welke soort vogel kunnen goed samen leven met een grasparkiet!

Gestart door Gigi, mei 22, 2007, 13:44:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gigi

Hallo!

We hebben pas een volliere in onze tuin met grasparkietjes maar nu is mijn vraag kunnen er nog andere vogels bij een grasparkiet zoja welke vogels kunnen goed samen??

Groetjes,

Jessica ;D

hillie

#1
Hallo,

Volgens mij kunnen alle kleine kromsnavels bij de parkieten doen maakt niet uit wat voor soort.
Ik weet het niet zeker hoor, dus als iemand het beter weet dan mag die dat aan geven. ;)


groetjes hilde

Josephine

Ik weet niet hoe groot je voliere is maar ik raad aan om ze in iedergevaal per koppen te houden. En normaal moet er in een volière ongeveer voor elk koppel 1 m3 ter beschikking zijn. De volgende vogel zouden bij elkaar kunnen:
-Valkparkieten
-Bourks of een andere neophema soort
-Catharina's

Caradow

De meeste parkietensoorten kunnen wel bij elkaar in ene voliere, alleen moet je er wel rekening mee houden dat in het broedseizoen wel ruzie kan ontstaan.

FrankvdBee


Moppers

Bij de dierenambulance DH zit momenteel een groene sperling samen met 3 grasparkieten. Dat gaat prima.

Nadine

Bij ons in het tuincentrum [ waar iks tage heb gelopen ]
Zitten een stuk of 8 valkparkieten samen met 2 kakariki's
Dit gaat ook echt onwijs goed!  ;D
De valken hebben dit jaar voor het eerst een nestje gelegt!
En de kakariki's zelfs al voor de 2e keer !  ;D

Dus denk dat dat ook goed samen gaat met grasparkieten  :o
Aangezien het ook samen gaat met valken..
En er loopt een konijn onderin!  ;D [ goed oppassen dat hij geen vogelpoep eet .. ]

Kakariki's zijn even groot als valken.. maar veel nieuwschieriger.. het zijn daar wilde maar als ik erin zat.. gingen ze op me schoen zitten of in de prullen bak.. en de bezum was ook erg leuk!  :D
Erg leuke vogels echte aanraders.. ze schreeuwe ook niet.. ze maken hele aparte geluidjes en eten net als kippen! [ maar dan uit een bakje, Ze graven met hun pootjes naar zaadjes en gaan dan pas eten  ::) ]

Wel even afwachten op de rest of het wel zeker weten samen kan met grasjes  :o
Maar volgens mij wel  :)

Safrena

Citaat van: hillie op mei 22, 2007, 15:04:14
...
Volgens mij kunnen alle kleine kromsnavels bij de parkieten doen maakt niet uit wat voor soort.
...

Hey Gigi

Niet alle kleine kromsnaveltjes kunnen bij elkaar
Een dwergpapegaaitje(agaponaris) is ook een kleine kromsnavel en deze kunnen absolut niet bij grasparkietjes

Kijk even op onderstaande link welke vogels nog bij de grasparkiet kunnen

http://www.grasparkiet.com/vreemd/vreemdmenu.asp

Vele groetjes

Monique8736

#8
Citaat van: Nadine op mei 22, 2007, 20:33:20
Dus denk dat dat ook goed samen gaat met grasparkieten  :o
Aangezien het ook samen gaat met valken..
En er loopt een konijn onderin!  ;D [ goed oppassen dat hij geen vogelpoep eet .. ]

Een konijn samen met vogels in één hok?
Nou,dat zal me een dolle boel worden  ???

On-topic:
Catharina parkieten kunnen goed bij grasparkieten,netals valkparkieten,zolang je  ze maar in paren houdt.Ik heb even verder zitten zoeken voor je op het forum en ik kwam een link tegen die Safrena ooit bij een topic heeft geplaatst,misschien heb je daar iets aan?

http://www.grasparkiet.com/vreemd/vreemdmenu.asp

Groetjes Monique

Nou,dat noem ik nog eens toeval,allebei dezelfde link  :P