderen.
Waarschijnlijk krijgt jouw parkiet volop aandacht van je als hij de gordijnen invliegt, en aandacht is nou net wat hij graag heeft. Misschien is het een idee om 1 x te proberen de vogel met iets lekkers uit de gordijnen te lokken en op een ander plaatsje neer te zetten. Wil hij niet, of vliegt hij meteen weer terug de gordijnen in? Geef hem dan geen aandacht meer.
Pas als hij dan uit zichzelf uit de gordijnen komt, geef je hem volop aandacht en beloon je hem met een lekker stukje fruit o.i.d.
Het kan wel een week of wat duren voordat de parkiet doorheeft wat de bedoeling is, dus wel even volhouden!  ;)
Succes!  ;)



simpy

Dit probleem heb ik ook helang gehad! Uiteindelijk heb ik haar (genaamd tweety:P) iedere keer uit de gordijnen moeten halen. Nu doet ze het bijna nooit meer. Heel soms doet ze het nog, terwijl ze weet dat het niet mag!

Dus de aanhouder wint!

Succes ermee!